2014-08-16, 15:33
Medlem
Börjar nog bli hög tid att lämna Sverige.
Snart så börjar våra grannländer skärpa sin gräns mot Sverige, då kan det bli svårare att flytta dit.
Dom har ju en helt annan syn på detta och helt annan asylpolitik än Sverige.

SD är hjälplöst, nu kommer dom nog få 15% men vansinnet kommer att fortsätta.
Enbart om SD närmar sig 40 % kommer politiken att ändras.
Då är det redan för sent.

Om jag vore ung skulle jag söka mig bort från Sverige.
I framtiden blir det bara höga skatter och ingen återbäring på dessa skattepengar.
Merparten av kommunal service kommer att gå till tolkar, försörjningsbidrag osv.
Pensionen blir minimal och pensionsåldern kommer att höjas till 70.
När bidragen tryter så blir det mer kriminalitet osv.

Att det skulle gå så fort att förstöra ett land.

Fredrik Reinfeldt och alla idioter som röstade på alliansen. SKÄMS på er!!!
Citera
Bannlyst
Anders Borg: ”Någongång runt 2018 smäller det till”

Kan nog gå fortare än så. Dags för alla att söka jobb i Norge nu.
Citera
Medlem
men invandringen var ju lönsam och det kryllar av läkare och raketforskare bland irakierna somalierna och afghanerna.... kolla sandvik rapporten...
Citera
2014-08-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseltjuren
Jag tycker det var smart. Han/de tog en av de rödgrönas hjärtefrågor, där de rödgröna inte gjort några anmärkningsvärda utspel det senaste, och gjorde den till sin egen på ett massivt sätt. Vänsterblocket kan inte längre slänga ur sig floskler som att M/alliansen står för ett "kallt samhälle" och "egoism", åtminstone inte i denna valrörelse. Istället måste de hitta andra argument mot M/alliansen, och ärligt talat så blir det nog inte så lätt att hitta bra sådana.

Dessutom var det ju ett tydligt ställningstagande mot SD, så slipper de anklagelser om flörtar mot den kanten.

Undrar om svenska folket tycker att innehållet i hans utspel var så värst smart...
Citera
2014-08-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corvus12
Han säger att kostnaden för det invandrarindustriella komplexet kommer att växa radikalt!!

Det är moderater som äger det invandrarindustriella komplexet.
Vill ju göra allt för att förhindra förbättringar för hatade s-pensionärer.
Citera
2014-08-16, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medburgare
Börjar nog bli hög tid att lämna Sverige.
Snart så börjar våra grannländer skärpa sin gräns mot Sverige, då kan det bli svårare att flytta dit.
Dom har ju en helt annan syn på detta och helt annan asylpolitik än Sverige.

SD är hjälplöst, nu kommer dom nog få 15% men vansinnet kommer att fortsätta.
Enbart om SD närmar sig 40 % kommer politiken att ändras.
Då är det redan för sent.

Om jag vore ung skulle jag söka mig bort från Sverige.
I framtiden blir det bara höga skatter och ingen återbäring på dessa skattepengar.
Merparten av kommunal service kommer att gå till tolkar, försörjningsbidrag osv.
Pensionen blir minimal och pensionsåldern kommer att höjas till 70.
När bidragen tryter så blir det mer kriminalitet osv.

Att det skulle gå så fort att förstöra ett land.

Fredrik Reinfeldt och alla idioter som röstade på alliansen. SKÄMS på er!!!

This.

Även om det inte brakat ihop ännu, så ser de nästkommande tio åren ganska dystra ut. Våra guldklimpar behöver nämligen minst tio år innan 50% är i arbete. Under tiden så är det en astronomisk kostnad.
Citera
2014-08-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Skrämmande med konspirationsteorier på Flashback som vanligt.

Finns en tråd där man diskuterar de rykten som florerar om Reinfeldts påstådda missbruksproblematik. Tiden får visa om det bara är ogrundade rykten, eller "ingen rök utan eld".
Citera
2014-08-16, 15:37
Medlem
Tålamod, hur länge då? Tills det blir fred på jorden?
Citera
2014-08-16, 15:37
Medlem
Valaskjalfs avatar
Den beska medicinen som kommande statsminister, efter höstens val, måste att ordinera den svenska välfärdsstaten ligger i en burk med texten repatriering. De "flyktingar" och asylanter som inte har uppenbara skäl att vara kvar skall helt enkelt tillbaka.
Citera
2014-08-16, 15:38
Medlem
Att Reinfeldt ens har mage om att be det svenska folket att öppna upp plånböckerna än mer när vi levt med konstant hög invandring sedan Palmes dagar, och extrem sådan sedan balkankriget.

Jag hade kunnat ställa upp om det gällde ett, kanske två år. Men en process som pågått i årtionden och totalt urholkat landet på sammanhållning, välfärd, ekonomi, säkerhet, bostäder? Aldrig.

Reinfeldt är ett äckel. Betala för invandring själv din landsförrädare, kan inte förstå hur jag röstade på detta as gång på gång.
Citera
2014-08-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det är väl bekräftat då att migrationen kommer att innebära stora kostnader för Sverige och vi inte kommer att ha råd med mycket mer.

Har M spelat ut sin roll nu i detta val?
Vad kommer att hända framöver?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19373481.ab

– Det leder till diskussioner hemma i Sverige, vad kommer det kosta och jag kan redan nu säga att det kommer leda till stora kostnader. Jag ber er nu att öppna era hjärtan och ha tålamod, säger han
Vad spelar det för någon roll, M kommer inte att sitta i en regering de närmaste 4 åren. Migrationen kommer inte att avta med vänsterkartellen
Citera
2014-08-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medburgare
Börjar nog bli hög tid att lämna Sverige. Snart så börjar våra grannländer skärpa sin gräns mot Sverige, då kan det bli svårare att flytta dit. Dom har ju en helt annan syn på detta och helt annan asylpolitik än Sverige.

Det är ärligt talat ganska svårt att komma på varför man som ung svensk borde stanna i Sverige, framtiden ser onekligen ljusare ut i våra grannländer. Inte bara ekonomiskt då, med arbete och bostad osv utan även för psyket. Att slippa matas med skam, självhat och propagandahat hela dagarna från media och politiker ska inte underskattas. Att istället få vara del av en större gemenskap gör människor gott. Någon sådan gemenskap finns inte i Sverige längre, allt är splittrat och förstört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in