Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Kell Brook vs Shawn Porter imorgon. Känns som att det kan bli en riktigt bra fight. Gillar Kell men han är ganska otestad så det här är en intressant fight där vi äntligen får se vad Kell Brook verkligen går för.
Vad tror ni om Brook vs Porter? Är det en match som lockar?
Jag är ett stort fan av Kell Brook. Tycker han är väldigt skicklig boxare med bra speed och power. Jag är verkligen taggad att se hans amerikanska debut och att äntligen få se han vad han går för. Men han saknar två egenskaper som jag dessvärre tror kommer kosta honom fighten mot Shawn Porter.
1. Han kan inte fightas på insidan, allt han gör är att clincha. Det kommer nog funka ett tag men ju fler ronder som går desto lättare kommer Porter bryta sig fri och det är där han är superfarlig.
2. Hans haka är något suspekt och otestad. Han vobblade till mot Senchenko och det var allt jag behövde för att se för att väcka frågetecken om hans haka.
Men med det sagt är Brook snabbare och har betydligt mer punching power än Malignaggi som inte kunde hålla Porter borta med hans jabbar och brist på slagstyrka.
Jag tror Porter tar det här via TKO efter rond 6 men hoppas på Brook.