Citat:
Jahapp då var vi tillbaka till spam och självcitat igen... Jag undrar varför du måsta plöja ner en massa nonsens? Du är HELT BLIND. En blind som ylar över att ingen annan ser det hon ser.(...)Frågan är hur stor skillnaden det hade gjort eftersom Tim började ringa på Olivias mobil när Tove hade börjat trycka bort Tims samtal. Och det rent fysiska stalkandet hade ju inte ett nytt mobilnummer löst. Det är ju också obekvämt att skaffa nytt mobilnummer eftersom man då måste upplysa alla andra om detta. Antar också att man då får betala för ett nytt SIM-kort.
Du försvarar Toves rätt att anstifta mord: "stackars henne, killen ringde flera gånger om dagen, klart det är ok att utpressa fram ett mord då, det kostade ju femtio kronor att byta nummer, bättre då att en oskyldig DÖR". Du svamlar vansinne. Och du kommer aldrig se verkligheten för du kan inte.
Citat:
"Tills du gjort det är vi ingenting". Det är UPPENBART. Men det ser inte du för du är BLIND.
Citat:
Hon insåg att om han mördade TJR då skulle Tove åkt direkt för utpressning och anstiftan pga föregående sms-trafik. Men det ser inte du för du är BLIND.
Citat:
Ja. Det var ett sätt att stressa honom att göra det innan hon kom hem. Hon skriver "jag vet att du inte kommer göra det så vi kommer aldrig bli ihop igen" (typ). Men det ser inte du för du är BLIND.
Citat:
Hennes tystnad uppfattades som ytterligare stress ("tills du gjort det är vi ingenting") och hon var medveten om det. Men det ser inte du för du är BLIND.
Citat:
Det du nämner ovan är icke-bevis som måste gravt feltolkas för att få de innebörder du ger dem. Men det ser inte du för du är BLIND.Är det inte rimligt att man åtminstone diskuterar den här typen av faktorer när man gör en bedömning av Toves roll i det hela? Att man inte gör detta tycker jag svårligen kan tolkas på något annat sätt än att man inser att de här faktorerna i hög grad talar för att Toves roll i det hela var en helt annan än den man själv velat påskina.
Citat:
Eftersom Tove anstiftade (och i mitt tycke utpressade) fram ett mord istället för att göra slut/prata med Tims föräldrar/anmäla "stalkandet" osv. Men det ser inte du för du är BLIND.
Citat:
Du presenterar en helflängd teori om hur psykopatplayern Tim och hela rättssystmemet satt dit en oskyldig liten Tove. Eftersom jag finner den absurd retar jag mig på att du kapar tråden med vansinnigheter och inte kan låta andra diskutera utan att klämma in tre-fyra inlägg med självcitat och samma copypaste som du körde för tusen inlägg sedan. Men det ser nog inte du för du är BLIND.
Citat:
Jag har aldrig hävdat att hovrätten gjort fel. Jag tycker både Tim och Tove borde fått mer kännbara straff men det skeppet har i vilket fall seglat.
Citat:
Så fort någon vågar skriva minsta lilla i tråden så vaknar copypaste-behovet hos PCuri och det är omättligt, fem inlägg på raken räcker inte! Även om det står samma sak i alla...
Citat:
Du har själv påpekat att både Tove och Gordon förnekade att de var ihop. Herregud.
Tycker dock inte att det är detaljer jag påpekar. Jag tycker att det jag påpekar är grejer typ när man i förundersökningen om mordet på Yenon Levy ”glömde” att ta med det faktum att man hittat glasögon som var identiska med de som den tidigare huvudmisstänkte ”råkat” bli av med. Att Tove skaffat ny pojkvän och att Tim själv bad om en ny tidsfrist 1 juni 2009 är t ex inga ”detaljer”.