2014-08-14, 10:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Kan spelet fucka ur helt?
Lirade med min pet-doctor igår som jag utan problem lirat T6 med i både grupp och solo tidigare. Men igår blev jag one-shottad av ALLT. Så fort jag tog damage så var jag död! fick gå ner på T3-T4 för ett kunna ta mig igenom en rift. Kan inte förstå vad som har hänt. Men det var inte spelbart alls

Blev till slut så jävla sur så speccade om till Nuke Doctor, men fick inte helt bra rolls så fick inte testa den klokt.

edit: Bra att diabloprogress inte funkar. Så här såg pet-doctorn ut
http://www.diabloprogress.com/hero/leanmachine-2953/Harry/41456409

Haha så där var det för mig imorse också, igår lirade jag T6 enkelt, både i grupp och solo, sen tänkte jag att jag drar en T6:a innan jobbet, dog säkert 4-5 gånger för att man fick jobbiga kombinationer av mobs och affixer.

T.ex Archon med Jailer, Molten, Arcane och Frozen... Den var sådär lagom skoj.
Citera
2014-08-14, 10:31
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Haha så där var det för mig imorse också, igår lirade jag T6 enkelt, både i grupp och solo, sen tänkte jag att jag drar en T6:a innan jobbet, dog säkert 4-5 gånger för att man fick jobbiga kombinationer av mobs och affixer.

T.ex Archon med Jailer, Molten, Arcane och Frozen... Den var sådär lagom skoj.

Jo men det köper jag att man kan få. Den typen av kombos är aldrig kul.
Problemet för mig var att jag dog av allt. Behövde inte va en elit-pack utan bara vanliga mobs. Kom något åt mig på något sätt så var jag mer eller mindre död.
Tråkigt men nu fick man en ny utmaning med WDn igen :P
Citera
2014-08-14, 10:42
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Jo men det köper jag att man kan få. Den typen av kombos är aldrig kul.
Problemet för mig var att jag dog av allt. Behövde inte va en elit-pack utan bara vanliga mobs. Kom något åt mig på något sätt så var jag mer eller mindre död.
Tråkigt men nu fick man en ny utmaning med WDn igen :P

Fast även vanliga mobs är jobbiga om det är specifika typer. Ta wasps av olika slag, eller Archons som rusar in från utanför skärmen, tjurarna som rusar, corrupted angels, de där oranga som nukar.

Har man ett rift med de typerna av mobs så är det jobbigt och man får gå långsamt framåt medans om man får ett rifts med massa skeletons/zombies så är det bara att rusa igenom det.
Citera
2014-08-14, 16:18
Medlem
tyses avatar
Citat:
Lirade med min pet-doctor igår som jag utan problem lirat T6 med i både grupp och solo tidigare. Men igår blev jag one-shottad av ALLT. Så fort jag tog damage så var jag död! fick gå ner på T3-T4 för ett kunna ta mig igenom en rift. Kan inte förstå vad som har hänt. Men det var inte spelbart alls

Blev till slut så jävla sur så speccade om till Nuke Doctor, men fick inte helt bra rolls så fick inte testa den klokt.

Det såg rätt roligt ut när min squishy dh blir slagen av en elite och överlever så kommer du och blir oneshottad av ett skelett

Jag hade exakt samma problem med min wizard, vet inte om det var någon patch för min del men jag gick ifrån att klara t4 till att ha problem med hard. Slutade med att jag började spela witch doctor och nu kör jag med min DH.
Citera
2014-08-14, 16:44
Medlem
Har en fråga till er kunniga här! Drog upp en maximus dock utan % dmg medans jag hade en blackguard med +8% (Crusader) Så vill ju ha fire skadan som är +17% på maximusen är det värt att byta ut? I profil dmg tappar jag 70k men funderade om dom där +17 fire dmg lyckas väga om den förlorade skadan på något?
Citera
2014-08-14, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Har en fråga till er kunniga här! Drog upp en maximus dock utan % dmg medans jag hade en blackguard med +8% (Crusader) Så vill ju ha fire skadan som är +17% på maximusen är det värt att byta ut? I profil dmg tappar jag 70k men funderade om dom där +17 fire dmg lyckas väga om den förlorade skadan på något?

%dmg är alltid bättre än pure damage. Eller ja till 99.9%. Maximus är antagligen en fet damage bonus för din del med tanke på att du får 17% fire damage och en minion med en chain som gör miljarder med skada. Om du kör som fire så att säga.
Citera
2014-08-14, 17:13
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Ett tips, kolla din profil hos Diabloprogress.com

Den visar vilken paper dps du har, vilken elemental dps, elite dps etc, så kan du se byta gear fram och tillbaka tills du hittar det optimala.
Citera
2014-08-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
%dmg är alltid bättre än pure damage. Eller ja till 99.9%. Maximus är antagligen en fet damage bonus för din del med tanke på att du får 17% fire damage och en minion med en chain som gör miljarder med skada. Om du kör som fire så att säga.

Tänker fortsätta med Fire ett bra tag till iaf, men tänkte försöka övergå till Holy sedan.. Men det stämmer som du säger gjorde mer dmg just nu iaf .

Finns det någon cap på CDR?
Citera
2014-08-14, 17:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tänker fortsätta med Fire ett bra tag till iaf, men tänkte försöka övergå till Holy sedan.. Men det stämmer som du säger gjorde mer dmg just nu iaf .

Finns det någon cap på CDR?

Ingen cap som sådan, dock finns ett max du kan nå.

Du behöver runt 45% om jag inte missminner mig för perma akarat.

Ha i åtanke att när 2.1 kommer så kommer Leoric's Crown bli BiS för Crusader (och andra klasser med CDR behov) eftersom den då kommer ha en effekt som gör så att gemet blir dubbelt så bra, e.g. 12.5% CDR i hjälmen blir 25%.
Citera
2014-08-14, 17:38
Bannlyst
Citat:

Spelar du T6 med den? Min Wizard har samma DPS men högre toughness (5,200,000) och jag spelar som högst T4 för att inte dö av i princip vad som helst.

http://www.diabloprogress.com/hero/kattmannen-2498/AnneBonny/43729196

Skulle säga att T2/T3 är lämpligt för mig, så har svårt att se hur du någonsin kunnat lira T6.
Citera
2014-08-14, 18:17
Medlem
tyses avatar
Jag vet inte om det är rätt forum att gråta ut på. Men fick en konstig DC mitt i en rift, ser då hur en leg har droppats. Kommer in i spelet när riften precis har stängts, ser 2 stjärnor på kartan hinner upp så jag kan hoovra över och ser att det är hexing pants. Den andra var en crossbow men fick aldrig chansen att se vilken det var.

http://oi61.tinypic.com/2cmug6v.jpg

Är det fler än jag som får konstig DC ifrån spelet ibland?, internet fungerar felfritt men spelet har gjort så minst 2 ggr i månaden.
Senast redigerad av tyse 2014-08-14 kl. 18:19.
Citera
2014-08-14, 18:20
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
Jag vet inte om det är rätt forum att gråta ut på. Men fick en konstig DC mitt i en rift, ser då hur en leg har droppats. Kommer in i spelet när riften precis har stängts, ser 2 stjärnor på kartan hinner upp så jag kan hoovra över och ser att det är hexing pants. Den andra var en crossbow men fick aldrig chansen att se vilken det var.

http://oi61.tinypic.com/2cmug6v.jpg

Fyfan.. det där är fan deprimerande, speciellt är det är DC och inte något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in