2014-08-13, 17:33
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Var har du läst det? Har du en länk?

http://www.boxingscene.com/sergio-martinez-getting-his-head-right-cotto-loss--80825

http://canchallena.lanacion.com.ar/1716632-maravilla-martinez-esta-muy-mal-con-psicologo-y-dice-que-no-puede-vivir-sin-saber-si-esta-ac abado

Vad säger ni om underkortet som börjar ta form till Mayweather - Maidana? Miguel Vazquez - Mickey Bey, Alfredo Angulo - James De La Rosa och Leo Santa Cruz - ??? Man blir väl inte direkt upphetsat precis. Men det ska dock bli lite intressant att se Angulo igen, i mellanvikt dessutom. Trodde, och hoppades nästan för hans hälsas skull, att han skulle hänga upp handskarna efter Canelo. Att käka den typen av slag i fight efter fight är inte hälsosamt i det långa loppet.
Citera
2014-08-14, 00:29
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
http://www.boxingscene.com/sergio-martinez-getting-his-head-right-cotto-loss--80825

http://canchallena.lanacion.com.ar/1716632-maravilla-martinez-esta-muy-mal-con-psicologo-y-dice-que-no-puede-vivir-sin-saber-si-esta-ac abado

Vad säger ni om underkortet som börjar ta form till Mayweather - Maidana? Miguel Vazquez - Mickey Bey, Alfredo Angulo - James De La Rosa och Leo Santa Cruz - ??? Man blir väl inte direkt upphetsat precis. Men det ska dock bli lite intressant att se Angulo igen, i mellanvikt dessutom. Trodde, och hoppades nästan för hans hälsas skull, att han skulle hänga upp handskarna efter Canelo. Att käka den typen av slag i fight efter fight är inte hälsosamt i det långa loppet.
Riktigt tråkigt att höra om maravilla. Boxare är ganska speciella atleter i att de sätter sig på en sån oerhört hög standard. Han borde ju inse att han haft en fantastisk karriär, där han kom in i sporten sent och blev mästare och en topp p4p-fighter. Hans kropp klarar det inte helt enkelt, det har inget med hans psyke att göra. Hoppas inte han känner att han har något kvar att bevisa.

Tråkigt underkort som fan. Första fighten säljer dåligt och det här är det de kommer upp med? Riktigt besviken, förväntar mig mycket mer från en Mayweather Ppv.
Citera
2014-08-15, 16:28
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Kell Brook vs Shawn Porter imorgon. Känns som att det kan bli en riktigt bra fight. Gillar Kell men han är ganska otestad så det här är en intressant fight där vi äntligen får se vad Kell Brook verkligen går för.

Vad tror ni om Brook vs Porter? Är det en match som lockar?
Citera
2014-08-15, 17:05
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Kell Brook vs Shawn Porter imorgon. Känns som att det kan bli en riktigt bra fight. Gillar Kell men han är ganska otestad så det här är en intressant fight där vi äntligen får se vad Kell Brook verkligen går för.

Vad tror ni om Brook vs Porter? Är det en match som lockar?
Jag är ett stort fan av Kell Brook. Tycker han är väldigt skicklig boxare med bra speed och power. Jag är verkligen taggad att se hans amerikanska debut och att äntligen få se han vad han går för. Men han saknar två egenskaper som jag dessvärre tror kommer kosta honom fighten mot Shawn Porter.

1. Han kan inte fightas på insidan, allt han gör är att clincha. Det kommer nog funka ett tag men ju fler ronder som går desto lättare kommer Porter bryta sig fri och det är där han är superfarlig.

2. Hans haka är något suspekt och otestad. Han vobblade till mot Senchenko och det var allt jag behövde för att se för att väcka frågetecken om hans haka.

Men med det sagt är Brook snabbare och har betydligt mer punching power än Malignaggi som inte kunde hålla Porter borta med hans jabbar och brist på slagstyrka.

Jag tror Porter tar det här via TKO efter rond 6 men hoppas på Brook.
Citera
2014-08-15, 18:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Jag är ett stort fan av Kell Brook. Tycker han är väldigt skicklig boxare med bra speed och power. Jag är verkligen taggad att se hans amerikanska debut och att äntligen få se han vad han går för. Men han saknar två egenskaper som jag dessvärre tror kommer kosta honom fighten mot Shawn Porter.

1. Han kan inte fightas på insidan, allt han gör är att clincha. Det kommer nog funka ett tag men ju fler ronder som går desto lättare kommer Porter bryta sig fri och det är där han är superfarlig.

2. Hans haka är något suspekt och otestad. Han vobblade till mot Senchenko och det var allt jag behövde för att se för att väcka frågetecken om hans haka.

Men med det sagt är Brook snabbare och har betydligt mer punching power än Malignaggi som inte kunde hålla Porter borta med hans jabbar och brist på slagstyrka.

Jag tror Porter tar det här via TKO efter rond 6 men hoppas på Brook.

Tycker det är en svårtippad fight. Håller med om att Kell inte är den bästa inside fightern. Han har också en tendens att luta sig bakåt och lämna hakan uppe i vädret. En sak är säker Porter kommer att testa Brooks haka tuffhet hjärta och uthållighet och just därför känns det som en riktigt kul fight. Jag gillar Brooks fina boxning så jag hoppas han är "the real deal". Jag tippar med hjärtat...Kell Brook på TKO rond 10.
Citera
2014-08-16, 10:47
Medlem
challiss avatar
Brook har en bra jabb är ganska snabb i händerna. Inte iögonfallande snabb i övrigt. Tenderar också att backa och ge upp för mycket mark, kanske pga sin bristande inside-fighting som ni nämnde. Tror faktiskt detta kan bli en kort natt för Brook. Tror Porter inom fem.

Fy fan vad mycket nya, talangfulla fighters det kommer inom weltervikten just nu för övrigt.
Senast redigerad av challis 2014-08-16 kl. 10:51.
Citera
2014-08-17, 09:03
Medlem
tatans avatar
Det trodde jag inte på poäng dessutom har lite svårt för Porters stökiga stil
blir det Khan härnäst tro.
Citera
2014-08-17, 16:14
Medlem
challiss avatar
Citera
2014-08-17, 22:35
Medlem
Godzilla3s avatar
Vad fin boxning av Brook! Bra kontringar (speciellt lead right och check left hooken), härlig jabb och en bra strategi mot Porters stil. Bättre fotarbete av Brook än vad man brukar se. Trodde Porter skulle vara mer effektiv på insidan men Brook är fysiskt stark och lyckades bra med att clincha honom. Verkligen kul att Brook lyckades. Porter hade ingen plan B när han ständigt blev clinchad. Bra att Brook fick beslutet trots att han fightades i staterna mot en Haymon-fighter.
Citera
2014-08-18, 17:57
Medlem
Godzilla3s avatar
Såg ni Rosado-Vera? De fightades på BKB. Kändes mer som MMA, det tar bort lite av den klassiska boxningen men ökar chanserna för mer brawl och KO:s. Intressant koncept, föredrar dock nog de klassiska ringarna mer. Men BKB är bra för boxare som just Vera och Rosado som har hyfsade skills men är bättre på att fightas. Här är fighten. Robert Garcia som expertkommentator.

Rosado imponerade på mig. Vera har ju lite av en granithaka eller åtminstone kände man det efter hans möten mot Chavez Jr. Kul för Rosado också som haft jäkla otur de senaste fighterna med cuts, kontroversiella beslut och allt det där. Rosado är svår att ogilla när man hör intervjuer med honom.
Citera
2014-08-18, 20:23
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Såg ni Rosado-Vera? De fightades på BKB. Kändes mer som MMA, det tar bort lite av den klassiska boxningen men ökar chanserna för mer brawl och KO:s. Intressant koncept, föredrar dock nog de klassiska ringarna mer. Men BKB är bra för boxare som just Vera och Rosado som har hyfsade skills men är bättre på att fightas. Här är fighten. Robert Garcia som expertkommentator.

Rosado imponerade på mig. Vera har ju lite av en granithaka eller åtminstone kände man det efter hans möten mot Chavez Jr. Kul för Rosado också som haft jäkla otur de senaste fighterna med cuts, kontroversiella beslut och allt det där. Rosado är svår att ogilla när man hör intervjuer med honom.

Tack för länken. Härlig underhållning en måndagkväll! Med Kenny Bayless som domare också ser jag, icke att förringa En en mina favoritdomare och en utmärkt förebild som har kämpat sig igenom ett cancerhelvete.
Citera
2014-08-20, 23:04
Medlem
Godzilla3s avatar
Håller på att kolla igenom 24/7: De La Hoya vs. Mayweather. Bara hamnade på ett avsnitt, går ju inte sluta se den. Det här var enligt mig den bästa av alla 24/7. Så jäkla bra intriger, som att se typ Glamour. Två karismatiska boxare, en tydlig protagonist och antagonist. The Golden Boy som är älskad av fansen men som inte har den där statusen som en grym boxare. Det har Mayweather å andra sidan men han har inte vunnit fansen. Sen på sidan har vi Mayweather Sr. som alltid är underhållande och konflikten mellan son och far. Grym serie, sjukt underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in