2014-08-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Jasså?

Sen är jag lite sugen på att höra vad folket här räknar som egen produkt, Vad är era kriterier?

Måste man ha varit i organisationen sedan man ställde sig på ett par skridskor för första gången, eller har ni någon speciell ålder ni drar strecket vid? Skulle vara kul att höra vad folket tycker.

Att i knatteåldern veva runt i något kvarterslag(eller stort) räknas inte. Många flyttar runt och inte förrän i junioråldern kan det räknas. Sådär efter 16-årsåldern ungefär..

.
2014-08-16, 20:58
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Klart att pengar spelar roll i valet till klubb. Men inte bara.Utan man ser väl till helheten.
Luleå har 1 sm guld och Färjestad har??? Så historiskt sett så har man större chans till att vinna i Färjestad.
Att man på pappret hade ett betydligt sämre lag än Luleå föra säsongen och ändå spelade sm final säger en hel del.
Se tex på HV och Frölunda som värvar allt och speciellt dyrt har väl inte så mycket att hänga i granen tex
Så jag tror att det historiska hos Färjestad vägde in en hel del också. Dessutom så är varje spelares våta dröm att få bära Färjestadströjan.

Egen produkt eller inte spelar mig ingen roll. Så det är bara en dålig diskussion av flickan från Jerusalem.
Förstod att du skulle komma med det där, säkert så kan framgångsrika klubbar som tex. FBK och Brynäs locka lite extra när en spelare väljer klubb men inte sjutton byter Hedman Luleå mot Färjestad för att han på så sätt kommer närmare ett SM-guld. Kanske han alltid velat spel i grönt, kanske han fick bättre pröjs, kanske det var närmare hem, kanske han vantrivdes i kylan men troligast är att FBK tyckte att Hedman var en så pass viktig pjäs att man gjorde ett "offer not to refuse" precis som när dom snodde Ledin.
2014-08-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Mäenpää valde Liiga. Nu ryktas det om att Salmela är nära.
Bara att bocka och buga i så fall. Vill aldrig mer se svikaren Salmela i SHL.
2014-08-16, 21:35
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Bara att bocka och buga i så fall. Vill aldrig mer se svikaren Salmela i SHL.

* Salmela är nära HV.
2014-08-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
* Salmela är nära HV.
Öhh, han gick ju till HIV förra säsongen. Hur kan han då vara på väg inför denna säsong?
2014-08-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Öhh, han gick ju till HIV förra säsongen. Hur kan han då vara på väg inför denna säsong?
Han skrev väl bara på till slutet av 13/14?
2014-08-19, 07:46
Medlem
Vassilis avatar
Hedman gick ju ut i pressen och sa att han, med mer förtroende, trodde att han skulle klara av att mäkta med 10-15 kassar så det är ju helt klart upp till bevis för honom nu när han har inlett säsongen med Klepis och en potentiell skytteliga-vinnare i Gulas.

Zacke kommer för övrigt bli ett bra nyförvärv för Skellefteå, ingen Jocke Lindström-ersättare men helt klart en nyttig spelare i en bra ålder.
Med tanke på den skrala marknaden som råder så var det bra kämpat av LJ, även om han fick punga upp rätt så rejält.

För övrigt så verkar SAIK satsa på högern inför valet, av samtliga forwardsvärvningar så är det bara en en vänsterfattad spelare. Resten är höger
2014-08-19, 08:00
Medlem
Vassilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Förstod att du skulle komma med det där, säkert så kan framgångsrika klubbar som tex. FBK och Brynäs locka lite extra när en spelare väljer klubb men inte sjutton byter Hedman Luleå mot Färjestad för att han på så sätt kommer närmare ett SM-guld. Kanske han alltid velat spel i grönt, kanske han fick bättre pröjs, kanske det var närmare hem, kanske han vantrivdes i kylan men troligast är att FBK tyckte att Hedman var en så pass viktig pjäs att man gjorde ett "offer not to refuse" precis som när dom snodde Ledin.

Han har ju själv sagt att erbjudandet var bättre i FBK. Men handlade det bara om pengar eller syftar han också på huruvida han blivit lovad en plats i någon av de två första kedjeformationerna?
Frågar du mig så handlar det om hela paketet. Pengar, en ledande roll, mycket spel i PP och i viktiga lägen/skeden i matcherna.

Jag tror att en sådan sak som historia spelar väldigt väl in också, Färjestad har en fantastisk historik och har varit överlägsna i svensk ishockey under 2000-talet. Jag vet att det sticker i ögonen på många och kommer säkert få höra att deras lag minsann är bra mycket bättre. Men 4 guld sedan 2002 och inte ett missat slutspel på 20 år är ändå ganska hyfsad statistik. Många i klubben vet vad som krävs för att nå framgång och det påverkar garanterat valet av klubb också.
2014-08-19, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vassili
Han har ju själv sagt att erbjudandet var bättre i FBK. Men handlade det bara om pengar eller syftar han också på huruvida han blivit lovad en plats i någon av de två första kedjeformationerna?
Frågar du mig så handlar det om hela paketet. Pengar, en ledande roll, mycket spel i PP och i viktiga lägen/skeden i matcherna.

Jag tror att en sådan sak som historia spelar väldigt väl in också, Färjestad har en fantastisk historik och har varit överlägsna i svensk ishockey under 2000-talet. Jag vet att det sticker i ögonen på många och kommer säkert få höra att deras lag minsann är bra mycket bättre. Men 4 guld sedan 2002 och inte ett missat slutspel på 20 år är ändå ganska hyfsad statistik. Många i klubben vet vad som krävs för att nå framgång och det påverkar garanterat valet av klubb också.

Nu har du fel. Enligt expertpanelen har sa har Anton Hedman endast skrivit pa for Farjestad pga lone checken.
Som troligen ligger pa 350 000 kr manad

Men Hedmans forsta val var HV71. Men dar fick han ingen plats. For HV valjer att satsa pa sina 18 egen produkter.
Aven AJ ville ha med sig Hedman till HV.
2014-08-19, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nu har du fel. Enligt expertpanelen har sa har Anton Hedman endast skrivit pa for Farjestad pga lone checken.
Som troligen ligger pa 350 000 kr manad

Men Hedmans forsta val var HV71. Men dar fick han ingen plats. For HV valjer att satsa pa sina 18 egen produkter.
Aven AJ ville ha med sig Hedman till HV.
Tar jag för givet att han förstaval är HV71 har dock svårt att tro HV71 skulle vilja ha Hedman ingen vacker spelare.

Förstår inte heller varför Färjestad vill ha honom. Färjestad brukar ju vara kapabla att värva råskinn som kan spela hockey och göra poäng. Nu har man en sopa som inte platsa i MoDo, fattar det inte alls. Årets fiaskovärvning?
2014-08-19, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Tar jag för givet att han förstaval är HV71 har dock svårt att tro HV71 skulle vilja ha Hedman ingen vacker spelare.

Förstår inte heller varför Färjestad vill ha honom. Färjestad brukar ju vara kapabla att värva råskinn som kan spela hockey och göra poäng. Nu har man en sopa som inte platsa i MoDo, fattar det inte alls. Årets fiaskovärvning?

Tollefsen och Hedman i samma lag. FBK lär inte spela någon rolig hockey i vinter inte. Sedan tror jag och Hedman floppar.
2014-08-19, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Tollefsen och Hedman i samma lag. FBK lär inte spela någon rolig hockey i vinter inte. Sedan tror jag och Hedman floppar.
Azzå Färjestad verkar ju satsa på att bli tråkigare och tråkigare för var säsong som går. Fattar det inte alls om en kollar på Skaik, Röflunda, Småkronorna osv så verkar rolig, frejdig hockey vara framtidsmelodin.

Visst nykomlingar och så måste ju igelkotta sig men sedan efter en tid så brukar de gå i Växjös utveckling när det gäller kulspel.

Näe, Färjestad är bara gråa och tråkiga, behövs förnyelse där eller så överger publiken dem, och de åker ner och får igelkotta och slåss bäst de vill med Bobcatsen, Hedman kan vara spiken i kistan för dem, så är det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in