Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Ja, men Dortmund har en mycket tunnare trupp vilket gör att om Dortmund saknar sina "keyplayers" har de inte en chans mot Bayerns trupp. Dortmund är nog inte myckt sämre än Bayern en bra dag när båda lagen har sina bästa startelvor. Men saknar Dortmund Gundogan, Reus, Bender, Hummels etc så vinner Bayern på om de själva också blir av med sina 3-4 bästa spelare då Bayerns bänk är så jävla mycket bättre.
Visst fan har Bayern en bredare och mer namnkunnig trupp men om dom startar med det laget jag gissade på så skrämmer den inte många Dortmundfans.
Hur många förutan oss bratwurstrunkare vet vem Höjbjerg, Rode, Gaudino är Bernat var okänd för mig innan han skrev på för Bayern och Badstuber har väl dom flesta inte heller någon koll på knappt jag nuförtiden.
Guardiola: Die Weltmeister Neuer, Lahm, Boateng, Götze, Müller und Schweinsteiger sowie die Halbfinalisten Robben (Holland) und Dante (Brasilien) sind erst seit wenigen Tagen wieder im Training, haben noch Rückstand.Die Weltmeister haben gut trainiert, aber sie brauchen Zeit
Så det låter som att ingen av dessa spelar.
Visst vet ni om att matchen sänds på Esp 2 med start klockan 17.30 matchen börjar 18.00
Det ryktas om att någon tidigare landslagsspelare från Tyskland kommer skriva på för någon Italiensk klubb idag....vem?