Hade en tillställning för några vänner. Nu toppad som en älg. Igen. Missade därför alla matcher, och sitter nu och snabbgooglar om vafan som hände.
Fiorentina besegrade Real Madrid, trots att Rossi och Cuadrado saknades. Cuadrado verkar lämna. Hoppas verkligen inte. Fiorentina ser jävligt starka ut. Bra spelare, bra tränare, och bra ägare. Vill att det går bra för dem.
Cagliari däremot förlorade tidigare mot Getafe på den vackra ön, och nu åkte man till Spanien och fick stryk mot Celta Vigo. Med 4 – 0!!
Inget att säga om det. Tvärtom är det fullständigt normalt. Zeman är kör sin stenhårda försäsongsträning, som gör det omöjligt att prestera nu. Det är ok.
Fullständigt nedtränade och utan il Capitano. Det är ok, även om det naturligtvis förstärker osäkerheten kring truppens kvalitet.
Och Sampdoria förlorade mot Atletico Madrid.
I Coppa Italia vann Modena mot Monza. Efter bl a två röda kort under straffläggningen. Vafan.
Att notera är också att sommarens största högtid, Ferragosto, inträffat samtidigt. Spelarna får offra lite. Det tycker jag om…
PS
Som en bisak så läser jag att Zeman avslöjar att han brukade sova i en Juventus-tröja då han var liten. Hans
morbror spelade ju i Juventus, och blev sedan tränare där.
Čestmír Vycpálek visar min poäng. Du behöver inte ha vunnit en massa för att var erkänd. Han tränade Juventus och erövrade bl a lo Scudetto två gånger. Stor insats inom Calcio såklart.
Men…
Zeman däremot är ett begrepp. För eller emot. Positivt eller negativt. Men alla har fan en åsikt. Och kommer att ha det om 20 år.
Calcio ska vara färgsprakande. Rymma extraordinära aktörer. Som vågar uttrycka sig på och utanför planen. Personligheter! Och fans som kan och vågar uttrycka sig. Hela jävla paljetten, från kommunister som vill ha väpnad revolution till Fascister, och från feminister till sunda värderingar.
Fan i helvete. Att svenskar ska vakta sin tunga är normalt, men det klär inte spaggar att vara ängsliga. De ska fan säga vad de tycker.