2014-08-16, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IT-man
Fyfan alltså, den mannen är helt sinnessjuk. Det finns tydligen inga som helst gränser för vad vi ska stå ut med. "Öppna era hjärtan" - vilket jävla skitsnack. Detta kommer Moderaterna så förlora på, hoppas de sjunker ner till under 20% där de hör hemma.
jag vet inte, jag funderar själv på att starta flyktingläger så då borde man ju rösta på M eller FP för att garantera att pengarna rullar in, det vill säga flyktingarna. Man ska göra problemet till sin fördel.
Citera
Medlem
MadScientists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
För ovanlighetens skull så är han i alla fall ärlig. Ullenhag är nog förvirrad nu när chefen sa att det ska KOSTA. Allt Ullenhag lärt sig är väl att det är en stor vinstaffär.

Hela grejen med "tålamod" och att "öppna sina hjärtan" är så otroligt dumt. Hur långt tålamod? Hur många år av nedmonterad och överbelastad välfärd ska vi vara redo att offra? Hur bygger våra hjärtan bostäder och skapar jobb? Hur förbättrar våra hjärtan den redan misslyckade integrationspolitiken?

Hans brist på realism ligger på samma nivå som FI.

+1. Ullentott lär göra en kovändning nu. Från att säga att vi tjänar på eländet så kommer han stå och säga att vi "måste ha tålamod" eller något annat sliskigt.
Citera
Bannlyst
Ignorera Fernet.

Ett troll

"Rubbad retorik" (90% stoder inte SD...LOL!)

96% stoder inte KD
96% stoder inte Centern
94% stoder inte Folkpartiet
98% stoder inte Fi
90% stoder inte MP

Halleluja Fernet! LOL!
Senast redigerad av Game-Set-Match 2014-08-16 kl. 13:56.
Citera
2014-08-16, 13:52
Medlem
Messials avatar
Försöker han provocera en själv, eller?
Citera
2014-08-16, 13:53
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Ok orkar inte mer, nu gick min alliansröst någon annanstans...
Citera
2014-08-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag vill se dig vara kraftigt utsatt för den här politiken med alla dess hemska konsekvenser, så hade du hållit käften med sånt jävla trams! Nedanderthalaren är du som vill förinta det svenska folket och satsa alla pengar på massinvandring. Du har verkligen ett passande namn din jävla fåne!

Hade du varit en av alla som får leva med konsekvenserna av den här politiken så hade du varit extremt upprörd. Du är en av dom vanliga fånarna som köpt sig fri däremot och aldrig upplevt exempelvis den extremt råa och brutala rasismen mot svenskar i förorterna. Du ska bara vara tyst och veta hut!

Vad är det svenska folket? om du går tillbaka bara några generationer så ska du se att det finns lite invandrar blod hos oss alla. Sen så satsas ju inte alla pengar på invandring. Återigen överdriver du situationen. "den extremt råa och brutala rasismen mot svenskar" fick mig ett riktigt gott skratt.
tyst o veta hut!

Du är bra dum du. Men ganska skönt när det är mongolider som dig som röstar SD, visar ju på att SD aldrig kommer bli särskilt stora då majoriteten av den svenska befolkingen har en hjärna och skyller inte alla sina problem på andra som SD och du gör.

Men som sagt fortsätt skrika o gnälla på internet om hur hemskt sverige är.
Ni kanske borde flytta om det är så jävla hemskt i Sverige.
Citera
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baghdadbob
Nja du överdriver ju det helt otroligt mycket men här på flashback så går pekar man på invandrare som roten till all ondska och alla problem som sverige har är invandrarna fel. Du målar ju upp en bild av en apocalypse som inte kommer att hända. Även ifall många här tror att dom är otroligt smarta och klurat ut hur allt funkar så har ni ju ingen aning faktiskt.

Varför skulle det vara upplopp i ett normalt land när premiärministern manar till förståelse och att hjälpa människor. Bara SD rasister som ballar ur som vanligt.
Ni kan väl gå ut som neanderthalarna gjorde i kärrtorp och knivhugga folk.

Hallå Baghdadbob! Vad trevlig med en riktig liten Ullenhag-anhängare som man kan ställa till svars!

Först måste jag fråga: Vem har pekat på invandrare? Vad dom flesta säger är att det är invandringspolitiken det är fel på. För om du bara klarar av att se bortom färgen som du och dina anhängare är så besatta av är problemet ganska enkelt:

Ett välfärdsland, och speciellt ett av världens mest generösa välfärdsland som Sverige är, kan inte överleva med en sysselsättningsgrad på 50%.

Nu undrar du: Vad snackar den här killen om? Det har vi ju inte?

Nej, tack vare de infödda svenskarna (och jag vet att du sitter och tänker på grabben på kaviar-tuben nu, men nej, det spelar ingen roll hur personen ser ut)

Men om vi tar in 150 000 änniskor per år så är snart halva Sveriges befolkning invandrare som har 50% i sysselsättningsgrad. Och det spelar fortfarande ingen roll om de kommer från Norge, USA, Afrika eller Asien.

Reinfeldt uppmanar nu: Vi måste ta in fler.

Vi menar: Har vi råd?

Det är lätt för dig att vinna när du påstår att dina "fiender" säger något så dumt som "Det är invandrarnas fel". Det har ingen sagt. Enda skälet att du tror att folk säger det är att dina gemener och media indoktrinerar dig att tro att det är vad "andra sidan" säger.

Du rationaliserar att invandringen inte är ett problem.
Du slåss mot väderkvarnar.
Citera
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Han har rätt i sin sak, det som händer just nu är väldigt tragiskt och vi bör hjälpa till så myket som vi kan.

Måste vi dock ta in dessa personer i landet? Permanent uppehållstillstånd? Vad tusan har hänt med TUT? När krisen är över ska samtliga som har kommit hit som flyktingar skickas tillbaka och inte leva här på livslånga bidrag.

Kan ta bosniernas plats? Eller är inte kriget i Bosnien slut?
Citera
Medlem
shanghais avatar
Med denna taktikomläggning att faktiskt erkänna att invandringen är gravt handikappande och kostsamt för landet lär SD krypa närmare 20 procent.
Citera
Avslutad
Presskonferensen kanske var bra för de få som ännu inte förstått vad Fredrik Reinfeldt är för slags person och vilket slags politik han helhjärtat står för.

Det numer famösa citatet
"Sverige präglas av att människor kommit hit och blandats. Det tycker jag är det vackra med Sverige. Jag är själv en produkt av det."
är allvarligt menat.

Vår statsminister är en individ som identifierar sig som något annat än svensk, är något annat än svensk, ser landet som ett slags underbar plats att blanda folkgrupper på, och tar svenskar på allvar först i det ögonblick det är frågan om att ge bort ytterligare lite av landets resurser.
Citera
2014-08-16, 13:55
Medlem
Tror ni att Reinfeldt är på väg att fiska röster ifrån folk som har tänkt sig att rösta på SD.

Endast detta för att man talar öppet om invandringen och dess kostnader?

Vad jag menar med det är att man öppet nu i media pratar om att invandring faktiskt kostar pengar? Det är ju något som man har försökt ignorera, i alla fall när det kommer till att prata i media.
Citera
2014-08-16, 13:56
Medlem
Jag tycker det är ett bra tal jag :P Han går rakt på sak och är tydlig med vad M avser.

Sen att det ökar polariseringen mellan SD och övriga, ja gott så. SD-sympatisörer får ju givetvis vatten på sin kvarn.
MEN, underskatta inte de svenska väljarna. Kanske är det här vad som krävs för att M på allvar ska kunna konkurrera om icke-SD-väljarna. Uppenbarligen så VILL ju verkligen en stor del av svenska folket ha massinvandring och världens mest extrema flyktingpolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in