2013-01-14, 22:54
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverker11
Kan det inte vara så att de först testar vad tittarna tycker, ungefär som ett pilotavsnitt?

Nej tror inte det, är väl 5 delar som gäller för det här. Vad jag vet sysslar inte SVT med pilotavsnitt på det sättet, utan de "satsar" på x antal avsnitt och sen får det bära eller brista.
Citera
2013-01-15, 12:38
Medlem
Martinsons avatar
Hade det varit i klass med En Pilgrims Död så hade det nog kunnat bli riktigt bra.
Citera
2013-12-26, 19:43
Medlem
Varför har poliserna så konstiga uniformer i filmerna? Och polisbilarna är svarta, hade dom inte pengar att lägga på att hyra in riktig utrustning?

Sedan är han som spelar ericas man så jävla kass. Man ser verkligen hur korkad han är på riktigt men försök spela smart haha
Citera
2013-12-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Varför har poliserna så konstiga uniformer i filmerna? Och polisbilarna är svarta, hade dom inte pengar att lägga på att hyra in riktig utrustning?

Sedan är han som spelar ericas man så jävla kass. Man ser verkligen hur korkad han är på riktigt men försök spela smart haha
(FB) Svart polisbil i fjällbackamorden?
Citera
2014-01-02, 22:48
Medlem
blowns avatar
Hittar ingen speciell tråd för tyskungen, men jag har en fråga efter att ha sett den på SVT i afton:

Spoilervarning!

Citera
2014-01-04, 12:09
Medlem
Jag tycker tv-serien är ganska dålig och stämmer heller inte med böckerna. Sen tycker jag det i serien blir smått komiskt hur mycket Erika kan gå ut och in på brottsplatser och i största allmänhet lägga sig i polisarbetet, ännu mer än i böckerna. Det är ju snarare hon som löser alla brott och Patrik och kollegorna som kommer i sluttampen och tar hand om det formella gripandet.
Citera
2014-04-20, 22:29
Medlem
Engelskas avatar
Vad är det här för skit? Varför finansierar SVT sånt här??
Citera
2014-04-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelska
Vad är det här för skit? Varför finansierar SVT sånt här??

Hela serien om Fjällbacka och Läckberg verkar vara ett FAS3 projekt. Läckberg är i slaskmedia lika mycket som Anna Book, Tori Speilling och andra med koögon. Lägg ner Läckberg i TV.
Citera
2014-08-05, 14:24
Medlem
Alplandskaps avatar
Någon som vet när de sex andra filmerna i serien kommer? Eller är den nedlagd?

Karaktären Erika är så sur och tvär hela tiden, framstår som riktigt osympatisk. Går ej att gilla henne över huvud taget. CGC:s skådespelarregister består av ett enda uttryck: pms-häxa. Vill hon spela i danska "kvalitetsserier" (att ha huvudrollen i en av svt:s större satsningar de senaste åren duger inte) får hon nog ta några teaterlektioner till.
Citera
2014-08-05, 14:52
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Någon som vet när de sex andra filmerna i serien kommer? Eller är den nedlagd?

Karaktären Erika är så sur och tvär hela tiden, framstår som riktigt osympatisk. Går ej att gilla henne över huvud taget. CGC:s skådespelarregister består av ett enda uttryck: pms-häxa. Vill hon spela i danska "kvalitetsserier" (att ha huvudrollen i en av svt:s större satsningar de senaste åren duger inte) får hon nog ta några teaterlektioner till.

Hoppas verkligen att den urusla serien är nedlagd. Värre smörja har sällan skådats.
Citera
2014-08-12, 09:53
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hoppas verkligen att den urusla serien är nedlagd. Värre smörja har sällan skådats.
Bor i området där inspelningarna var. Kan lugna er med att det var länge sedan jag såg någon aktivitet.
Citera
2014-09-21, 22:37
Medlem
filipjanssons avatar
Såg nyss reprisen och kan lugnt konstatera att TV4s Beck-filmer är vida överlägsna Fjällbackamorden. Det här är så uruselt att det är svårt att beskriva, det är i princip så uselt att de medverkande inte ens tar det på allvar...

Vilka skrev manuset? Går det ens att livnära sig på så har dåligt utfört jobb? Kunde man bara skicka iväg ett PM till Läckberg och Tre vänner och säga "Hej, jag kan ingenting om film eller ens skriva manus men jag är redo att skriva lite, får jag det?", för det verkar vara så rekryteringsprocessen gick till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in