2014-08-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytansson
Töm - glöm. Håll dig borta från förhållanden, de förlorar du ekonomiskt på som man.

Det är jag inte säker på, men du förlorar tid. Och tid är en resurs man tar för given, men den dagen man blir förälder lär man upptäcka att tid är dyrbart.

Kolla SCBs stor tidsundersökning, den är jävligt intressant. För det första är det en myt att kvinnor dubbelarbetar, räknar man ihop betalt och obetalt arbete så spenderar män mer tid med att arbeta än kvinnor, och störst är skillnaden i småbarnsfamiljer. Män jobbar 30 minuter MER om dagen än kvinnor. Innan barnen kommer och efter att barnen börjat skolan, eller flugit ut är skillnaden mindre, runt 10-15 minuter, men män jobbar fortfarande mer. Kvinnors dubbelarbete är skitsnack.

Med ett undantag! Män 45-65 som är ensamstående, de jobbar MARKANT mindre än alla andra, och har MARKANT mer fritid. Minns jag rätt är det bortåt 90 minuter mer fritid per dag. Mindre betalt arbete OCH mindre obetalt arbete. Som man förlorar man TID på att vara i ett förhållande.
På en vecka handlar det om 10-11 timmar mindre fritid.

Kvinnor är det ingen skillnad på, de fördelar sitt betalda och sitt obetalda arbete ungefär likadant oavsett sin sociala situation och ålder. Småbarnsföräldrar jobbar mest, men det gäller både kvinnor och män.
Citera
2014-08-07, 23:58
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Töm - glöm. Håll dig borta från förhållanden, de förlorar du ekonomiskt på som man.

Sånt jäkla skitsnack! Jag har alltid haft mer pengar i slutet av månaden när jag varit i en seriös relation jämfört med när jag är singel.
Citera
2014-08-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Sånt jäkla skitsnack! Jag har alltid haft mer pengar i slutet av månaden när jag varit i en seriös relation jämfört med när jag är singel.

Då kanske du är ett undantag då män generellt sett tjänar mer och kvinnor generellt sett konsumerar mer.
Citera
2014-08-08, 21:25
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Då kanske du är ett undantag då män generellt sett tjänar mer och kvinnor generellt sett konsumerar mer.

Och? Hon konsumerar väl för sina egna pengar?

Och finns det någon fakta på att kvinnor konsumerar för mer pengar än vad män gör?
Citera
2014-08-08, 22:05
Medlem
Citat:
Och? Hon konsumerar väl för sina egna pengar?

Ja, för sina egna pengar också

Citat:
Och finns det någon fakta på att kvinnor konsumerar för mer pengar än vad män gör?

Se (FB) Tjänar män ekonomiskt på att förbli singlar?
Citera
2014-08-08, 23:20
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ja, för sina egna pengar också

Se (FB) Tjänar män ekonomiskt på att förbli singlar?

Och vem har sagt att jag pratar om nåt slags samboförhållande?
Citera
2014-08-13, 21:39
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:

Jag har aldrig blivit mördad, mord är en myt.
Citera
2014-08-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Jag har aldrig blivit mördad, mord är en myt.
Att mord finns kan man kontrollera i statistiken.
Citera
2014-08-13, 22:09
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Att mord finns kan man kontrollera i statistiken.

Att män föredrar yngre partners kan man också kontrollera i statistiken, det förhindrar inte diverse typer från att sitta och vända och vrida på sig, komma med personangrepp och dra fram olika anekdotiska fall.
Citera
2014-08-13, 22:14
Medlem
markus120s avatar
Jag uppskattar hur ärliga både många kvinnor och män är i den här tråden. Tänkte speciellt på Kate80 i början av tråden, finns ingen mening att neka vår natur.

Är vi mer ärliga med varandra så tror jag att vi kan bli mindre besvikna på varandra. Jag vill väl inte vara en 50-åring som har en 20-åring vid sidan men vill definitivt gifta mig sent med en kvinna bra mycket yngre än mig själv. Kanske runt 45 med en 30-årig kvinna. Enligt studier som jag sett så håller relationer mellan män och kvinnor med ca 10-15 år skillnad längst.

Kvinnor uppskattar män med mental mognad, män lever mer med en ung fertil fru vid sin sida.
Citera
2014-08-13, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Att män föredrar yngre partners kan man också kontrollera i statistiken, det förhindrar inte diverse typer från att sitta och vända och vrida på sig, komma med personangrepp och dra fram olika anekdotiska fall.
Det finns ingen statistik som visar att kvinnor konsumerar upp mäns pengar, som just den kommentaren gällde.
Citera
2014-08-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Det finns ingen statistik som visar att kvinnor konsumerar upp mäns pengar, som just den kommentaren gällde.

Det var ett modigt uttalande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in