2014-08-11, 19:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Hur menar du att de valt yrket "frivilligt"? De jobbar väl för att försörja sig som alla andra?

Om det handlade om försörjning kunde de gifta sig istället, eller hur? Du kan se att kvinnor som säljer sex gör det för att de gillar sex det är bara inte PK att säga det.
Citera
2014-08-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om det handlade om försörjning kunde de gifta sig istället, eller hur? Du kan se att kvinnor som säljer sex gör det för att de gillar sex det är bara inte PK att säga det.

Ja visst gillar de att sälja sex så varför skulle man ge någon bidrag istället för att de gör det som är naturligt för dem.
Citera
2014-08-11, 19:30
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Vad bra, det talar ju för att även svenska kvinnor skulle trivas med att sälja sex. Finns ingen anledning att på konstgjort sätt försäkra hindra kvinnor att prostituera sig genom att erbjuda ekonomiska bidrag i stället för att de på detta förnämliga sätt gör rätt för sig.

Svenska kvinnor är lättfotade så det skulle nog funka utmärkt.

Som höginkomsttagare föredrar jag att svenska tjejer som lever på socialbidrag börjar sälja sex istället för att leva på mina skattepengar.
Citera
2014-08-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Svenska kvinnor är lättfotade så det skulle nog funka utmärkt.

Som höginkomsttagare föredrar jag att svenska tjejer som lever på socialbidrag börjar sälja sex istället för att leva på mina skattepengar.

Precis, det vore lämpligt. Det är ju så det fungerar i andra länder. Inte får kvinnor bidrag där för att de ska slippa sälja sex.
Citera
2014-08-11, 19:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ja visst gillar de att sälja sex så varför skulle man ge någon bidrag istället för att de gör det som är naturligt för dem.

För att alla kvinnnor gillar inte sex lika mycket. Det gäller även mellan olika länder. Till exempel kvinnor i Sverige är mer frigida, kvinnor i UK är mer sexuella.

Citat:
Precis, det vore lämpligt. Det är ju så det fungerar i andra länder. Inte får kvinnor bidrag där för att de ska slippa sälja sex.

Kvinnor får socialbidrag i alla länder i EU. Ingen kvinna tvingas sälja sex av ekonomiska skäl.
Citera
2014-08-11, 19:38
Medlem
Citat:
För att alla kvinnnor gillar inte sex lika mycket. Det gäller även mellan olika länder. Till exempel kvinnor i Sverige är mer frigida, kvinnor i UK är mer sexuella.

Kvinnor får socialbidrag i alla länder i EU. Ingen kvinna tvingas sälja sex av ekonomiska skäl.

Håller med men kvinnor i Asien bör inte få bidrag. De är så kåta av sig att de behöver de inte. Förutom de i Nepal. De är annorlunda. I Burma är det 50/50 dock.
Citera
2014-08-11, 19:45
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Håller med men kvinnor i Asien bör inte få bidrag. De är så kåta av sig att de behöver de inte. Förutom de i Nepal. De är annorlunda. I Burma är det 50/50 dock.

Vi kan inte bestämma om kvinnor i Asien ska få bidrag. Men om du jämför kvinnor i Sverige med kvinnor i UK kan du se att kvinnor i UK är mer sexuella och att det är vanligare att inhemska kvinnor säljer sex. Samtidigt har UK ett bättre skyddsnät för kvinnor än Sverige har (ensamstående kvinnor har rätt till bostad till exempel). Det betyder att sex säljande har ingenting med pengar att göra utan med kultur/gener.
Citera
2014-08-11, 19:46
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:

Har du fått fnatt? Jag som trodde att du var emot sexköp och tyckte att torskar var världens avskum.
Citera
2014-08-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det förklarar inte varför Thailand haft en betydande sexindustri under femtio år. Tydligen är det inte värre än att miljontals män och kvinnor under årtionden valt prostitution framför mer klassiska yrken. Kanske är det stigmatiseringen som är det största problemet?

Visst är det stigmatiseringen om är störst problem. Om man erbjuder kvinnor att få bidrag i stället för att sälja sex så är det att visa dem att det egentligen inte är så okej att sälja sex. Vilket är synd då många kommer att upptäcka vilket härligt yrke det är!
Citera
2014-08-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Har du fått fnatt? Jag som trodde att du var emot sexköp och tyckte att torskar var världens avskum.

Nej, jag har talat om vad andra tycker, att det är många som tycker att torskar är jävulens avföda typ. Och många kvinnor skulle inte vilja vara tillsammans med någon som köpt sex. De äcklas av det.

Jag tycker att prostitution är något som finns för att de som sysslar med det, antingen som säljare eller köpare gillar det. Det är ju därför det finns.
Citera
2014-08-11, 19:51
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Vi kan inte bestämma om kvinnor i Asien ska få bidrag. Men om du jämför kvinnor i Sverige med kvinnor i UK kan du se att kvinnor i UK är mer sexuella och att det är vanligare att inhemska kvinnor säljer sex. Samtidigt har UK ett bättre skyddsnät för kvinnor än Sverige har (ensamstående kvinnor har rätt till bostad till exempel). Det betyder att sex säljande har ingenting med pengar att göra utan med kultur/gener.

Jag tror det ligger i den kulturella skillnaden. Kollar man till exempel på Danmark så finns det väldigt många danskor som säljer sex. Genetiskt är de ju närbesläktade med svenskar.

I feministiska Sverige anses det nog lite finare att vara frigid men ändå bege sig ut i nattmörkret för att bli våldtagen av brunstiga negerhannar, för att återkoppla till den andra tråden:

(FB) Kvinnor njuter av att bli våldtagna!
Citera
2014-08-11, 19:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Visst är det stigmatiseringen om är störst problem. Om man erbjuder kvinnor att få bidrag i stället för att sälja sex så är det att visa dem att det egentligen inte är så okej att sälja sex. Vilket är synd då många kommer att upptäcka vilket härligt yrke det är!

Stigmatiseringen beror på att det i Sverige är "fel" kulturellt för kvinnor att gilla sex.

Kvinnor får bidrag i alla länder i EU. Ändå är det vanligare att kvinnor säljer sex i vissa länder än andra, det beror på kultur/gener.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in