2014-08-16, 18:10
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Ett sätt att fiska röster från SD misstänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ja du. Politisk analys är nog inte din grej.

Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Jag tror ni missade min poäng... antar att inlägget gick över era huvuden rätt så rejält
Det jag menade var att SD kommer få mer röster och mp,s och v inte får majoritet

Ja. Helt över våra huvuden eftersom det du skrev inte alls var det du menade. Tydligen.
Citera
2014-08-16, 18:10
Medlem
Den här analysen känns bang on target.

Reinfeldt vill spela statsmannamässig och regeringsduglig genom att måla upp ett kommande hot om ekonomisk kollaps i spåren av ökad invandring.

Dels kapar han S/V/MP:s reformutrymmen och satsning på ökad välfärd, eftersom det skulle kosta för mycket.

Dels "vet" han att svenska folket har störst förtroende för honom i kristid då han och Borg vet hur man handskas med pengar (slösar ej som de röda).

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5939460
Citera
2014-08-16, 18:12
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Allt för Reinfeldts prestige gentemot Jimmie Åkesson. Han vill bestraffa de som röstar SD och visa JÅ att SD inte skall få något inflytande över politiken. Det kommer kosta stora mängder med skattemiljarder, men det är det ju värt.
Citera
2014-08-16, 18:12
Medlem
RogerRogers avatar
Vår store landsfader har nu i praktiken lagt bollen på straffpunkten åt oppositionen. När nu kostnaderna för invandringen plötsligt får redovisas, kan vänstern lätt "lova" högre skatter för att finansiera den. Från och med nu står Reinfeldt utan motargument till detta. För sjuklövern handlar ju ytterst allt om vem som är mest "generös", och denna generositet kan/måste i fortsättningen kläs i ekonomiska termer. Politiken blir till en tävling om vem som är beredd att hosta upp mest stålar för att i längden göra världen bättre, som landsfadern uttryckte syftet med massinvandringen till Sverige.
Senast redigerad av RogerRoger 2014-08-16 kl. 18:13. Anledning: kursivering
Citera
2014-08-16, 18:13
Medlem
1876randoms avatar
Sen när har överklass brytt sig om dom som har det sämre ställt?! Är det sen dom kommit på att dom kan håva in pengar genom att öka landets arbetskraft samtidigt som jobben sinar kanske?
Citera
Medlem
Frodo64s avatar
Vad tror ni? Når vi 200,000 sträcket år 2015 eller i år?
Haha, helt sjukt. Snart kommer man att börja importera invandrargrupper lika stora som 10% av Sveriges befolkning på bara ett år..
Reinfeldt är ju lite smått efterbliven det är det väl ingen som tvekar över att säga men det här tar fan priset.
Svårt med pengar? Svar: Ta in så jävla många invandrare du kan så att det kostar mer pengar! .
Citera
Medlem
Hur kan en ren vinstaffär kosta pengar? Kan Reinfeldt förklara det?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ja. Helt över våra huvuden eftersom det du skrev inte alls var det du menade. Tydligen.
Jag kanske var otydlig i första posten då jag var påväg in i duschen men nu vet du. Men trodde givetvis att man kunde räkna ut sådant själv om man ändå ska försöka kasta skit på någon men tydligen inte ( )
Citera
2014-08-16, 18:14
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
– Vi politiker är besjälade av de idéer vi tror på. Jag blir ju varm i kroppen själv när jag håller mina tal, säger han.

Citat:
Reinfeldt vädjar till svenska folket att ”öppna sina hjärtan” när världen nu står inför stora humanitära kriser och en stor del av dem som drabbas kommer att komma till Sverige.
”Vi är inte en militär stormakt, men vi är en humanitär stormakt”

Jag blir varm i kroppen? Öppna era hjärtan? Humanitär stormakt? Fy fan vad patetiskt. Och det här är alltså Sveriges statsminister. Helt otroligt.
Citera
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Vad är hans motiv att släppa en sådan här bomb en dag före valdebatten (med tema ekonomi)?
Han har insett att loppet är kört och vill avsluta med flaggan i topp. Med det menar jag att han kan inte beskyllas för att ha gått SD till mötes. Samtidigt släpper han notan i knät på Stefan Löfven, Gustav Fridolin och Åsa Romson.
Citera
Medlem
Blattarias avatar
Herregud vad ni raljerar här i tråden.

Tror ni verkligen att SD skulle kunna göra någon skillnad? Man kan inte ställa sig i en rasande flod med en wettex och tror att man kan stoppa den.

Det här är inte något ni kan rå på själva utan följer det globala mönstret och spelar (om man så vill kalla det) efter globaliseringens agenda.

Skulle SD få majoritet och helt plötsligt ändra asylkraven, anhörigskraven och rättsstatens grundläggande funktion så kommer främmande trupp att omgående stationeras på Jimmie Åkessons gräsmatta.

TÄNK PÅ DET JIMMIE INNAN DU JÄVLAS MED DEN NYA VÄRLDORDNINGEN!

Reinfeldt gör självklart precis rätt.

Vinner han valet så får han vind i seglen och kan utöka sin förvandling av den Svenska modellen.

Förlorar han valet så är S nödgade och tvungna att bedriva krispolitik och de fakto förvandla den Svenska modellen.

Trillar SD in som vågmästare så kan båda blocken använda dessa som hackkycklingar men man måste gemensamt ändå förvandla den Svenska modellen.

Herregud vad ni gnäller, tror ni verkligen det spelar någon roll vad ni röstar?
Citera
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksparrow
Den här analysen känns bang on target.

Reinfeldt vill spela statsmannamässig och regeringsduglig genom att måla upp ett kommande hot om ekonomisk kollaps i spåren av ökad invandring.

Dels kapar han S/V/MP:s reformutrymmen och satsning på ökad välfärd, eftersom det skulle kosta för mycket.

Dels "vet" han att svenska folket har störst förtroende för honom i kristid då han och Borg vet hur man handskas med pengar (slösar ej som de röda).

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5939460

Problemet med det resonemanget är att detta är en kris som Reinfeldt har skapat på eget bevåg. Hade regeringen fört en liknande invandringspolitik som våra nordiska grannländer hade det inte behövts några 48 miljarder extra för invandring de kommande åren. Då hade vi istället kunnat lägga de pengarna på andra saker som skola och infrastruktur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in