2014-08-11, 16:01
Medlem
Inzaneclowns avatar
HV rycker ganska bra i Mikko Mäenpää.
2014-08-11, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
HV rycker ganska bra i Mikko Mäenpää.
Som sagt jag tror inte det är slump att det finns Lev Prahaspelare i vårt lag och jag är säker på att vi får se en eller två till.
2014-08-11, 16:23
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Om man läser detta http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article19304666.ab så verkar man inte scouta eller ha någon koll alls. Utan bara gå på vänskap och gamla avsugningsband.

Nåja, nu ska jag inte bara hacka på MoDo. HV71 var ju minst lika kassa förra året

Nu är det väl sällan som tränarna är ansvariga för värvningar utan det sköter GM eller sportchefer så jag tror inte alls att de var helt oscoutade.
2014-08-11, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Nu är det väl sällan som tränarna är ansvariga för värvningar utan det sköter GM eller sportchefer så jag tror inte alls att de var helt oscoutade.
Tycker det verkar väldigt underligt om inte en tränare har en hel del att säga till om angående värvningarna i och med att det är efter tränarens filosofi och idéer man ska spela utefter, så jag köper inte det där snacket om att GM sköter allt helt själv som en enväldig diktator.
2014-08-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek

Näslund har dock påpekat i en intervju att scoutingen var bristfällig: "Ibland har jag värvat spelare som jag inte ens sett spela, gått på statistik och där vill jag aldrig mer hamna, säger Näslund till SVT Sport.".

Har dock för mig att Modo sagt att just scoutingen är något som de kommer att utveckla, t.ex. genom att låta just Anders Forsberg åka iväg mer och titta på spelare, vilket låter som en utmärkt idé då Forsberg har mycket erfarenhet inom scouting, och är den som faktiskt ska coacha spelarna.
2014-08-11, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Näslund har dock påpekat i en intervju att scoutingen var bristfällig: "Ibland har jag värvat spelare som jag inte ens sett spela, gått på statistik och där vill jag aldrig mer hamna, säger Näslund till SVT Sport.".

Har dock för mig att Modo sagt att just scoutingen är något som de kommer att utveckla, t.ex. genom att låta just Anders Forsberg åka iväg mer och titta på spelare, vilket låter som en utmärkt idé då Forsberg har mycket erfarenhet inom scouting, och är den som faktiskt ska coacha spelarna.
Eftersom jag inte är ute att hacka specifikt på MoDo så tror jag att det där till en viss del går att förklara med att spelarmarknaden blivit som den blivit. Alltså det har blivit svårare att knyta till sig de man vill ha till sin organisation. Spelarna dröjer allt längre och längre med att bestämma sig och till slut hamnar klubbarna i läge där det mest finns "okända" namn att tillgå och det är kort tid kvar till dess att säsongen drar igång. Då kan det nog vara lätt hänt att sajna en spelare med bra stats som någon du själv känner och litar på har ett gott ord att säga om för att det funka bra när de två spelade tillsammans för ett par år sedan.
2014-08-11, 22:32
Medlem
Citat:
Eftersom jag inte är ute att hacka specifikt på MoDo så tror jag att det där till en viss del går att förklara med att spelarmarknaden blivit som den blivit. Alltså det har blivit svårare att knyta till sig de man vill ha till sin organisation. Spelarna dröjer allt längre och längre med att bestämma sig och till slut hamnar klubbarna i läge där det mest finns "okända" namn att tillgå och det är kort tid kvar till dess att säsongen drar igång. Då kan det nog vara lätt hänt att sajna en spelare med bra stats som någon du själv känner och litar på har ett gott ord att säga om för att det funka bra när de två spelade tillsammans för ett par år sedan.
Fast uppenbarligen har ju Markus Näslund varit desperat i sina värvningar. Att låta Anders Forsberg scouta eventuella nya spelare är ju klockrent. Detta borde man gjort redan förra säsongen.
2014-08-11, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast uppenbarligen har ju Markus Näslund varit desperat i sina värvningar. Att låta Anders Forsberg scouta eventuella nya spelare är ju klockrent. Detta borde man gjort redan förra säsongen.
Jo, fast om en ser till mönstret så är det ju inte bara Marcus som varit desperat. Jag som hv-snubbe ska inte slå mig för bröstet med tanke på hur det slog ut med min klubbs värvningar förra året. Visst Brithén var ju bra men sen luktade ju det mesta bara av ren desperation så här med facit i hand

Visst nu har jag sagt att nog en tränare är med i processen men samtidigt så är det nog så att det nog först blir nått med det när tränaren har varit med ett litet tag.

Forsberg var ju helt ny i MoDo, nu har han ju varit med lite längre så att just hans filosofi hunnit sätta sig lite mer som ett slags riktmärke på det man vill ha.
2014-08-11, 22:51
Medlem
Citat:
Jo, fast om en ser till mönstret så är det ju inte bara Marcus som varit desperat. Jag som hv-snubbe ska inte slå mig för bröstet med tanke på hur det slog ut med min klubbs värvningar förra året. Visst Brithén var ju bra men sen luktade ju det mesta bara av ren desperation så här med facit i hand

Visst nu har jag sagt att nog en tränare är med i processen men samtidigt så är det nog så att det nog först blir nått med det när tränaren har varit med ett litet tag.

Forsberg var ju helt ny i MoDo, nu har han ju varit med lite längre så att just hans filosofi hunnit sätta sig lite mer som ett slags riktmärke på det man vill ha.
Min poäng är ju att hade vi scoutat våra värvningar mer noggrant inför förra säsongen så hade vi troligtvis gjort en bättre säsong. Att Näslund nu erkänt att han inte kollade upp spelarna han värvade tyder bara på hur desperat han var. Jag trodde faktiskt att Macke var smartare än så. Inför årets säsong har vi agerat betydligt mer mer moget och kontrollerat.Därmed inte sagt att vi kan kräva braksucce men vi har helt andra förutsättningar i år helt klart.
2014-08-11, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Min poäng är ju att hade vi scoutat våra värvningar mer noggrant inför förra säsongen så hade vi troligtvis gjort en bättre säsong. Att Näslund nu erkänt att han inte kollade upp spelarna han värvade tyder bara på hur desperat han var. Jag trodde faktiskt att Macke var smartare än så. Inför årets säsong har vi agerat betydligt mer mer moget och kontrollerat.Därmed inte sagt att vi kan kräva braksucce men vi har helt andra förutsättningar i år helt klart.
Det som tyder på att nog inte är så dum är att han vågar stå för sitt misstag och berätta om hur det gått till. Lärpengar är dyra pengar men bra pengar glöm aldrig det.
2014-08-12, 14:21
Medlem
Embas avatar
Jacub Krejcik till Örebro.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=98156
2014-08-12, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Jacub Krejcik till Örebro.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=98156

Tjoho, jag som var helt hundra på att klubben inte skulle förstärka backsidan något mer innan säsongen drog igång.

Men om man ska vara lite närking också så var det Sondell som vi behövde ersätta, dvs få in en pålitlig poänggörare som styr PP. Känns väl kanske som Krejcik inte riktigt är där ännu och därmed är det en liten chansning. Men han ser ut att ha haft en stark säsong bakom sig och med tanke på den låga åldern så lär han bara fortsätta utvecklas. Jag är smått optimistisk...

Undrar dock, hur pass bra rankad är den tjeckiska ligan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in