2014-08-16, 17:31
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Nu kom SvD:s analys:

Moderatledaren spelar ett högt politiskt spel en månad före valet

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/reinfeldt-sommartal-analys-svdse_3827406.svd

Och de yrar om att det kan vara BRA för Reinfeldt och att det kan förbättra hans chanser att bli återvald. Suck.
Citera
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Man har då fan slösat bort finanserna!

För att kunna klara av lågkonjunkturen så skar man ned allt man kunde på välfärden medan man fortfarande upprätthöll en skyhög invandring. Om man istället slopat invandringen hade vi inte behövt röra den offentliga sektorn.

Nu har man skurit ned på den offentliga sektorn, "sparat in" som regeringen har sagt i flera år och sedan lagt pengarna på invandring. Dom har då verkligen kastat pengarna i sjön!

Det enda som det positiva med det här är att Reinfeldt bekräftar något man förnekat i 20 års tid, att man har kastat pärlor åt svin.

Vad bestämmer sig den f.d. moderaten att rösta på i det kommande valet om jag får fråga?
För min del lutar det allt mer åt SD, alternativt något parti som mer reflekterar mina åsikter i en större helhet.

Jag prioriterar just nu bort mina egna tankar för Sveriges bästa, hade krisen inte anhopats såhär raskt som den faktiskt gör hade jag lagt min röst genom hjärtat - inte hjärnan.
Citera
Medlem
Bledsaters avatar
Undrar hur dålig landets ekonomi egentligen är. Gissar på siffror som astronomer brukar bolla med när det gäller svarta hål, supernovor och andra destruktiva saker.

Lite roligt också när han snackar om en massa nya bostäder samtidigt som det inte finns utrymme för nånting nytt.
Citera
2014-08-16, 17:33
Medlem
Bra timing att Reinfeldt säger detta när det är en månad kvar till valet. M kommer få katastrofalt dåligt resultat, och Reinfeldt kommer avgå en vecka efter valet. SD kommer öka enormt.
Citera
2014-08-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoken16
Det blir blankröst från mig efter sju raka val på moderaterna.

En blank röstsedel räknas som en ogiltig röstsedel. Är det något mer du vill kasta bort?
Citera
2014-08-16, 17:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
En blank röstsedel räknas som en ogiltig röstsedel. Är det något mer du vill kasta bort?

Bättre med en blankröst än en röst på moderaterna iofs.
Citera
2014-08-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel

Med åtta nyanser av rött så avstår jag gärna att rösta.
Citera
2014-08-16, 17:37
Medlem
JustZlatans avatar
Margit Silberstein:

Fredrik Reinfeldt vill vara ärlig och säga sanningen. En annan sanning är, enligt statsvetarna, att det parti vars profilfrågor blir heta debattämnen i valrörelser gynnas av det. I så fall var den 16 augusti en bra dag för Sverigedemokraterna.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/kommentar-reinfeldt-tar-debatten
Citera
2014-08-16, 17:38
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vad som menas är "Öppna era ben tjejer för nu kommer det invandrarmän som vill knulla".

Iofs inga problem med människor som vill knulla, det är något de flesta män och kvinnor vill.

Skillnaden är hur vi skall försvara kvinnors väl och ve. Skall vi skydda kvinnor eller skall vi freda kvinnor?

Reinfeldt & Co skulle aldrig ens beröra den frågeställningen när vi nu utökar antalet människor som i sin kultur anser att kvinnor skall skyddas. Vi i Sverige har sedan Äldre Västgötalagen ansett att kvinnor skall fredas.

Denna flyktingström som nu sker, där vi skall öppna våra hjärtan, kommer naturligtvis att påverka en sida av frågan ytterligare.
Citera
2014-08-16, 17:38
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Bra timing att Reinfeldt säger detta när det är en månad kvar till valet. M kommer få katastrofalt dåligt resultat, och Reinfeldt kommer avgå en vecka efter valet. SD kommer öka enormt.
Det handlar nog om personlig prestige för Ruinfedlt;han vill visa att han inte körde landet i och sitt parti i botten på grund av inkompetens utan av medmänsklighet.

Det är game over för den förrädiska negerättlingen,det här är ett sista desperat försök att förmå Svenson till att rösta bort sin egen framtid till förmån för potetionella invällares välmående.
Citera
2014-08-16, 17:39
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Fast det kommer ju vara på bekostnad av just M, eller kanske hela alliansen. Två av partierna ser ju ut som de kommer behöva en och en annan moderat stödröst för att överhuvudtaget få vara kvar i sandlådan. Är det inte S och MP som är de stora vinnarna?

Så du menar att S/MP/V nu kommer att gå på val på en restriktivare invandringspolitik? Knappast. M lär visserligen tappa röster till SD, men detsamma gäller övriga partier.
Citera
2014-08-16, 17:40
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Har M spelat ut sin roll nu i detta val?

Nej, en hel del väljare kommer ändå att rösta på M. Troligen blir de näst största parti.

Citat:
Vad kommer att hända framöver?

Landsförrädaren Reinfeldt kommer givetvis att avgå. Minst 80 % av väljarkåren kommer att rösta på invällningspartier. Vansinnet fortsätter följdaktligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in