Citat:
Ursprungligen postat av
VanitaToftby
Var ju inte så poppis att bada i Karstorpssjön. Alla var rädda för att få "Rakelbaciller"
Har för mig att hon bodde/var intagen på Aspö sjukhem, ett par hundra meter rån sjön.
Vad heter den här sjön egentligen? Karstorpssjön eller Karstorpasjön?
Visst skulle den försvunna kvinnan kunnat ha gått och dränkt sig i den här sjön utan att hennes kvarlevor återfanns.
Jag har fått uppgifter från anonym UL. Denne/denna har berättat att Rakel skall ha haft eget boende men vistades dagtid på en dagcentral i Skövde för psykiskt sjuka.
Hon var uppvuxen i strängt religiöst hem. I vuxen ålder blev hon väldigt intresserad av män. Hon flirtade med alla hon mötte och i vilka miljöer som helst.
Det var fullt uppenbart för omgivningen att hon inte var fullt psykiskt frisk, så de flesta tog det med en nypa salt. Många av de män som hon gav komplimanger sa något flirtigt tillbaka till henne i en skämtsam ton. När så skedde så blev Rakel mycket glad och smickrad.
Hon var mycket naiv och sannolikt ej sexuellt aktiv. Detta flirtande var för henne enbart en spännande grej.
Om dessa uppgifter stämmer helt eller delvis på henne kan jag personligen inte uttala mig om.