2014-08-12, 23:27
Medlem
Salorms avatar
Sådärja, tog vi land också. Tack Knypplarn för ditt tips att jag skulle söka, det är ett bra gäng och jag har iaf kul just nu.
Citera
2014-08-12, 23:38
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Fast om man inte träffar med skotten är det ju omöjligt att göra skada. Rent objektivt måste det ju vara bättre att träffa 75% av sina skott än 50%. Du kan ju inte heller utgå från dig själv som en statistiskt avvikande spelare i det här fallet. Det är trots allt en väsentlig skillnad i att missa för att man blindskjuter en buske och missa för att man inte är tillräckligt bra för att träffa. Som sagt, all statistik är fullkomligt meningslös om man inte tolkar och värderar den.

Så länge du inte har spelat några tusen matcher kan du ge fan i att titta på vad folk skriker i chatten. Det är helt okej att vara nybörjare. Däremot är det rätt frustrerande när någon med 20k matcher skyddar arty hela matchen.

Är inte insatt alls i stats, försöker undvika det, kan bli lätt att bli besatt Dock så är det svårt att missa statsen på sina tanks exp, om de e lilla gröna gula tomato osv, Har ju de flesta moddar, men inte kopplat mig till XVM servern, Men kan inte låta bli att fråga vad man bör ha i personal rating om man som mig spelat Ca 5500 matcher ?

Tillägg, För att INTE räknas som varken noob/idiot,
Senast redigerad av SithXM 2014-08-12 kl. 23:42.
Citera
2014-08-12, 23:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Däremot är det rätt frustrerande när någon med 20k matcher skyddar arty hela matchen.
Du menar gömmer sig bakom

Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Tror de flesta avråder mig för att införskaffa den Så vi hoppar det, Men är det nån här som tycker den e kul ?
Tålamod, är nog rea snart igen så man kan köpa lite premiumtanks billigt.
Citera
2014-08-12, 23:59
Medlem
libbens avatar
Så ingen laglig bra mod ute ännu alltså?

Eller spelar alla i gråzonen och skiter i ifall WG ser en?
Citera
2014-08-13, 00:07
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Du menar gömmer sig bakom

Tålamod, är nog rea snart igen så man kan köpa lite premiumtanks billigt.

Det ska jag göra, Så som jag gjort med alla mina köp, Dock inte att den behöver gå ner 3% på 46 kr eller vad den kostar, utan väntar mer på nåt trevligt backet där det kanske ingår lite guld eller ännu bättre Premium tid.

Så vad tycker du är en normal Personal Rating om man spelat ca 6000 matcher ? såg just att jag spelat några flera än jag trodde missa på 500 ca

J a jag ska berätta min PR hur illa det än är
Citera
2014-08-13, 00:10
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sådärja, tog vi land också. Tack Knypplarn för ditt tips att jag skulle söka, det är ett bra gäng och jag har iaf kul just nu.
Det var så lite. Klanen är ju långt ifrån full så antar att det behövs mer folk. Kul att ni tog land ikväll, själv satt jag och grindade besättningar på mina tior. CW-spelandet har inte alls fungerat för mig senaste veckorna. Vi får väl se hur det blir efter omorganiseringen på söndag.
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Är inte insatt alls i stats, försöker undvika det, kan bli lätt att bli besatt Dock så är det svårt att missa statsen på sina tanks exp, om de e lilla gröna gula tomato osv, Har ju de flesta moddar, men inte kopplat mig till XVM servern, Men kan inte låta bli att fråga vad man bör ha i personal rating om man som mig spelat Ca 5500 matcher ?

Tillägg, För att INTE räknas som varken noob/idiot,
Gula/gröna stats tycker jag indikerar en helt vanlig spelare som blandar bra och dåliga matcher. 1000-1200 WN8 och 50-51% win rate. Vid 5500 matcher kommer dock dina "noobmatcher" (första 1500-3000 matcherna) fortfarande ha rätt stor inverkan på dina overall stats, så det är inget du behöver stirra dig blind på. Se till att kurvorna går åt rätt håll och att känslan är att du utvecklas så gör du rätt. Alla spelare gör idiotmisstag emellanåt, det handlar bara om att lära sig värdera situationer och minimera de dumma besluten.
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Eller spelar alla i gråzonen och skiter i ifall WG ser en?
Vore ju ekonomiskt självmord av WG att börja jaga folk med "tveksamma" mods.

edit, om det är noobmeters PR-rating du frågar efter så kan jag inte den så bra. Dock är det väl aningen svårare att få bra PR-rating så aningen lägre än WN8 är väl fullt acceptabelt. Säg 900-1100 kanske.
Citera
2014-08-13, 00:18
Medlem
Tittade precis in mig själv på noobmeter för första gången på länge. Jag snittar något över 2k wn8 runt last 1k battles och ligger ganska stabilt på +3k wn8 most recent, ibland går de ju åt helvete när man loggar in och spelar riktigt sketet efter krogrundan men annars brukar jag hålla det stabilt, hur jämför jag mig med andra spelare? har snart 9k games spelade dock sträcker sig detta tillbaks till 2011.

Har polackerna verkligen rätt när dem skriver "nob reportet leoptard 1 kemper" i chatten och blinkar på mig, "nob go skaut" "omg tier X retartet pleyere, rapport"?
Senast redigerad av RockBagel 2014-08-13 kl. 00:23.
Citera
2014-08-13, 00:34
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Det var så lite. Klanen är ju långt ifrån full så antar att det behövs mer folk. Kul att ni tog land ikväll, själv satt jag och grindade besättningar på mina tior. CW-spelandet har inte alls fungerat för mig senaste veckorna. Vi får väl se hur det blir efter omorganiseringen på söndag.

Gula/gröna stats tycker jag indikerar en helt vanlig spelare som blandar bra och dåliga matcher. 1000-1200 WN8 och 50-51% win rate. Vid 5500 matcher kommer dock dina "noobmatcher" (första 1500-3000 matcherna) fortfarande ha rätt stor inverkan på dina overall stats, så det är inget du behöver stirra dig blind på. Se till att kurvorna går åt rätt håll och att känslan är att du utvecklas så gör du rätt. Alla spelare gör idiotmisstag emellanåt, det handlar bara om att lära sig värdera situationer och minimera de dumma besluten.

Vore ju ekonomiskt självmord av WG att börja jaga folk med "tveksamma" mods.

edit, om det är noobmeters PR-rating du frågar efter så kan jag inte den så bra. Dock är det väl aningen svårare att få bra PR-rating så aningen lägre än WN8 är väl fullt acceptabelt. Säg 900-1100 kanske.

Nej dit vågar jag inte gå in då lär man bli besatt, Jag menar den där fliken du har i spel klienten service record, där har du ju stora siffror personal rating, Har sett på olika folk allt från 1500 till kanske upp emot 7000, där du har alla medaljer m.m samt listan på alla dina tanks osv

Det enda jag börjar bry mig är att mina favvo tanks ska ha en bra win rate nåt jag bara börj atänka på de senaste månader att ens kolla<-- svår samt så hög Exp som möjligt, de känns ju mer påverkbar. Den totala win rate känns så länge jag spelar random, alltså är man jätt etrött men endå spel sugen kör jag med skit tanks som man bara har för att grinda. att jag kan göra lite med, men min totala W/L enligt wg klienten ligger på 48 49 %
Senast redigerad av SithXM 2014-08-13 kl. 00:51.
Citera
2014-08-13, 01:17
Medlem
xyklopfs avatar
Låste just upp Tiger 2, har dock ej köpt den än. Närmar mig Jagdtigern och VK 45B också. Blir nog att skaffa fler garageplatser snart.

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/gamescom/gamescom-rolling-out/

Den här: LTP, Soviet Tier III Premium Light Tank som man kan jobba ihop till, är den något att eftersträva?
Citera
2014-08-13, 05:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Den här: LTP, Soviet Tier III Premium Light Tank som man kan jobba ihop till, är den något att eftersträva?
Nästan 54% wr efter 119 matcher, kan va sjukt op ibland.
Citera
2014-08-13, 06:02
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Låste just upp Tiger 2, har dock ej köpt den än. Närmar mig Jagdtigern och VK 45B också. Blir nog att skaffa fler garageplatser snart.

http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/gamescom/gamescom-rolling-out/

LTP är rätt ok, bra pansar, bra kammo, inte supersnabb för att vara en lätt tank och en typiskt taskig rysk bössa, med rejäl spridning på skotten. Fick den gratis förra året har jag för mig och får därför hela 850 guld om jag gör uppdraget.

Annars är det riktigt bra uppdrag för en gångs skull! Det blir rätt mycket krediter i slutändan om man säljer all utrustning, äntligen verkar de ha lyssnat till folket som vill ha mer krediter. 45 x stora brandsläckare och 45 x stora reparationslådor för 120k xp och 90 spelade matcher där man måste hamna som topp 10, med 5x bonus lär det gå ganska fort.

Sen ytterligare 10 av varje för 25 vinster och 100k xp. Har jag räknat rätt får man alltså över 1 miljon krediter om man säljer alla consumables, en styck LearnToPlay (LTP), en garageplats samt 3 dagars premium. Inte illa, inte illa alls
Citera
2014-08-13, 06:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
en styck LearnToPlay (LTP)
Little Tiny Penis är det förkortning på, kanonen har inte så mycket pen trots allt 54mm om jag minns rätt med ap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in