2014-08-15, 18:35
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
Dessa sätt att förneka och förlöjliga vad en god femtedel av Sveriges befolkning utan närmare förklaring kan råka ut för är just utmärkande för socialfascistisk gangstalking.
1. Så du säger att 20% av sveriges befolkning är gangstalkad?
2.Du menar att jag är en individ som sysslar med gangstalking? vad har du för belägg för det?
3. Att folk i personens omgivning reagerar märkligt kan bero på personen, och behöver inte vara gangstalking.

Från wikipedia:
Vanföreställningssyndrom
Vanföreställningarna vid vanföreställningssyndrom uppvisar en mycket stor individuell variation, och präglas av individens kultur och miljö. Den drabbade skiljer sig dock från sin miljö eller kultur genom att ha personliga vanföreställningar som inte delas av till exempel personens omgivning. Ofta är dessa vanföreställningar bisarra (till exempel att personen är förföljd av utomjordingar, vilket inte skulle kunna vara sant), men de kan också vara mindre bisarra (till exempel att personen är förföljd av CIA, något som kunde ha varit sant men som alla inser inte är det).

Kännetecknande för vanföreställningssyndrom är att dessa vanföreställningar är mycket varaktiga och omöjliga för omgivningen att korrigera; övertygande bevis för att vanföreställningarna är osanna biter inte på personen, vanföreställningarna är kroniska. Den kroniska karaktären på vanföreställningarna är syndromets mest uttalade tecken.

Förföljelseparanoia – vanföreställningar om förföljelser.

Kverulansparanoia, som också kallas processparanoia eller rättshaverism. En rättshaverist anmäler olika typer av fel – ofta beslut från myndigheter – och överklagar under åratal i alla tänkbara instanser. Denna verksamhet kan uppta en stor del av den drabbade personens tid.

Blandad typ – vanföreställningar som karakteriserar flera av de olika vanföreställningsyndromen, till exempel övertygelse om att vara förföljd och dessutom ha syfilis.
2014-08-15, 19:17
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
(...) Från wikipedia:
Vanföreställningssyndrom
Vanföreställningarna vid vanföreställningssyndrom uppvisar en mycket stor individuell variation, och präglas av individens kultur och miljö. Den drabbade skiljer sig dock från sin miljö eller kultur genom att ha personliga vanföreställningar som inte delas av till exempel personens omgivning. Ofta är dessa vanföreställningar bisarra (till exempel att personen är förföljd av utomjordingar, vilket inte skulle kunna vara sant), men de kan också vara mindre bisarra (till exempel att personen är förföljd av CIA, något som kunde ha varit sant men som alla inser inte är det).

Kännetecknande för vanföreställningssyndrom är att dessa vanföreställningar är mycket varaktiga och omöjliga för omgivningen att korrigera; övertygande bevis för att vanföreställningarna är osanna biter inte på personen, vanföreställningarna är kroniska. Den kroniska karaktären på vanföreställningarna är syndromets mest uttalade tecken. (...)
Om nu det stora flertalet av normala människor har svårt att korrigera oss förföljda, hur svårt blir det då inte för oss att korrigera er med de bevis ni kräver?

Min far var kommunist och aktiv i fackföreningen. Hans arbetskamrater pratade bakom ryggen på honom (jag märkte det men talade aldrig om det) men när det var lokala löneförhandlingar så knuffade man gärna fram honom eftersom han var tuff. Att spionera på kommunisterna på arbetsplatserna var en hel industri för sig. Många tjänade extrapengar på detta och namnen på vår familjs medlemmar lär finnas i åtskilliga register.

Är det en tillfällighet att alla flickor, barn och barnbarn och barnbarnsbarn till honom, blivit våldtagna i unga år? Alla utom ett som inte börjat i skolan ännu! Det tror nämligen inte jag att det är. Öppna ögonen! Det förtryck och det våld som alltid har funnits i samhället finns kvar än idag, det har bara ändrat form och blivit lömskare eftersom det strider mot den synliga civilrättsliga lagen.

Alldeles under den polerade ytan finns ett satans skitsamhälle och de flesta vågar inte ens förstå hur det egentligen ligger till.
Senast redigerad av theanthropologist 2014-08-15 kl. 19:28.
2014-08-15, 19:27
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
1. Så du säger att 20% av sveriges befolkning är gangstalkad?
2.Du menar att jag är en individ som sysslar med gangstalking? vad har du för belägg för det?
3. Att folk i personens omgivning reagerar märkligt kan bero på personen, och behöver inte vara gangstalking....
1. Nej det säger jag inte men 20% kan bli tänkbara offer så som socialfascismen resonerar.
2. Dina kommentarer här om att vi i första hand måste skylla oss själva är typiska.
3. Detta är vi mycket väl medvetna men i varje fall finns ändå inslag som inte kan förklaras med annat än GS. Varför inte tillåta ett utbyte av faktiska erfarenheter?
2014-08-15, 19:37
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
1. Nej det säger jag inte men 20% kan bli tänkbara offer så som socialfascismen resonerar.
2. Dina kommentarer här om att vi i första hand måste skylla oss själva är typiska.
3. Detta är vi mycket väl medvetna men i varje fall finns ändå inslag som inte kan förklaras med annat än GS. Varför inte tillåta ett utbyte av faktiska erfarenheter?
Så för att jag ifrågsätter att en person blivit gangstalkad sen han var liten, hans föräldrar är med på det, han har mikrochip inplanterat och buggar i hemmet, datorn, telefonen m.m så är jag en gangstalker?
Jo men tjena..
Det här är ett diskussionsforum där man kan diskutera saker, alla behöver inte hålla med varann.
Det är ju lika troligt att du spelar medhållande för att komma närmre target idividual och därmed är lika mycket gangstalkare som mig.
Ni får utbyta hur mycket erfarenheter ni vill, men man måste väl för fan få ifrågasätta era teorier eller hur. Vissa är ju smått komiska och helt osannolika.
Vissa grejer en del skriver är ju rent nonsens och en och annan e ju inte riktigt frisk.
Sen kan man ju få för sig att man e gangstalkad, men det behöver inte vara sant för det..
2014-08-15, 19:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Varför tror du vi som ifrågasätter är socialfascister eller vad du kallar det? Jag är i alla fall en helt vanlig människa som tycker det ni påstår verkar orimligt, och oavsett vad jag tycker så är argumentet att man kan bli uttittad utan byxor (eller om man ser tokig ut på annat sätt) knappast underligt.

Jag tycker inte ni får skylla er själva, men jag tycker ni bör prata med någon ni har förtroende för så kanske ni kan få hjälp.

Ingenting ni visat hittills tyder på gangstalking, däremot är paranoia en väldigt trolig förklaring till era upplevelser.

Det finns ett ställningstagande du bör ta, antingen är 99% av alla andra i hela världen sinnessjuka eller så är du det... Vad tror du?
2014-08-15, 19:58
Medlem
Kan berätta om ännu en personlig upplevelse här som bevisar att det handlar om en medveten kampanj emot mig och alltså att det inte handlar om vanföreställningar från min sida.

Jag hade ett tillfälligt jobb för några månader sedan. Min arbetsgivare inledde detta samarbete med den sedvanliga lovebombingen, så som de alltid gör. Vartefter tiden gick så blev det mer och mer trakasserier, förlöjliganden osv. En dag fick jag nog och ifrågasatte vad det var som han höll på med, och jag bad honom att sluta. Då gav han mig den där typiska nedsättande gangstalkar-blicken och sa rätt ut: "Jag vill se hur långt jag kan driva det".

Han erkände alltså att det handlade om ett MEDVETET uppsåt gentemot mig. Genom att han sa de orden som han sa så bevisar det att det inte är jag som inbillar mig att jag blir trakasserad, utan istället så är jag utsatt för en medveten gangstalkingskampanj.
2014-08-15, 20:09
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Kan berätta om ännu en personlig upplevelse här som bevisar att det handlar om en medveten kampanj emot mig och alltså att det inte handlar om vanföreställningar från min sida.

Jag hade ett tillfälligt jobb för några månader sedan. Min arbetsgivare inledde detta samarbete med den sedvanliga lovebombingen, så som de alltid gör. Vartefter tiden gick så blev det mer och mer trakasserier, förlöjliganden osv. En dag fick jag nog och ifrågasatte vad det var som han höll på med, och jag bad honom att sluta. Då gav han mig den där typiska nedsättande gangstalkar-blicken och sa rätt ut: "Jag vill se hur långt jag kan driva det".

Han erkände alltså att det handlade om ett MEDVETET uppsåt gentemot mig. Genom att han sa de orden som han sa så bevisar det att det inte är jag som inbillar mig att jag blir trakasserad, utan istället så är jag utsatt för en medveten gangstalkingskampanj.
Förstår du hur mycket tid och pengar det skulle gå åt till en gangstalkingskampanj mot dig som du beskriver det?
Återigen, det kan ha varit så att han anställer dig, och allt är bra i början, sedan märker han ( av någon anledning) att du kanske beter dig udda, är socialt inkompetent t.ex, och han ändrar sin uppfattning om dig, och kanske beter sig illa, dels för att han kanske är en narcissist men oxå för att se hur långt han kan dra det tills du slutar självmant då han kanske inte kan säga upp dig för att han ogillar dig utan att du gjort något fel, det kan man nämligen inte göra..
Det kan ju mycket möjligt vara så att din hjärna tolkar det mesta att cirkulera runt gangstalking..
2014-08-15, 20:15
Medlem
Citat:
Så för att jag ifrågsätter att en person blivit gangstalkad sen han var liten, hans föräldrar är med på det, han har mikrochip inplanterat och buggar i hemmet, datorn, telefonen m.m så är jag en gangstalker?
Jo men tjena..
Det här är ett diskussionsforum där man kan diskutera saker, alla behöver inte hålla med varann.
Det är ju lika troligt att du spelar medhållande för att komma närmre target idividual och därmed är lika mycket gangstalkare som mig.
Ni får utbyta hur mycket erfarenheter ni vill, men man måste väl för fan få ifrågasätta era teorier eller hur. Vissa är ju smått komiska och helt osannolika.
Vissa grejer en del skriver är ju rent nonsens och en och annan e ju inte riktigt frisk.
Sen kan man ju få för sig att man e gangstalkad, men det behöver inte vara sant för det..

Om det är mig du syftar på inledningsvis i ditt inlägg så är jag en kvinna. Och ja, jag hävdar att mina föräldrar är involverade, och ja, jag blir förföljd via bl.a. min dator och min telefon.

Jag har aldrig hävdat här att jag har ett mikroship inplanterat. Jag har alltså inte detta som kallas för "voice to skull" och jag hör inga röster i mitt huvud. Däremot använder de sig av en mängd andra metoder i sin gangstalking av mig.
2014-08-15, 20:27
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
...
Ni får utbyta hur mycket erfarenheter ni vill, men man måste väl för fan få ifrågasätta era teorier eller hur....
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför tror du vi som ifrågasätter är socialfascister eller vad du kallar det?.....Jag tycker inte ni får skylla er själva, men jag tycker ni bör prata med någon ni har förtroende för så kanske ni kan få hjälp.....Det finns ett ställningstagande du bör ta, antingen är 99% av alla andra i hela världen sinnessjuka eller så är du det... Vad tror du?
Vi som så väl känner igen denna typ av kommentarer förstår mycket väl vad det handlar om och kan åtminstone få förtroende för varandra.
2014-08-15, 20:28
Medlem
Baba.Sedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Om det är mig du syftar på inledningsvis i ditt inlägg så är jag en kvinna. Och ja, jag hävdar att mina föräldrar är involverade, och ja, jag blir förföljd via bl.a. min dator och min telefon.

Jag har aldrig hävdat här att jag har ett mikroship inplanterat. Jag har alltså inte detta som kallas för "voice to skull" och jag hör inga röster i mitt huvud. Däremot använder de sig av en mängd andra metoder i sin gangstalking av mig.
ok låt oss säga att allt det du säger stämmer, att dina föräldrar är med på det, att du blivit stalkad hela livet, att du bir förföljd på stan, i din dator, telefon osv..
Eftersom du säger att du blivit det hela livet och dina föräldrar är med på det, kan vi anta att du föddes som ett enda stort gangstalkingexperiment, kan vi säga så?

vad är det man får ut av att gangstalka dig, vad är vinsten jämfört med ansträngningen man gör, med tanke på hur många som är inblandade?
Varför vill man gangstalka just DIG? och VARFÖR?
ok om du uppfunnit alternativt bränsle, och oljebolagen skickar cia efter dig, där finns ett möjligt motiv.. så vad gör dig så speciell? Jag menar försök att tänka vad som kan antas vara rimligt..
Du måste ju förstå nånstans, att om du säger såna här saker, och hävdar bestämt att dina egna föräldrar är inblandade i en gangstalking av dig, att det låter lite galet, tycker du inte det?
2014-08-15, 20:30
Medlem
Citat:
Förstår du hur mycket tid och pengar det skulle gå åt till en gangstalkingskampanj mot dig som du beskriver det?
Återigen, det kan ha varit så att han anställer dig, och allt är bra i början, sedan märker han ( av någon anledning) att du kanske beter dig udda, är socialt inkompetent t.ex, och han ändrar sin uppfattning om dig, och kanske beter sig illa, dels för att han kanske är en narcissist men oxå för att se hur långt han kan dra det tills du slutar självmant då han kanske inte kan säga upp dig för att han ogillar dig utan att du gjort något fel, det kan man nämligen inte göra..
Det kan ju mycket möjligt vara så att din hjärna tolkar det mesta att cirkulera runt gangstalking..

Arbetsgivaren i det här fallet var en person som är ingift i min familj. Han har en egen firma. Jag kan inte få andra jobb är de som arrangeras av involverade gangstalkers, trots att jag har gymnasieutbildning och har läst 130 p på universitet. Tror du verkligen att jag hade klarat av en sådan utbildning om jag vore schizofren, led av vanföreställningar eller social inkompetens?
Senast redigerad av rosalotus 2014-08-15 kl. 20:33.
2014-08-15, 20:35
Medlem
Citat:
Vi som så väl känner igen denna typ av kommentarer förstår mycket väl vad det handlar om och kan åtminstone få förtroende för varandra.

Sant

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in