2014-07-30, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Minns när han gjorde sitt första tävlingsmål för Cagliari för något år sedan och firade som en galning. Mot Roma dessutom. Matchen där Goicoechea fipplade bort hela sin fotbollskarriär...

http://www.youtube.com/watch?v=GY46ooz4ILY&t=4m20s

Jag valde att inte nämna det eftersom det fortfarande kan vara ett blödande sår hos vissa. Spiken i kistan. Inte minst för den gode Zeman. Det var där och då som hans öde beseglades.

Citera
2014-07-30, 23:44
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag valde att inte nämna det eftersom det fortfarande kan vara ett blödande sår hos vissa. Spiken i kistan. Inte minst för den gode Zeman. Det var där och då som hans öde beseglades.

Jag anade det. Det var en lite för uppenbar sak för att missa. Behandlingen av Zeman är fortfarande skamlig. Ett sms... Men Baldini är nu i London. Borta från Roma. Som mår mycket bättre idag.
Citera
2014-07-30, 23:50
Medlem
Citat:
Jag anade det. Det var en lite för uppenbar sak för att missa. Behandlingen av Zeman är fortfarande skamlig. Ett sms... Men Baldini är nu i London. Borta från Roma. Som mår mycket bättre idag.

Yes. Roma mår fan bättre än någonsin, och sommarens ansträngningar visar på att man siktar ännu högre. De flesta ser dem inte bara som allvarliga utmanare till Juventus utan minst på samma nivå.

Och för att dra minnena till sin spets, så tror jag att jag drev en mindre hetskampanj mot Baldini? Och visst visade det sig att det inte var hanb som var den viktiga spelaren i sammanhanget? Inga påståenden, utan med frågetecken.
Citera
2014-07-31, 00:32
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceedorf
Låter lovande...

Rätt trött på o´learysmenyn, julöl och torra popcorn varje söndagseftermiddag och skulle vilja ta hem calcion till tv-soffan...

Nån som är bevandrad i utlänska kanaler som eventuellt har rättigheter? Comhem XL-paket eller måste man rent av investera i en egen satellit?

Tacksam för tips

Räkna med att TV4s Serie A bevakning blir ÄNNU sämre än förut.. Jag skulle tippa på en match i veckan max. Club Calcio är nerlagt tyvärr. Streams eller special-paket är det som gäller, vet inte ens vad det heter nu längre - CMore?
Citera
2014-07-31, 00:44
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Räkna med att TV4s Serie A bevakning blir ÄNNU sämre än förut.. Jag skulle tippa på en match i veckan max. Club Calcio är nerlagt tyvärr. Streams eller special-paket är det som gäller, vet inte ens vad det heter nu längre - CMore?

Du har Cmore som samarbetar med TV4 och TV4 play (i viss mån) Sedan har du Csports som visar det mesta, dock inga samarbeten med Cmore och TV4 vad gäller samkörning av rättigheter och vad jag förstod av förra säsongen så streamas inga matcher som INTE TV-sänds på Cmore's kanaler på deras webbutbud utan då måste man köpa matchen/ ha abonnemang hos Csports eller betala för TV4 Play Premium.

Så var det (typ) förra säsongen. Sedan gick en massa Seria A-matcher på Norska och danska Cmore när de inte sändes alls i den svenska motsvarigheten
Citera
2014-07-31, 00:54
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Träningsspelande fortsätter men vem orkar leta fulstreamar till dom?

Ser ändå att Bari spelade 1-1 mot Marseille (får känslan av att de är lite tvillingstäder över de två men jag kan ha tokfel) och Cesena "klarar" 0-0 mot ett Juventus förstärkta med VM-spelare. Allegri får se till att börja bra när serien startar det känns som han kan ryka rätt tidigt på säsongen.
Citera
2014-07-31, 00:57
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:

Att Zeman ens hade en mobil är den största chocken för mig.
Citera
2014-07-31, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Du har Cmore som samarbetar med TV4 och TV4 play (i viss mån) Sedan har du Csports som visar det mesta, dock inga samarbeten med Cmore och TV4 vad gäller samkörning av rättigheter och vad jag förstod av förra säsongen så streamas inga matcher som INTE TV-sänds på Cmore's kanaler på deras webbutbud utan då måste man köpa matchen/ ha abonnemang hos Csports eller betala för TV4 Play Premium.

Så var det (typ) förra säsongen. Sedan gick en massa Seria A-matcher på Norska och danska Cmore när de inte sändes alls i den svenska motsvarigheten

Gjorde lite egna efterforskningar efter att jag postat här ( Ja, fanns ju info )

TV4 gruppen skriver lite luddigt att de kommer sända flertalet matcher per omgång uppdelat på 3 kanaler - TV12, TV4 sport samt TV4 Play Premium.

Får se hur hösten blir; lyckats pressa in TV12 och TV4 sport i tjejens COMHEM abonnemang men efter att läst på lite om ämnet är man lite rädd att de kommer lägga skiten på TV4 Play Premium eller bryta för innebandy DIV 3 mitt i anfallet...

Spontant är man rädd för vanvård... Men man kanske inte skall ägna för mycket energi åt det - adapt or die...

Go Rudi!
Citera
2014-07-31, 13:49
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Personligen så kommer jag vid nästa löning beställa ett Sky Calcio-paket på eBay. Då vet man vad man får = alla matcher i HD.
Citera
2014-07-31, 14:11
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceedorf
Gjorde lite egna efterforskningar efter att jag postat här ( Ja, fanns ju info )

TV4 gruppen skriver lite luddigt att de kommer sända flertalet matcher per omgång uppdelat på 3 kanaler - TV12, TV4 sport samt TV4 Play Premium.
Jag gissar att det kommer att bli som under våren, efter att de pulled the plug på hela Club Calcio-grejen: en match här och där på olika kanaler, ibland på webben osv. Det vi redan märkt är att några veckomatcher inte kommer visas på tolvan (där går huserenovering med Peter Andre före), och under helgerna prioriteras inte bara PSG, utan allt från trav till daminnebandy före om det är läge. Med andra ord så kommer Serie A visas när det inte finns något mer tittardragande att tillgå, som vilken sändningsrättighet som helst. Följden blir att det är omöjligt att förutse vilka matcher som kommer att visas och i vilken form. Helt ovärdigt, med andra ord.
Citera
2014-07-31, 14:32
Medlem
Så sorligt att Serie A numer konkurrerar (i många fall blir utkonkurrerad) med reruns av Kasta Loss med Harald Treutiger och dylika program. Ber till gudarna att SBS Discovery köper rättigheterna till kommmande säsonger, de verkar åtminstone rusta för det med tanke på personalen som anställts.
Citera
2014-07-31, 14:34
Medlem
zachs avatar
Well ja, Roma mår bra. Jävligt bra. Slår mig inte för bröstet på något vis, men vi är som sagt bara i början av en lång resa som jag tvivlar på att vi inom calcions värld sett någon motsvarighet till tidigare.

Nu är det träningsmatcher jag vet. Men Liverpool vann vi mot, Man U borde vi vunnit mot och Real slog vi. Och i ingen match har vi spelat med fler ordinarie spelare än motståndarna.

Benatia vill alla tunga drakar ha, men verkar ändå som han kommer stanna. Strootman vill framförallt United ha, men han lär inte gå nånstans. Pjanic (som mycket väl kan bli en identisk kopia av Zidane) band vi upp till mångas förtret förra året.

Det är nya tider nu. På gott och ont.

Samtidigt är det inte alls nya tider. Kreatören i det avgörande anfallet mot Real var Totti, utan att ens röra bollen. Keitas passning blev fantastiskt öppnande just för att Totti hoppade över bollen, sen fortsatte kaptenernas kapten in i straffområdet och gör mål på Florenzis passning.

Pallotta, Sabatini, ny arena, nya sponsorer, nya stjärnor.

Men samtidigt alltid den där Totti.

Roma spelar mot Palermo sista omgången. Juventus byter tränare, Roma förstärker. Går allt så bra som man kanske ändå utan att va alltid för kaxig och naiv kan tro så blir det fest i Rom då. Den största svordomen man kan leverera i vilken kyrka som helst är att jag hoppas att det i så fall ska bli Tottis sista match.
Ungarnas nästa match på plats är därmed bestämd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in