2014-08-14, 10:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Ett vittne som gjort misstänkta iaktagelser på KJs parkering. Finns i FU eftersom han är hörd av polis.

Det var väl inte ens under tiden mellan mordet och fynden av kroppsdelar som jag minns det?
Citera
2014-08-14, 10:36
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Som sagt, hade KJ erkänt griftefridsbrott, som är det lägsta brott bevisningen visar, och kommit med en trovärdig förklaring, hade åklagarna fått bevisa grövre brott. Det går inte med den bevisningen som finns nu.

Du kallar det spekulationer, jag kallar det rimliga förklaringar och ifrågasätter bevisen.

Vad menar du isåfall med formuleringen:

Citat:
Det går bara att bevisa griftefridsbrott

Är griftefridsbrott bevisat i målet eller inte enligt din uppfattning?
Citera
2014-08-14, 10:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Vad menar du isåfall med formuleringen:

Är griftefridsbrott bevisat i målet eller inte enligt din uppfattning?
Nu pratar vi om vad som är bevis. Det finns två bevis i målet, blodet och liklukten i bagageutrymmet, och blodet på tejprullen i badrummet. Jag anser att det första kan diskuteras, det senare kan avfärdas.
Citera
2014-08-14, 10:56
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nu pratar vi om vad som är bevis. Det finns två bevis i målet, blodet och liklukten i bagageutrymmet, och blodet på tejprullen i badrummet. Jag anser att det första kan diskuteras, det senare kan avfärdas.

hoho, nu använder du exakt samma formulering som advokat Forsberg gjorde. Men jag tycker inte att det räcker. Du må behålla din uppfattning i skuldfrågan för dig själv, men här är det faktiskt inte rimligt att inte bekänna färg. Så: På befintlig bevisning - friande eller fällande dom i griftefridsbrottet?
Citera
2014-08-14, 11:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
hoho, nu använder du exakt samma formulering som advokat Forsberg gjorde. Men jag tycker inte att det räcker. Du må behålla din uppfattning i skuldfrågan för dig själv, men här är det faktiskt inte rimligt att inte bekänna färg. Så: På befintlig bevisning - friande eller fällande dom i griftefridsbrottet?
Friande, med den vetskap jag har nu, och som domstolarna inte hade.
Citera
2014-08-14, 11:26
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Friande, med den vetskap jag har nu, och som domstolarna inte hade.

Okej - så formuleringen "Det går att bevisa griftefridsbrott" är alltså missvisande vad det gäller din uppfattning.

Med "kunskap jag har nu" antar jag att du menar påståendet att bildmontagen i kombination med vissa saker som sagts givit en missvisande bild av blodmängden?
Citera
2014-08-14, 12:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Okej - så formuleringen "Det går att bevisa griftefridsbrott" är alltså missvisande vad det gäller din uppfattning.

Med "kunskap jag har nu" antar jag att du menar påståendet att bildmontagen i kombination med vissa saker som sagts givit en missvisande bild av blodmängden?
Ja. Ja, bland annat.
Citera
2014-08-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Fup 1201:

"D säger att han inte är medveten om att Kristoffer skulle ha kommit till huset tidigt
någon morgon till föräldrahuset. D har inte jobbat natt under denna period."

Jag tror f-hemmet och dess omgivning har någon koppling till dådet, verktyg, emballage, städhjälpmedel etc. Han har haft klart för sig att "inte" fara ut och köpa eventuella behov av sådant för det har fällt tidigare GM därför tror jag han dränerat f-hemmet på lämpliga hjälpmedel. Sen kan jag inte lägga bort att KJ med kompisar och broder genomsökte segment 66 utan att blivit ombedd om detta för att dessutom lämna området klart, detsamma för gula huset och fortbefästningarna samma dag ensam vilket framkom lite senare i förhören. Den senare låg dessutom utanför sökringen som upprättats. (sid 21 i FUP)

Jag tror att i hans bubbla så kommer då ingen annan stoppa fingrarna i syltburken och söka i dessa områden men det blev som bekant inte så tack o lov.
Citera
2014-08-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondiefiin
En människa som säger tex att man vill mörda någon är fan så mindre farlig än någon som
inte säger så mycket(KJ)och planerar i det tysta.

Det stämmer inte. Ofta, innan någon mördas förekommer hot, vissa utmärkande personlighetsgrad(impulsivitet, agressivitet etc.) svartsjuka, stress, rädsla, ilska och konflikter osv.

VB befann sig i ett mycket obehagligt, otrevligt och ohållbart triangeldrama VB, MB, AN!
Senast redigerad av zemixon 2014-08-14 kl. 14:55.
Citera
2014-08-14, 15:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Det stämmer inte. Ofta, innan någon mördas förekommer hot, vissa utmärkande personlighetsgrad(impulsivitet, agressivitet etc.) svartsjuka, stress, rädsla, ilska och konflikter osv.

VB befann sig i ett mycket obehagligt, otrevligt och ohållbart triangeldrama VB, MB, AN!

Nej, de hade enligt bådas utsago gjort slut. Då kan det inte gärna vara ett triangeldrama.
Citera
2014-08-14, 15:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, de hade enligt bådas utsago gjort slut. Då kan det inte gärna vara ett triangeldrama.
Det går bra att vara ihop med någon som man har gjort slut med. Och då kan ett triangeldrama uppstå.
Citera
2014-08-14, 16:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Det går bra att vara ihop med någon som man har gjort slut med. Och då kan ett triangeldrama uppstå.

Jodå, men det ska ju till bevis för att det faktiskt fortfarande var ett förhållande. Några såna har inte presenterats i tråden. Däremot många spekulationer och så då personer som Zemixon som gång på gång ljuger och försöker få det att framstå som att förhållandet fortfarande pågick vid hennes död.

Att de sen hade någon slags de facto-relation fortfarande är en annan sak. Det är inte mycket till indicium för att VB var "ett problem" som MB "behövde bli av med". För att nu använda den klassiska, kristofferianska terminologin i frågan. Hela "motivbilden" är om inte soppa på en spik så i alla fall en bra jävla tunn och blaskig välling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in