Resultat: .
0%
röster
2014-08-12, 10:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Jag tror hårt på Bayernseger i morron. Dortmund var bedrövliga mot Liverpool, och även om de får in ett antal nya spelare gissar jag att Bayerns vinnarinstinkt gör att de sätter sig i respekt direkt mot det lag som på papperet är den inhemska huvudkonkurrenten. Misstänker att Arsenals, Liverpools och Manchester Uniteds envetna intresse att röva hem Hummels och Reus kan störa lagharmonin lite också.
Citera
2014-08-12, 10:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag tror hårt på Bayernseger i morron. Dortmund var bedrövliga mot Liverpool, och även om de får in ett antal nya spelare gissar jag att Bayerns vinnarinstinkt gör att de sätter sig i respekt direkt mot det lag som på papperet är den inhemska huvudkonkurrenten. Misstänker att Arsenals, Liverpools och Manchester Uniteds envetna intresse att röva hem Hummels och Reus kan störa lagharmonin lite också.

plus det faktum att halva Dortmunds ordinare startelva antingen är skadad/precis kommit tillbaka.

Reus borta
Sahin borta
Gundogan borta
Bender borta
Subotic precis tillbaka
Kuba precis tillbaka
Citera
2014-08-12, 11:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
plus det faktum att halva Dortmunds ordinare startelva antingen är skadad/precis kommit tillbaka.

Reus borta
Sahin borta
Gundogan borta
Bender borta
Subotic precis tillbaka
Kuba precis tillbaka

Bayern saknar
Ribéry
Thiago
Rafinha
Weiser

Osäkra till start
Robben
Schweinsteiger

Vet inte heller om Boatengs rödakortspärr även gäller denna match men det tror jag inte.

Reina - Javi Martinez, Badstuber, Alaba - Höjbjerg, Rode, Gaudino, Juan Bernat - Shaqiri, Pizarro - Lewandowski

Så startar Bayern tror jag.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-08-12 kl. 11:05.
Citera
2014-08-12, 11:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bayern saknar
Ribéry
Thiago
Rafinha
Weiser

Osäkra till start
Robben
Schweinsteiger

Vet inte heller om Boatengs rödakortspärr även gäller denna match men det tror jag inte.

Reina - Javi Martinez, Badstuber, Alaba - Höjbjerg, Rode, Gaudino, Juan Bernat - Shaqiri, Pizarro - Lewandowski

Så startar Bayern tror jag.

Ja, men Dortmund har en mycket tunnare trupp vilket gör att om Dortmund saknar sina "keyplayers" har de inte en chans mot Bayerns trupp. Dortmund är nog inte myckt sämre än Bayern en bra dag när båda lagen har sina bästa startelvor. Men saknar Dortmund Gundogan, Reus, Bender, Hummels etc så vinner Bayern på om de själva också blir av med sina 3-4 bästa spelare då Bayerns bänk är så jävla mycket bättre.
Citera
2014-08-12, 12:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja, men Dortmund har en mycket tunnare trupp vilket gör att om Dortmund saknar sina "keyplayers" har de inte en chans mot Bayerns trupp. Dortmund är nog inte myckt sämre än Bayern en bra dag när båda lagen har sina bästa startelvor. Men saknar Dortmund Gundogan, Reus, Bender, Hummels etc så vinner Bayern på om de själva också blir av med sina 3-4 bästa spelare då Bayerns bänk är så jävla mycket bättre.

Visst fan har Bayern en bredare och mer namnkunnig trupp men om dom startar med det laget jag gissade på så skrämmer den inte många Dortmundfans.

Hur många förutan oss bratwurstrunkare vet vem Höjbjerg, Rode, Gaudino är Bernat var okänd för mig innan han skrev på för Bayern och Badstuber har väl dom flesta inte heller någon koll på knappt jag nuförtiden.

Guardiola: Die Weltmeister Neuer, Lahm, Boateng, Götze, Müller und Schweinsteiger sowie die Halbfinalisten Robben (Holland) und Dante (Brasilien) sind erst seit wenigen Tagen wieder im Training, haben noch Rückstand.Die Weltmeister haben gut trainiert, aber sie brauchen Zeit

Så det låter som att ingen av dessa spelar.

Visst vet ni om att matchen sänds på Esp 2 med start klockan 17.30 matchen börjar 18.00

Det ryktas om att någon tidigare landslagsspelare från Tyskland kommer skriva på för någon Italiensk klubb idag....vem?
Senast redigerad av cyberkalle 2014-08-12 kl. 13:09.
Citera
2014-08-12, 14:07
Medlem
cyberkalles avatar
Augsburg gjorde nyss klart med gårdagens tvåmålsskytt från Fürth 20-årige Ghananen Baba.

Edit: Kom på att den tidigare landslagsspelaren måste vara Marin till Fiorentina gamla nyheter alltså.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-08-12 kl. 14:14.
Citera
2014-08-12, 14:27
Medlem
Germanofils avatar
Idag möts 1860 och Bayerns respektive andralag i ett prestigefyllt möte i Regionalliga Bayern. Derbyt spelas på anrika Grünwalder Stadion och mer än 12.000 åskådare väntas. Inte illa för en match i fjärdeligan! Matchen TV-sänds på tyska Sport 1 och stream finns att hitta på nätet för den som vet var man ska leta.
Citera
2014-08-12, 18:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Idag möts 1860 och Bayerns respektive andralag i ett prestigefyllt möte i Regionalliga Bayern. Derbyt spelas på anrika Grünwalder Stadion och mer än 12.000 åskådare väntas. Inte illa för en match i fjärdeligan! Matchen TV-sänds på tyska Sport 1 och stream finns att hitta på nätet för den som vet var man ska leta.
Sjukt bra stimmung tre timmar före match. https://vine.co/v/MYhDPqMHv5B

Otroligt för en div 4 match och 1860 har också ett riktigt stort följe som tågar mot arenan dock så misstänker jag att polisen kommer få jobb ikväll.
Citera
2014-08-12, 20:11
Medlem
cyberkalles avatar
Är väl bara jag som kollar men Bayern II tog ledningen efter 4min.
Kul att se Schweinsteiger och Ribéry på läktaren för att kolla in sina bröder bland annat även en massa andra kändisar på läktaren Nerlinger mm.
Citera
2014-08-12, 21:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Är väl bara jag som kollar men Bayern II tog ledningen efter 4min.
Kul att se Schweinsteiger och Ribéry på läktaren för att kolla in sina bröder bland annat även en massa andra kändisar på läktaren Nerlinger mm.
Missade tyvärr första halvlek men har kollat nu sedan pausvilan. Härlig stämning på läktarna och en skön intervju med Ribery som de nyss visade. Frågan om vad hans bror ätit för att bli så mycket större.
Citera
2014-08-12, 21:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Missade tyvärr första halvlek men har kollat nu sedan pausvilan. Härlig stämning på läktarna och en skön intervju med Ribery som de nyss visade. Frågan om vad hans bror ätit för att bli så mycket större.
Haha jo dom kan det där med att ställa frågor dom intervjuade Bastian under första halvlek också och det var många korkade frågor, du missade ett drömmål av Sallahi.
Citera
2014-08-13, 10:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Lewandowski ska spela i kväll i alla fall, säger Guardiola till Kicker. Han håller öppet för en trebackslinje i den här matchen, som Bayern hade när de slog Dortmund med 2-0 efter förlängning i DFB-Pokal-finalen i våras. Då var det Boateng-Martinez-Dante. Han kanske bara vill förvirra Klopp lite nu, och när matchen väl startar är det ändå en fyrbackslinje. Badstuber bör få spela, tycker jag.

Max Kruse i Mönchengladbach ska vara borta i några veckor med en muskelskada. Plockade in Patrick Herrmann från samma klubb på samma position i fantasylaget. Mönchengladbach har ett spännande lag nu. Kanske Hrgota får starta, har gjort flera mål i träningsmatcherna.
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-13 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in