2014-08-14, 17:03
Medlem
den är en bit ner, "expD v2.2 by PiJey77 - DamageCount & InBattle WN8 Calculator" exakt avskrivet från installationsgui:t
Citera
2014-08-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
i OM's mod pack finns det en add-on som visar aktuell wn8 i matchen du spelar, man börjar oftast på minus :-) lite roligt att se vad det stiger på slutet av matchen faktiskt, eller ju längre man är vid liv i alla fall. Dvs det syns där hur mycket man behöver göra för att "break even", i alla fall vad det gäller damage.

fina dagar nu på slutet, alltid legat top 3 på antingen det ena eller det andra. exp, damage, oftast båda såklart.
Tänkte skulle prova köra med lite modds. Så ladda ner denna. Men den säger att man måste regga sig på modxvm och med lösenordet. Nej det vågar jag nog inte. Ska det vara så?
Citera
2014-08-14, 22:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Nej det vågar jag nog inte. Ska det vara så?
Ja delar av xvm kräver sen ett par patchar inloggning och aktivering var 14:e dag för att fungera
Citera
2014-08-14, 22:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Tänkte skulle prova köra med lite modds. Så ladda ner denna. Men den säger att man måste regga sig på modxvm och med lösenordet. Nej det vågar jag nog inte. Ska det vara så?

Det är för XVM, inget annat.
Citera
2014-08-15, 03:56
Medlem
xyklopfs avatar
Så var det en spelare som fick totalt hjärnsläpp efter att ha rushat ut i det fria och blivit dödad efter ca. 45 sekunder. Hela matchen igenom gorma och skrek han i chatten att alla kunde dö, dra åt h-e, få diverse sjukdomar och så. Hot mot familjen förekom också, grova sådana.

Matchen drog ut på tiden och blev hård. Inte blev det bättre av att idioten fortsatte med att säga våra positioner hela tiden (vet dock inte om motspelarna kan se det i chatten). Jag var bland de tre sista i vårt lag, vi vann till slut, men nu har jag avaktiverat chatten, för sådant här raseri från en spelare har jag inte varit med om nånsin. Vad gjorde vi för fel? Dog inte inom en minut eller? Tappade lusten att spela mera för inatt.

Man ska ju inte bry sig, men det här var det värsta jag varit med om sen jag började spela. Har skickat in replayen till WG, hoppas det blir en låååååååååång avstängning för han. Han verkar ha problem på flera plan.

Det här är inget kul inlägg, jag vet. Behövde skriva av mig lite bara. Sorry.
Citera
2014-08-15, 04:00
Medlem
liddens avatar
Citat:
Nej det vågar jag nog inte. Ska det vara så?

Ditt lösenord verifieras av wargaming.net de som ansvarar för XVM ser aldrig ditt lösenord.
Citera
2014-08-15, 04:06
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Så var det en spelare som fick totalt hjärnsläpp efter att ha rushat ut i det fria och blivit dödad efter ca. 45 sekunder. Hela matchen igenom gorma och skrek han i chatten att alla kunde dö, dra åt h-e, få diverse sjukdomar och så. Hot mot familjen förekom också, grova sådana.

Matchen drog ut på tiden och blev hård. Inte blev det bättre av att idioten fortsatte med att säga våra positioner hela tiden (vet dock inte om motspelarna kan se det i chatten). Jag var bland de tre sista i vårt lag, vi vann till slut, men nu har jag avaktiverat chatten, för sådant här raseri från en spelare har jag inte varit med om nånsin. Vad gjorde vi för fel? Dog inte inom en minut eller? Tappade lusten att spela mera för inatt.

Det är bättre och bara sätta den spelaren på din ignorelista. Då slipper du både chat och minimapspam från den spelaren i fortsättningen. Onödigt att stänga av chatten helt för att det finns såna idioter, ibland kan chatten vara användbar.
Citera
2014-08-15, 08:03
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Tack för dina tips. Det uppskattas.

Var beredd att avskriva dig som någon slags positivistisk självhjälpshoax. Och jag tror inte alla dina tips fungerar som någon slags generell mall, ungefär som att alla inte kan bli den nya Zlatan genom att träna 10.000 timmar fotboll i ungdomen. Att ha inställningen till att "jag är bäst" är väldigt individuellt och fungerar inte på mig personligen.

Men något jag faktiskt tar till mig och har testat direkt och som dessutom fungerar bra för mig, är att försöka analysera mer under själva matcherna. Var jag ska gå, vilket väg, är risken värt chansen, ska jag ta det skottet bara för att få 400 skada och samtidigt kanske få det dubbla tillbaka? Det är där jag ofta fallerar, istället för att vänta och ta läget när det väl kommer, tar jag skotten ändå och förlorar viktiga hp som kan vara användbara i slutet av matcherna.

Jag spelar aggressivt i nästan vilken tank jag än kör (undantaget artys som jag inte spelar) och jag gör fortfarande många felbeslut och rena klantmisstag trots långt fler än 10k matcher. Men jag har kört ett par matcher nu och istället för att bara rusa fram och göra som jag brukar, försöker jag inte ta alla risker och följa första bästa känslan som säger, "gå fram och skjut". Och det har fungerat förvånansvärt bra, mer snittskada, bättre wn8 som följd och ett gäng förlorade matcher där jag sett vad jag gjort för fel nästan direkt.

Det andra saken jag faktiskt ska försöka ta till mig är klagandet, något som jag är expert på. Är man en riktigt riktigt dålig förlorare som jag är, är det väldigt enkelt att skylla ifrån sig på laget, på rng, på op tanks, ja på allt egentligen. Visst får man en dåligt hand är det jävligt enkelt att klaga på alla värdelöst ruttna rövslaver, deras ryska skitspel med värdelös balans, rng och mm. Men det precis som du säger kontraproduktivt i slutändan och det är bättre att försöka analysera sina misstag och göra det bästa av situationen istället för att bara bli förbannad.

Ja jag körde ett test med just på den, analysera mer under själva matcherna. Var jag ska gå, vilket väg, är risken värt chansen, ska jag ta det skottet bara för att få 400 skada och samtidigt kanske få det dubbla tillbaka? Det är där jag ofta fallerar, istället för att vänta och ta läget när det väl kommer, tar jag skotten ändå och förlorar viktiga hp som kan vara användbara i slutet av matcherna.

Det har även gett mig bättre resultat.

Som tidigare sagt är jag inte så stat galen, mest nyfiken på var man låg till om man titta på den där personal rating, och jag ligger lite lite över average, Dock har jag börjar kolla orovekande mycket på vilket % jag ligger på mina favvo tanks, nåt jag inte ens tänkt på förut så jag håller väl sakta på att fastna i Stat träsket

Ang gnällandet är det faktiskt väldigt sällan jag ser gnäll som direkt är emot mig, och om det kommer vare sig jag faktiskt gjort mig lite förtjänt av det vissa gånger och andra inte alls, så iggar jag att kommentera det i chatt, utan just tänka mig för och inte göra misstaget till nästa gång.

Väldigt sällan jag blir uppretat av random folk i spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är bättre och bara sätta den spelaren på din ignorelista. Då slipper du både chat och minimapspam från den spelaren i fortsättningen. Onödigt att stänga av chatten helt för att det finns såna idioter, ibland kan chatten vara användbar.

Håller med, chatten kan verkligen vara användbar, har lärt mig en hel del där igenom, speciellt om de nya kartor då trevligt folk ger råd om var man ska ställa sig m.m
Citera
2014-08-15, 08:59
Medlem
Salorms avatar
Igår fick man skämmas rätt rejält när vi plutonade Windstorm och körde 3st IS-7'or. Allt för att bli bättre lagspelare och när man går över vattnet nere i högra kanten av staden så kollar jag inte riktigt utan håller ögonen på om något dyker upp som jag kan skjuta på och 2 meter från land så drunknar jag, bra inledning som recruit i en ny klan.

Helvete vad jag skämdes!
Citera
2014-08-15, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Igår fick man skämmas rätt rejält när vi plutonade Windstorm och körde 3st IS-7'or. Allt för att bli bättre lagspelare och när man går över vattnet nere i högra kanten av staden så kollar jag inte riktigt utan håller ögonen på om något dyker upp som jag kan skjuta på och 2 meter från land så drunknar jag, bra inledning som recruit i en ny klan.

Helvete vad jag skämdes!
Been there, done that

Skygglapparna är på ibland fortfarande, skämskudde- facepalm och "exit to garage" fort som fan
Citera
2014-08-15, 10:59
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Helvete vad jag skämdes!

Ha, vem gör inte sånt! Jag teamade upp med vad jag tror är en svensk unicumspelare på mountainpass, han hade en T110E3 och jag en Leo PTA. Han tog täten över bron norrifrån och jag hängde på, tillsammans tog vi ut 4 tanks innan vi var över och vi kanske tappade 50 hp, jag hade 3k skada gjord och allt var lugnt - en tank kvar hos motståndarna. Då ser jag hur han blir spottad i ravinen bakom mig, så jag vänder för att ge honom dödsstöten.
Men ivrig som man blir så tänker jag inte på hur jävla fort vagnen går och dundrar rakt ut från klippan och dör i ett moln av rök på botten av ravinen.

Så kan det gå.
Citera
2014-08-15, 11:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Problemet är att man bara kan ha en visst antal spelare på ignore sen tar de stopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in