2014-08-16, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av upplevelse
Är det månne Reinfeldts sätt att säga att Migrationsverket kommer att få sina 48 miljarder och mer om de begär mer.

Nä, Sverige kan dra åt helvete, svenska folket kan dra åt helvete och välfärd kan dra åt helvete.

Nu är jag trött på allvar. Det är inte irritation längre, nu är det hat.

Det blir flytt. Tack för akademisk examen Sverige men nu orkar jag inte mer.

Exakt. Tack för tiden, studielånet och min internationellt gångbara examen. Men hej då!
Citera
2014-08-16, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är ingen som har förnekat att invandringen kortsiktigt kostar Sverige pengar. Självklart är det så. Att det är oroligt runt om i världen är också känt och även att Sverige hur man än vrider och vänder på det har en av världens starkaste ekonomier och följaktligen också måste ta ett stort ansvar för dessa människor som är utsatta för en fasansfull vardag.
Så långt håller jag helt med Reinfeldt.
Problemet är att vi har ett parti i riksdagen som vägrar att se världen utanför Sverige och tror att vi är enklav i världen. Ännu värre är deras anhängare som till stor del drivs av rasistiska fördomar och rädsla för en värld utanför deras egna trångsynthet.

I övrigt så ogillar jag Reinfeldts avskyvärde politik som enbart går ut på att göra de rika rikare och de redan fattiga fattigare men det är en annan historia.

Nej vi har inte något ansvar gentemot dessa människor. Det är dessa människor som själva har skapat sin situation eftersom de är okapabla till att lösa sin situation i hemlandet. Det är människorna själva som måste gå in och sätta ner foten.
Citera
2014-08-16, 14:49
Medlem
stefan555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Skrämmande med konspirationsteorier på Flashback som vanligt.

Nej, med avvecklad välfärd får du egenfinansierad vård, ägd av privata intressen, mer pengar till de som tjänar på krig och ökade flyktingströmmar
Citera
2014-08-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Exakt. Tack för tiden, studielånet och min internationellt gångbara examen. Men hej då!

Som grädde på moset blir det löneökning och skattesänkning.
Frugans hemland gillar välutbildade invandrare som har jobb från första dag.
Citera
Medlem
Ziarros avatar
Fredde har tappat greppet fullständigt. Öppna hjärtat åt hela världen och framför allt så ska man öppna plånboken. Nej tack! Nu får det väl ändå vara nog? Eller är han inte nöjd förrän svenskarna är minoritet i hela landet?
Citera
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Speciellt när de råkar vara sanna.

Varför skulle det vara det? Du tror att alla som inte tycker som du är onda och sitter på hemliga agendor? Att kostnaderna har skenat för asylinvandring är för att folket inte har motsatt sig det.
Citera
Medlem
Ballooos avatar
Vet inte vad jag ska säga, men börjar inte större delen av svenska folket vakna nu så är dom helt blåsta
Citera
2014-08-16, 14:52
Medlem
Jag såg hela skiten och blev mer o mer förbannad. Jag låste upp ett vapenskåp under tiden talet visades på AB Live i bakgrunden - nu har dessa vapen försvunnit pga min tankspriddhet.

Det var synd Det var enbart snipergevär...high end..
Citera
2014-08-16, 14:52
Medlem
HerrObersts avatar
Den förbannade judemulatten! Hur vågar han säga åt oss att vi måste "öppna våra hjärtan" (läs: bli arbetslösa och få vårt land söndervåldtaget av negrer och araber och att våra sjuka och äldre ska svälta) medan han sitter där i sin villa värd 20 miljoner i Djursholm? Vad i helvete!

Vilket svin han är. Fredrik, BRINN I HELVETET!
Citera
2014-08-16, 14:53
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziarro
Fredde har tappat greppet fullständigt. Öppna hjärtat åt hela världen och framför allt så ska man öppna plånboken. Nej tack! Nu får det väl ändå vara nog? Eller är han inte nöjd förrän svenskarna är minoritet i hela landet?

Han säger att vi behöver öppna våra hjärtan (och plånboken) för en fortsatt skyhög asylinvandring. Om en majoritet av folket vill ha detta, vad finns då att klaga på?
Citera
2014-08-16, 14:53
Medlem
Vindpinads avatar
Det här är så utstuderat och strategiskt. Reinfeldt och Co vet mycket väl att folket har börjat ledsna på massinvandringen och dess kostnader. De har tålmodigt väntat till rätt tillfälle att släppa "bomben". Allt det här är planerat minutiöst. Den svenska befolkningen är som en stor fåraskock. Nu skriker Reinfeldt 'varg' inför valet, och den stora dumnaiva fårskocken kommer springa rakt in i sverigedemokraternas tröstande famn. Hjääälp Jimmie, hjäääälp, bääääää, bääääää, bääääääääää!

Det finns bara ett problem. Sverigedemokraterna är kontrollerad opposition. massinvandringen kommer inte upphöra :-)
Citera
2014-08-16, 14:54
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Reinfeldt vill ha våra hjärtan och tålamod? Hur fan vågar han efter att ha ljugit om invandringens kostnader för svenska folket?? Katastrofen måste verkligen vara total.

Först skandalen om de extra 44 miljarder kr, sen om hur asylboenden inte betalar skatt, vi skattebetalare förlorar dubbelt och nu detta. Svenska folket måste vakna även om det bevisligen redan är försent. SD enda räddningen nu!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in