2014-08-16, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Varför skulle det vara det? Du tror att alla som inte tycker som du är onda och sitter på hemliga agendor? Att kostnaderna har skenat för asylinvandring är för att folket inte har motsatt sig det.

Om man inte fattar att Reinfeldts mål var att krossa välfärden är man bra dum. Särskoleklass nästa.
Citera
2014-08-16, 14:54
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooo
Vet inte vad jag ska säga, men börjar inte större delen av svenska folket vakna nu så är dom helt blåsta
Moderaterna är ute ur leken nu men frågan är hur väljarna istället lägger sin röst.

S är sämre än M.

Hoppas på SD efter all skit de fått, nu visar det sig att de hade fullständigt rätt
Citera
2014-08-16, 14:55
Medlem
Ameraks avatar
På tal om de extra 48 miljarderna som det snackas om, är det någon som vet hur budgeten för invandringen ser ut i dagsläget? På tal om Reinfeldts tal så ser jag det som mycket oroväckande.
Citera
Medlem
hashs avatar
Från början hette det att all denna invandring är ett guldregn över Sverige, nu verkar det mest vara sand, alla naiva svenskar tycks inte fatta något ännu.

Reinfeldt är nutidens landsförädare.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Han säger att vi behöver öppna våra hjärtan (och plånboken) för en fortsatt skyhög asylinvandring. Om en majoritet av folket vill ha detta, vad finns då att klaga på?

Majoriteten vill inte detta, det enda kruxet är just nu bara uppvaknandet.

När det blir mer socialt accepterat att vara SD (vilket håller på hända) så kommer majoriteten att rösta SD.

Vilken inkompetent idiot skulle vilja öppna plånboken ännu mer än vad vi gör idag.. Du är ett troll..gubben
Citera
Medlem
Citat:
Skrämmande med konspirationsteorier på Flashback som vanligt.

Ingen konspirationsteori när vi pratar om den offentliga välfärden. Liberaler hatar statligt förmynderi, även om de gärna använder sig av det som medel, och kör gärna den offentliga välfärden i botten så den måste byggas upp på nytt med privata alternativ. Det är en del av högerns strategi för att skapa ett "friare" Sverige, som i ett mer privatiserat och mindre offentligt Sverige. Tanken är att allt sedan ska reglera sig självt efter tillgång och efterfrågan, inklusive invandringen.

Resultatet blir förstås ett mycket mer segregerat och otryggt samhälle än vi haft tidigare, men det är vart fall någon sorts vision om ett någorlunda fungerande system. Oklart hur vänstern tänker, om de vill kombinera en i praktiken fri invandring med fri offentlig välfärd. Det är ju inte på något sätt hållbart någonstans. Man måste därför förmoda att de INTE tänker, alternativt något mer konspiratoriskt. Men när man hör dem uttala sig räcker nog "inte tänker" som förklaring.
Citera
Medlem
suchwitchs avatar
Reinfeldt borde föregå med gott exempel och öppna sitt hjärta för alla arbetslösa, sjuka och pensionärer som lever på gränsen eller under existensminimum.
Citera
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOberst
Den förbannade judemulatten! Hur vågar han säga åt oss att vi måste "öppna våra hjärtan" (läs: bli arbetslösa och få vårt land söndervåldtaget av negrer och araber och att våra sjuka och äldre ska svälta) medan han sitter där i sin villa värd 20 miljoner i Djursholm? Vad i helvete!

Vilket svin han är. Fredrik, BRINN I HELVETET!

Varför är han ett svin, har han några onda intentioner?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Det finns ju iallafall en gnutta av sanning hos Reinfeldt : – Det leder till diskussioner hemma i Sverige. Vad kommer det kosta? Och jag kan redan nu säga att det kommer leda till stora kostnader. Jag ber er nu att öppna era hjärtan och ha tålamod, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-vadjan-om-oppenhet-och-talamod/

Är det inte detta egentligen mycket intressant att höra dessa ord ifrån en moderat, som dessutom är statsminister ?

När i historien har ens en sk "högerpolitiker" sagt detta ?
Citera
Medlem
Axells avatar
Alltså vad fan håller Reinfeldt på med?

Att jag ens övervägde att rösta på M i kommun- och landstingsvalet. Denna herre ska företräda ett konservativt parti men dagens M är något helt annat. Är det inga ledande moderata politiker som vågar säga ifrån? Man hör något enstaka citat från något kommunalråd men inget högre ifrån.

Reinfeldt är just nu SD:s bästa valarbetare. Jag ser fram emot morgondagens finanspolitiska debatt där SD kommer att vinna med anledning att de inte behöver ljuga utan de kan hålla sig till sanningen. Det förvånar mig inte om SD får 15% i valet som kommer och personligen hoppas jag på ännu mer.
Citera
2014-08-16, 14:56
Bannlyst
Citat:
Han säger att vi behöver öppna våra hjärtan (och plånboken) för en fortsatt skyhög asylinvandring. Om en majoritet av folket vill ha detta, vad finns då att klaga på?

Varför skulle en majoritet av folket vilja sabba välfärden. Allt pekar på det motsatta.
Citera
2014-08-16, 14:56
Medlem
onnyts avatar
Undrar just vart alla blatteälskare har tagit vägen. De brukar ju dyka upp ganska omedelibums i liknande trådar. Tror inte det finns så mycket att försvara i det här fallet när tom Fürer Rheinfeldt själv erkänner att det inte blir så mycket till budget. Invandringen får kosta vad den vill enligt hans egna ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in