Kan det inte vara så att de först testar vad tittarna tycker, ungefär som ett pilotavsnitt?
Nej tror inte det, är väl 5 delar som gäller för det här. Vad jag vet sysslar inte SVT med pilotavsnitt på det sättet, utan de "satsar" på x antal avsnitt och sen får det bära eller brista.
Hittar ingen speciell tråd för tyskungen, men jag har en fråga efter att ha sett den på SVT i afton:
Spoilervarning!
Det visar sig alltså vara den förljugne krigshjälten Axel som är mördaren i filmen. Vad jag undrar är varför han dödar "tyskungen" Göran, Erikas halvbror? Det kommer liksom aldrig fram någon koppling dem emellan, förutom att Axel mördat hans far. Axel säger att brodern Erik hade brutit sitt löfte och skulle förstöra allting, men vad exakt hade Erik gjort för att förstöra? Det är ju Frans som berättar för Göran att Elsie var hans biologiska mamma. Jag får verkligen inte ihop varför Axel skulle gå på en plötslig killing-spree...
Jag tycker tv-serien är ganska dålig och stämmer heller inte med böckerna. Sen tycker jag det i serien blir smått komiskt hur mycket Erika kan gå ut och in på brottsplatser och i största allmänhet lägga sig i polisarbetet, ännu mer än i böckerna. Det är ju snarare hon som löser alla brott och Patrik och kollegorna som kommer i sluttampen och tar hand om det formella gripandet.
Vad är det här för skit? Varför finansierar SVT sånt här??
Hela serien om Fjällbacka och Läckberg verkar vara ett FAS3 projekt. Läckberg är i slaskmedia lika mycket som Anna Book, Tori Speilling och andra med koögon. Lägg ner Läckberg i TV.
Någon som vet när de sex andra filmerna i serien kommer? Eller är den nedlagd?
Karaktären Erika är så sur och tvär hela tiden, framstår som riktigt osympatisk. Går ej att gilla henne över huvud taget. CGC:s skådespelarregister består av ett enda uttryck: pms-häxa. Vill hon spela i danska "kvalitetsserier" (att ha huvudrollen i en av svt:s större satsningar de senaste åren duger inte) får hon nog ta några teaterlektioner till.
Någon som vet när de sex andra filmerna i serien kommer? Eller är den nedlagd?
Karaktären Erika är så sur och tvär hela tiden, framstår som riktigt osympatisk. Går ej att gilla henne över huvud taget. CGC:s skådespelarregister består av ett enda uttryck: pms-häxa. Vill hon spela i danska "kvalitetsserier" (att ha huvudrollen i en av svt:s större satsningar de senaste åren duger inte) får hon nog ta några teaterlektioner till.
Hoppas verkligen att den urusla serien är nedlagd. Värre smörja har sällan skådats.
Såg nyss reprisen och kan lugnt konstatera att TV4s Beck-filmer är vida överlägsna Fjällbackamorden. Det här är så uruselt att det är svårt att beskriva, det är i princip så uselt att de medverkande inte ens tar det på allvar...
Vilka skrev manuset? Går det ens att livnära sig på så har dåligt utfört jobb? Kunde man bara skicka iväg ett PM till Läckberg och Tre vänner och säga "Hej, jag kan ingenting om film eller ens skriva manus men jag är redo att skriva lite, får jag det?", för det verkar vara så rekryteringsprocessen gick till...