2014-08-11, 11:17
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Azdz verkar ju inte ens förstått det konstiga i Vassilis inlägg, vilket gör det ännu roligare.

OnT: Skeptisk mot amerikaner och kanadensare, som vanligt, det som talar för att den här killen ska lyckas är väl att han spelat i Europa ett tag.

Otroligt. Jävligt tråkigt att det verkar vara fritt fram för troll och annar byk att förpesta hockeyforat.

OnT: Vilka lag har officiellt "spikat" sina trupper?
2014-08-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Otroligt. Jävligt tråkigt att det verkar vara fritt fram för troll och annar byk att förpesta hockeyforat.

OnT: Vilka lag har officiellt "spikat" sina trupper?
Du ser alltså inte problemet med att personer som skriver om sitt favoritlag även kritiserar motståndarlaget på ett negativt sätt? Jag försöker faktiskt vara seriös i det här fallet. Släpp sargen och kom in i matchen för fan.
2014-08-11, 11:30
Medlem
Citat:
Azdz verkar ju inte ens förstått det konstiga i Vassilis inlägg, vilket gör det ännu roligare.

OnT: Skeptisk mot amerikaner och kanadensare, som vanligt, det som talar för att den här killen ska lyckas är väl att han spelat i Europa ett tag.
Fast det hade ju Tambellini gjort också och han floppade rejält, frånsett att han var en grym straffläggare. Men skillnaden är att vi har bättre koll på våra nordamerikanska importer denna säsong så det kommer säkert gå bra för dom om vi har tålamod och behandlar dom på rätt sätt.
2014-08-11, 11:56
Medlem
Tror faktiskt inte att han trollar, han är nog korkad på riktigt.
2014-08-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Tror faktiskt inte att han trollar, han är nog korkad på riktigt.
Så bara för att man försöker vara ärlig och framföra fullt normala åsikter på ett hockeyforum så är man korkad på riktigt? Mycket imponerande logik
2014-08-11, 13:09
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast det hade ju Tambellini gjort också och han floppade rejält, frånsett att han var en grym straffläggare. Men skillnaden är att vi har bättre koll på våra nordamerikanska importer denna säsong så det kommer säkert gå bra för dom om vi har tålamod och behandlar dom på rätt sätt.

Varför tror du att de har bättre koll på importerna denna gång? Rehegr och Cumiskey hade redan spelat en säsong i Modo. Tambellini hade spelat med en säsong med Sedinarna samt att Näslund hade hans far som GM när han var lagkapten i Canucks Hensick hade spelat tillsammans med Forsberg så vi kan koka ner det till att de möjligen har bättre koll på dessa spelare än på Sullivan.
2014-08-11, 13:21
Medlem
Vassilis avatar
Citat:

"Det konstiga" i mitt inlägg, nu vet jag inte vad du pratar om

OnT: ska vi tala om felvärvade/felscoutade Nordamerikaner så måste jag ändå lyfta fram FBKs inhämtade kanadicker/amerikaner från föregående säsong.
Alla var totalt misslyckade, två av dom fick kicken efter inte ens halva säsongen och de andra två fick lämna så fort säsongen var färdigspelad.

Till denna säsongen plockar man in tre nya kanadensare, Pogge, Aquino och Lalonde, varav Pogge har varit lättscoutad i AS medans de två andra herrarna bra har visat upp sig ett fåtal gånger för tränare Samuelsson (Aquino) och sportchef Carlsson (Lalonde), därefter har man bara gått på rekommendationer från deras respektive klubbar.
Vi får se hur många av de nuvarande nordamerikanerna som är kvar när säsongen summeras.
2014-08-11, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Varför tror du att de har bättre koll på importerna denna gång? Rehegr och Cumiskey hade redan spelat en säsong i Modo. Tambellini hade spelat med en säsong med Sedinarna samt att Näslund hade hans far som GM när han var lagkapten i Canucks Hensick hade spelat tillsammans med Forsberg så vi kan koka ner det till att de möjligen har bättre koll på dessa spelare än på Sullivan.
Kanske det som var problemet. Jag menar var i ligger meriten att ha spelat med Forsberg, Sedins eller vara barn till en GM? Näe, det där jävla MoDo har alltid luktat svågerpolitik. Antagligen har man bara tagit in den nya transatlanten för att han sugit av en Näslund, Sedin eller Forsberg för 14-15 år sedan sådär.
2014-08-11, 14:48
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Kanske det som var problemet. Jag menar var i ligger meriten att ha spelat med Forsberg, Sedins eller vara barn till en GM? Näe, det där jävla MoDo har alltid luktat svågerpolitik. Antagligen har man bara tagit in den nya transatlanten för att han sugit av en Näslund, Sedin eller Forsberg för 14-15 år sedan sådär.

Absolut ingen merit, eller tja någon slags merit är det väl att ha spelat i NHL mm. Jag menar dock att de borde veta vilka slags spelartyper de var eftersom de spelat med spelare som känner Modo väl.När ledningen frågar om vilka slags personligheter de är som ställer Sedinarna upp med och ger input och Forsberg,Näslund satt ju tom själv i ledningen. Så jag tror inte alls att dessa spelare är mer scoutade än de som värvades förra året dock hoppas jag att de presterar bättre.
2014-08-11, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Absolut ingen merit, eller tja någon slags merit är det väl att ha spelat i NHL mm. Jag menar dock att de borde veta vilka slags spelartyper de var eftersom de spelat med spelare som känner Modo väl.När ledningen frågar om vilka slags personligheter de är som ställer Sedinarna upp med och ger input och Forsberg,Näslund satt ju tom själv i ledningen. Så jag tror inte alls att dessa spelare är mer scoutade än de som värvades förra året dock hoppas jag att de presterar bättre.
Om man läser detta http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article19304666.ab så verkar man inte scouta eller ha någon koll alls. Utan bara gå på vänskap och gamla avsugningsband.

Nåja, nu ska jag inte bara hacka på MoDo. HV71 var ju minst lika kassa förra året
2014-08-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Vilket jävla svek mot Bern. Tråkigt att spelarna nuförtiden bara tänker på pengar.

Jag har mycket svårt att tro att Modo kan betala mer än Bern. F ö en intressant värvning.

2014-08-11, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Jag har mycket svårt att tro att Modo kan betala mer än Bern.
Tänk att det tror jag. För jag tror att Bern kickat honom pågrund av att han är slut och det innebär ju om jag har rätt att Bern inte ens hade kunnat tänkt sig att betala en penny för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in