Citat:
Ursprungligen postat av
Aggrovator
Ja men alla utbrott har väl inte varit lika omfattande som detta eller? Utan att jag orkar googla... Ja jag vet hur det stavas, försökte du verka smart nu ?

Jag plussade ihop siffrorna på alla kända fall i de tidigare utbrotten som ni hittar här:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ebola_outbreaks
Totalt antal utbrott av Ebola sen 1976 26st exklusive det senaste.
Totalt antal kända fall i dessa 26 utbrott är 2405st.
Nu i det 27 utbrottet är sedan i onsdags totalt 2145stycken smittade officiellt varav ett stort mörkerantal enligt WHO.
Det betyder att det här utbrottet av Ebola är större
ÄN ALLA ANDRA TILLSAMMANS.
Så ja det är sinnessjukt och även om folk vill spekulera i hur det kommer att sluta och om när man får bukt på det så tror jag att det kan gå åt helvete om man inte tar till drastiska åtgärder som att stänga ländernas gränser HELT.