2026-09-08, 19:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Åskovädret som drog över Skövde.

Citat:
Ursprungligen postat av Sixten97
Tror tyvärr Rakel kom att bli utsatt för ett brott på tillbakavägen hemåt. Om inte så kom Rakel att inte överleva lång tid i sommarhettan med sin diabetes och övrigt som krävde regelbunden medicinering.

I över 46 år har nu Rakel varit borta utan att minsta uppgift har inkommit? Mycket tragiskt fall och kanske eventuell gärningsman lever än idag?

Detta kan naturligtvis vara möjligt.

Personligen så tror jag att hon fick skjuts med någon från närheten av Aspö. Hon var pigg och utvilad när hon kom till baksidan av Gullbergshallen. Hon kan även ha fått bilskjuts därifrån med samme man. Kanske hade han tänkt sig något ytterligare? Just den här dagen den 5 juli 1980 så kom det att åska ordentligt under dagen. Fröken Börjesson var mycket rädd får åska. Fastän hon tyckte om att flirta med män så var hon också rädd för dem.

Jag tror att åskovädret och ett ev. närmande från hans sida gjorde att hon kan ha avlidit p. g. a. skräck. Med tanke mannens ålder 1980 så tror jag inte att han skulle vara i livet 46 år senare. De som raggade runt Aspö vårdhem skall ha varit medelålders män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in