2014-08-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nu har du fel. Enligt expertpanelen har sa har Anton Hedman endast skrivit pa for Farjestad pga lone checken.
Som troligen ligger pa 350 000 kr manad

Men Hedmans forsta val var HV71. Men dar fick han ingen plats. For HV valjer att satsa pa sina 18 egen produkter.
Aven AJ ville ha med sig Hedman till HV.

Färjestad har aldrig varit laget som erbjudit högst löner och man har dessutom sänkt sin lönebudget med 9.5 miljoner så jag tvivlar starkt på detta.
2014-08-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Färjestad har aldrig varit laget som erbjudit högst löner och man har dessutom sänkt sin lönebudget med 9.5 miljoner så jag tvivlar starkt på detta.
Är ju dock svårt att veta vad som verkligen är sant eftersom Hedman själv inte gått in på dom andra orsakerna till att han valde Färjestad. Däremot är jag övertygad om att han får betydligt bättre betalt i FBK än såväl Luleå som Modo. Men det är en bra värvning hur som helst.
2014-08-19, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är ju dock svårt att veta vad som verkligen är sant eftersom Hedman själv inte gått in på dom andra orsakerna till att han valde Färjestad. Däremot är jag övertygad om att han får betydligt bättre betalt i FBK än såväl Luleå som Modo. Men det är en bra värvning hur som helst.

Nej Hedman har INTE fatt en mandaslon 350 000 kr manad. Ironi. Om ni nu vet vad det ar.

Men klart han far battre betalat i Farjestad an Lulea och Modo.
Ah andra sidan har 1000 ggr storre chans att vinna Guld i Farjestad an i tex HV,Lulea och Modo.
Och det var garanterat en anledning till att han valde Farjestad.
2014-08-19, 16:31
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ah andra sidan har 1000 ggr storre chans att vinna Guld i Farjestad an i tex HV,Lulea och Modo.
För att?
2014-08-19, 20:00
Medlem
B-Dawks avatar
Den här tråden berör Silly Season och definitivt inte Per Hållbergs historia.
Han har vunnit 1 SM Guld och detta med Färjestad säsongen 2005/2006. Den som påstår något annat kommer direkt varnas för trams.

/Mod
2014-08-19, 20:05
Medlem
Hur som helst iaf så är det fel att påstå att Anton Hedman gick till FBK enbart för att han har större chans att vinna SM-guld där. Måhända att den chansen är mycket större där än i Modo och Luleå, men glöm inte att han trots allt var nära att vinna guld förra året i Luleå. Eller nära och nära, men han var ju i final iaf.
2014-08-19, 20:35
Medlem
Mikojans avatar
[quote=Azdz|...nära att vinna guld förra året i Luleå. Eller nära och nära, men han var ju i final iaf.[/QUOTE]

Tja, nära och nära… 0-4 känns väldigt långt från nära. Annars kan man undra hur det är med SS. Har Skellefteå AIK värvat klart i och med Zachrisson? Kommer Luleå med nåt som lyfter klubben? Det är som tyst därute.
2014-08-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Tja, nära och nära… 0-4 känns väldigt långt från nära. Annars kan man undra hur det är med SS. Har Skellefteå AIK värvat klart i och med Zachrisson? Kommer Luleå med nåt som lyfter klubben? Det är som tyst därute.
Nu sa jag ju inte att han var nära att vinna SM-guld, men han var ändå i final och därmed är det ju fel att påstå att han har större chans att vinna guld i FBK. Jag förstår hur han tänker men faktum är att han har chans att vinna SM-guld vilken klubb han än väljer med tanke på hur jämn dagens SHL är.
2014-08-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Har Skellefteå AIK värvat klart i och med Zachrisson?

Jag har hört rykten att det ska vara ett namn från AHL på gång, Mer än så har jag dock inte hört. Hen brukar inte ha fel allt för ofta!
2014-08-20, 22:22
Medlem
m4tt145s avatar
Rögle sugna på Pär Edblom.

http://www.dt.se/ishockey/shl/rogle-jagar-edblom#Ishockey,Svenska+Hockeyligan+SHL
2014-08-20, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Rögle sugna på Pär Edblom.

http://www.dt.se/ishockey/shl/rogle-jagar-edblom#Ishockey,Svenska+Hockeyligan+SHL
Har ju egentligen svårt att haja varför en spelare från SHL skulle vilja gå ner en division. Men av artikeln att döma så verkar det vara väldigt hård konkurrens i er trupp så kanske kan vara bra med ett klubbyte för honom i detta läge.
2014-08-20, 23:40
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har ju egentligen svårt att haja varför en spelare från SHL skulle vilja gå ner en division.

Det är väldigt enkelt. Finns inget intresse av honom från andra lag, då får man söka sig neråt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in