2014-08-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nja...var 3.e kvinnliga eskort var utsatt för våld varje år. var 4.e manliga eskort. 20% ( omkring där, minns inte exakta siffrorna) var utsatta för att få sina gränser överskridna, jag tolkar det som sexuella trakasserier, hot, våldtäktsförsök typ) och rätt hög siffra för deppressioner bland eskorterna också. Och tror det var ca hälften som tänkte sluta med prostitutionen under samma år. Så bra jobb som ska "uppmuntras" ???

Varför? För vem då?
Vad är problemet med att ha sex med folk som vill ha sex lika mycket tillbaka?
Begriper verkligen inte detta.

Länka undersökningen! Den ska granskas!
Citera
2014-08-06, 23:30
Medlem
Citat:
Well, då tolkar vi den helt olika, jag tolkar inte den som speciellt positiv,
nästan hälften av gatuprostituerade var våldsutsatta, 3/4 upplevde posttraumatisk stress, 0% gjorde pga sexlust. Positivt? Really. Har du ens läst den?

Ja, jag har läst varje sida. Gatuprostitution kan i vissa fall vara problematisk, men den utgör mindre än 10 % av den totala prostitutionen.

Du får gärna länka och lyfta ut de delar som du nämner så ska jag bemöta dessa...
Citera
2014-08-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Länka undersökningen! Den ska granskas!

den står länkad här samt sidonummer till vad olika saker står...den är nämligen jävligt lång så då kommer du rätt från början...

(FB) Referenstråd Prostitution
Citera
2014-08-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jo, det är väl mycket därför jag inte har köpt sex, för att jag har hört att det påverkar prostituerades psykiska välmående. Men samtidigt skadar dagens mansideal mig och min självkänsla och identitet, upplever inte att jag duger som jag är om jag inte anpassar mig efter ett flertal krav som ställs på män för att de ska duga som kärleks- och/eller sexpartners. Prostitution är ju en genväg för oss som inte är tillräckligt duktiga på att leva upp till den manliga könsrollen att ändå få närhet/intimitet/sex o.s.v., vilket kanske skulle förbättra mitt psykiska välmående då ju närhet/intimitet/sex är ett mänskligt behov. Ser det som så att det verkar stå mellan att tänka på den prostituerades bästa (avstå att köpa sex) på bekostnad av sig själv eller att tänka på sitt eget bästa (köpa sex) på bekostnad av den prostituerades bästa (detta under förutsättning att alla prostituerade mår dåligt av att sälja sex och att alla män(/+ jag) mår bra av att köpa sex). Vad föreslår du?

Fast jag har inga planer på att utsätta prostituerade för hot eller våld.

(fetade; min anmärkning) Lite konstig, och enligt mig en inte helt klädsam, sak att säga på hundraårsjubileet av första världskriget där soldater dog som flugor i skitiga skyttegravar och där vi fortfarande lever i en värld där militärer behövs. Har ingen statistik men borde inte det lagliga soldatyrket skörda fler liv och ge upphov till mer risker för hot och våld än (i Sverige) det olagliga prostitutionsyrket?

Okej, tycker naturligtvis inte att prostituerade ska skadas men finns det någon statistik på att länder med laglig prostitution är farligare för sexarbetare att bo och arbeta i än länder med olaglig prostitution?

Mvh

Jag föreslår ju såklart att du inte köper sex. Kan du leva med att veta att du ligger med en person som inte vill ligga med dig? Feminister kämpar ju mot detta mansideal du uttrycker missnöje över, kvinnor och män är ju i själva verket likadana psykiskt och har samma mänskliga behov. Det känns inte rimligt eller försvarbart att förtrycka någon annans behov för att tillfredsställa sitt egna.

Kan nog tänka mig att soldater under världskrigen dog ganska mycket mer än prostituerade. Ur svensk och modern synvinkel känns det inte riktigt jämförbart dock tycker jag. I red light district hittades 57 döda prostituerade på tio år och väldigt många fler kvinnor försvann spårlöst, många förmodat mördade. Även i Sverige sker mord på prostituerade årligen, självmord är också vanligt.
Citera
2014-08-06, 23:37
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Tycker inte det är rimligt att kräva att jag ska läsa på om något specifikt land, prostitutionens negativa effekter är desamma i hela världen.
Det förklarar inte varför Thailand haft en betydande sexindustri under femtio år. Tydligen är det inte värre än att miljontals män och kvinnor under årtionden valt prostitution framför mer klassiska yrken. Kanske är det stigmatiseringen som är det största problemet?
Citera
2014-08-06, 23:37
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nja...var 3.e kvinnliga eskort var utsatt för våld varje år. var 4.e manliga eskort. 20% ( omkring där, minns inte exakta siffrorna) var utsatta för att få sina gränser överskridna, jag tolkar det som sexuella trakasserier, hot, våldtäktsförsök typ) och rätt hög siffra för deppressioner bland eskorterna också. Och tror det var ca hälften som tänkte sluta med prostitutionen under samma år. Så bra jobb som ska "uppmuntras" ???

Varför? För vem då?
Vad är problemet med att ha sex med folk som vill ha sex lika mycket tillbaka?
Begriper verkligen inte detta.

Nej, nu blandar du bort siffrorna. Dina siffror anger de som blev utsatta för våld, hot eller trakasserier. Fler svenska undersköterskor och taxichaffisar uppger att de blivit utsatta för detta.

Vi kommer inte längre du och jag, Scott. Du vill definiera sex mellan människor enligt dina villkor, som i och för sig till stor del överenstämmer med mina. Till skillnad från dig är jag däremot mindre moralistisk än vad du är, och ser därför ingen anledning till att lägga mig i vad två vuxna individer kommer överens om. Tack och godnatt.
Citera
2014-08-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NanaSangre
Idiot. Det är du som inte kan se längre än det klassiska "kvinnor är offer"-tänket. Ponera stt det finns lvinnor som inte har några problem med att sälja sex (newsflash, det gör det!) - då är det en win win. Varför ska DU bestämma vad andra Människor väljer att göra med sina rgna kroppar? Resonemangen kring att förbjuda prostitution blir antifeministiskt. För många är det ett jobb som vilket som helst. Precis som det finns massörskor du vet.

Sen är ju trafficking något hemskt, men det är någonting helt annat än att moralisera kring kvinnors sexualitet - vilket är precis vad du gör.

Sexköpslagen gör det olagligt att köpa sex, inte att sälja. Jag försöker inte bestämma över vad prostituerade gör med sina kroppar. Det är inte alls ett jobb som vilket som helst, det är en illusion och oavsett är ett skadligt yrke som skadar självbild och utsätter sexsäljare för hot och våld.

Jag moraliserar inte kring kvinnors sexualitet, tvärtom. Det jag gör är att påvisa mäns sexualitet och vilket våld det för med sig.
Citera
2014-08-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Ja, jag har läst varje sida. Gatuprostitution kan i vissa fall vara problematisk, men den utgör mindre än 10 % av den totala prostitutionen.

Du får gärna länka och lyfta ut de delar som du nämner så ska jag bemöta dessa...
nej tar man den danska socialstyrelsen nuffor så är det snarare 20%
Citera
2014-08-06, 23:39
Avstängd
micro113s avatar
New Zealand is a source country for underage girls trafficked internally for the purpose of commercial sexual exploitation. It is also reportedly a destination country for women from Hong Kong, Thailand, Taiwan, the People’s Republic of China, Eastern Europe, and other Asian countries trafficked into forced prostitution. Very few minors are found in prostitution in legal or illegal brothels. Some underage girls engage in prostitution occasionally on the street without the obvious control of a third party, while other girls engaging in prostitution are tightly controlled by local gangs. A number of Asian women migrate voluntarily to New Zealand to work in the legal sex trade, although it is illegal for them to do so. Reports indicate that traffickers subsequently coerce them to work against their will in exploitive situations or by threatening them with abuses of the law like deportation or jail.
Citera
2014-08-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nej, nu blandar du bort siffrorna. Dina siffror anger de som blev utsatta för våld, hot eller trakasserier. Fler svenska undersköterskor och taxichaffisar uppger att de blivit utsatta för detta.

Vi kommer inte längre du och jag, Scott. Du vill definiera sex mellan människor enligt dina villkor, som i och för sig till stor del överenstämmer med mina. Till skillnad från dig är jag däremot mindre moralistisk än vad du är, och ser därför ingen anledning till att lägga mig i vad två vuxna individer kommer överens om. Tack och godnatt.

har inget med moral att göra. Enkom logik.
Citera
2014-08-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det förklarar inte varför Thailand haft en betydande sexindustri under femtio år. Tydligen är det inte värre än att miljontals män och kvinnor under årtionden valt prostitution framför mer klassiska yrken. Kanske är det stigmatiseringen som är det största problemet?

Största problemet för män som vill köpa sex kanske, men för prostituerade män, kvinnor och barn är det definitivt inte det som är problemet utan efterfrågan, alltså männen.

Jag tycker inte man kan använda logiken att många människor i thailand väljer att prostituera sig, alltså är det är bra yrke.
Citera
2014-08-06, 23:41
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
New Zealand is a source country for underage girls trafficked internally for the purpose of commercial sexual exploitation. It is also reportedly a destination country for women from Hong Kong, Thailand, Taiwan, the People’s Republic of China, Eastern Europe, and other Asian countries trafficked into forced prostitution. Very few minors are found in prostitution in legal or illegal brothels. Some underage girls engage in prostitution occasionally on the street without the obvious control of a third party, while other girls engaging in prostitution are tightly controlled by local gangs. A number of Asian women migrate voluntarily to New Zealand to work in the legal sex trade, although it is illegal for them to do so. Reports indicate that traffickers subsequently coerce them to work against their will in exploitive situations or by threatening them with abuses of the law like deportation or jail.

Men det du citerar handlar om situationen innan legalisering, om jag inte missminner mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in