Citat:
Ursprungligen postat av
lentil
Det är en riktigt lång promenad. Jag har aldrig hört talas om att någon för nöjes skull skulle gå den sträckan. Med cykel hade det varit en annan sak, men ändå en utflykt. Gullbergshallen är inte synlig ens från badhusrondellen, vad jag minns. Inte en chans att hon tog sig ända dit utan hjälp antingen i form av skjuts eller mycket tydliga väganvisningar.
Misstänkte att detta skulle ha varit en lång promenad. Ingenstans har det framkommit ifall Rakel kunde cykla.
Jag är också övertygad om detta att antingen fick hon skjuts till Gullbergshallen eller ev. mycket tydliga väganvisningar. Frågan är hur bra hon kunde läsa?
Här kommer den enda artikeln under augusti månad i
Skövde Nyheter. Fallet tappade snabbt intresse. Inte så konstigt, med tanke på att inte någonting framkom efter hennes besök på Gullbergshallen, som kunde föra gåtan i rätt riktning. Hon var och förblev försvunnen.
Den här artikeln är från lördagen den
9 augusti 1980 och återfinns på sidan 4.
"Flygspaning efter Rakel utan resultat."
"Polisen gjorde ännu ett försök att hitta den försvunna Rakel Maria Börjesson under fredagen. Vid 15-tiden gick en helikopter upp för att spana runt Aspö vårdhem samt de närliggande sjöarna.
I två timmar studerades terrängen och sjöarna, men utan resultat.
Den 30 juli gick polis och militär skallgång i området men kammade även då noll.
Nu har det gått över en månad sedan Rakel Börjesson försvann och fortfarande har polisen inga spår efter henne. Nu är det också tyst bland den tipslämnande allmänheten."
Här körde hela utredningen helt i sank efter ca fyra veckor.
Ett mycket tragiskt slut för den 58-åriga Rakel Börjesson.