Citat:
Ursprungligen postat av
TheDarkKniggit
Du har Cmore som samarbetar med TV4 och TV4 play (i viss mån) Sedan har du Csports som visar det mesta, dock inga samarbeten med Cmore och TV4 vad gäller samkörning av rättigheter och vad jag förstod av förra säsongen så streamas inga matcher som INTE TV-sänds på Cmore's kanaler på deras webbutbud utan då måste man köpa matchen/ ha abonnemang hos Csports eller betala för TV4 Play Premium.
Så var det (typ) förra säsongen. Sedan gick en massa Seria A-matcher på Norska och danska Cmore när de inte sändes alls i den svenska motsvarigheten
Gjorde lite egna efterforskningar efter att jag postat här ( Ja, fanns ju info )
TV4 gruppen skriver lite luddigt att de kommer sända flertalet matcher per omgång uppdelat på 3 kanaler - TV12, TV4 sport samt TV4 Play Premium.
Får se hur hösten blir; lyckats pressa in TV12 och TV4 sport i tjejens COMHEM abonnemang men efter att läst på lite om ämnet är man lite rädd att de kommer lägga skiten på TV4 Play Premium eller bryta för innebandy DIV 3 mitt i anfallet...
Spontant är man rädd för vanvård... Men man kanske inte skall ägna för mycket energi åt det - adapt or die...
Go Rudi!