2014-08-09, 20:56
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
Ja jag rättar dig. Titta på hennes avatar som föreställer en fix.

Hennes signatur:

"Helt plötsligt stannar tiden, du ligger tyst och stilla i min famn. Med tårar längs med kinden, jag smeker ömt en ärrad arm. När dina steg har tystnat, finns ekot ändå kvar. När dina ögon slocknat, jag alla minnen har. R.I.P, L - 1981 - 1999

En vanlig dag på heroin http://envanligdagpaheroin.bloggsida.se/

Alla dom där dagarna som kom och gick, inte visste jag att det var livet.".

Jag tolkar det som en drogromantik och drognostalgi som hon verkligen inte behöver hålla sig fast vid. Skippa allt sånt. Det är patetiskt och barnsligt. Att bli vuxen är lite att lämna sånt bakom sig. Hon är ju 30 år och hålla på älta och frossa i det. Det är dags att glömma och gå framåt. Jaja någon måste säga det tycker jag. Hoppas det tas emot positivt. Jag är inte heller Guds bästa barn.

Okej då förstår jag hur du tolkar det. Var endast en fråga och inget påstående så du får nog rätta något annat.
Citera
2014-08-09, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Okej då förstår jag hur du tolkar det. Var endast en fråga och inget påstående så du får nog rätta något annat.

Jo jag rättar oberoende av vad du säger... Jag visade dig vad hennes drogromantik fanns. Men ändå ska du gnälla. Det var ju du som bad om att bli rättad om du hade fel. Din tjomme.
Citera
2014-08-09, 22:03
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eirene88
Jo jag rättar oberoende av vad du säger... Jag visade dig vad hennes drogromantik fanns. Men ändå ska du gnälla. Det var ju du som bad om att bli rättad om du hade fel. Din tjomme.

Ja jag bad om att få rättad. Jag har inte påstått något annat än att de flesta opiatmissbrukare som står på metadon inte klarar att sluta om du läser inlägget.
Citera
2014-08-09, 22:21
Medlem
black_devils avatar
har en kompis som höll på med droger förut han lyckades sluta genom att börja snusa istället.

Men det är klart kanske inte funkar för alla men kanske kan va värt att prova?
Citera
2014-08-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilen
otroligt att se hur brutala vissa kan vara mot någon som faktiskt verkligen vill sluta... lyssna inte på idioterna, dom har antagligen ingen aning om hur det är. Det är väldigt svårt och tufft, speciellt för någon som gått på det 15 år.. ha lite respekt för fan.

iaf: PM!

Det är bara på flashback alla ska visa "respekt" för denna hög av knarkare. De flesta normala människor vill inte träffa narkomaner (särskilt tunga) och speciellt inte drogtramsande idioter som romantiserar och har droger i huvudet 24/7 eller pratar i behandlingstermer konstant. Varför? Jo för att det inte är några trevliga människor. Plocka bort drogen så ser du vilken djävul som framträder. Det rätta jaget. Det här med att folk blir "normala" när de tar droger är bara skitsnack och en dum ursäkt för att vägra inse just vilken sjuk jävla idiot man är.

Det är lite som att säga att man ska visa respekt för tiggare och bärplockare.

Nej, detta är helt klart den minst lyckade delen på hela drogforat sett till produktivitet och resultat. 90 procent verkar misslyckas i sin drogfria bana och oviljan till att åka iväg från staden man bor på till ett behandlingshem är genomgående i nästintill alla trådar. Vill man bli drogfri nog mycket då? Vad vet jag, narkomaner vet ju alltid vad som är bäst för dem
Citera
2014-08-10, 15:33
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Det är bara på flashback alla ska visa "respekt" för denna hög av knarkare. De flesta normala människor vill inte träffa narkomaner (särskilt tunga) och speciellt inte drogtramsande idioter som romantiserar och har droger i huvudet 24/7 eller pratar i behandlingstermer konstant. Varför? Jo för att det inte är några trevliga människor. Plocka bort drogen så ser du vilken djävul som framträder. Det rätta jaget. Det här med att folk blir "normala" när de tar droger är bara skitsnack och en dum ursäkt för att vägra inse just vilken sjuk jävla idiot man är.

Nej, detta är helt klart den minst lyckade delen på hela drogforat sett till produktivitet och resultat. 90 procent verkar misslyckas i sin drogfria bana och oviljan till att åka iväg från staden man bor på till ett behandlingshem är genomgående i nästintill alla trådar. Vill man bli drogfri nog mycket då? Vad vet jag, narkomaner vet ju alltid vad som är bäst för dem

håll käften din jävla fitta. skulle du själv vilja sitta på ett behandligshem tillsammans med andra tunga missbrukare och bli tvingad att gå på möten och be till gud?? som 90% av all behandling i sverige går ut på? som strider mot religionsfriheten? NÄ, JUST DET SÅ STICK FÖRFAN!
Citera
2014-08-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
håll käften din jävla fitta. skulle du själv vilja sitta på ett behandligshem tillsammans med andra tunga missbrukare och bli tvingad att gå på möten och be till gud?? som 90% av all behandling i sverige går ut på? som strider mot religionsfriheten? NÄ, JUST DET SÅ STICK FÖRFAN!

Knip igen din loperamidpundande skabbhora
Finns en hel drös med KBT-inriktade behandlingshem, och ja 12-stegsbehandlingshem är helt klart bättre än inget behandlingshem alls. Till vilket pris vill man bli drogfri? Förtjänar man att bli drogfri om man inte orkar gå all in och ta alla tillfällen och möjligheter/erbjudanden i akt? Missbrukare är lata och hittar ursäkter hela tiden. "Buhuhu, det är så synd om mig." och sen hoppar man på drogerna igen, och det är samhällets fel, det beror aldrig på ens egna tillkortakommanden... Nej, stick tillbaks till substanstråden och posta ett intressant inlägg om hur många askar du slängt i dig idag. Loser
Citera
2014-08-11, 14:48
Bannlyst
Jo, jag håller med om att det skulle ge en vuxnare image att byta avatarbild, ska fundera över en ny. Fast signaturen är ju inte precis drogromantisk, det är ju en dikt för någon som är död, så långt från romantisk man kan komma i min mening, snarare tvärtom, en påminnelse om att droger inte bara är roligt och spännande, utan det är mycket skit med det också!

OnT:
Jag sänkte mig från 110 mg (som jag tagit i fyra år) till 90 mg förra veckan och efter en vecka på den lägre dosen så känner jag ingen skillnad direkt än så länge. Men det beror såklart på att 90 fortfarande är en ganska hög dos. I vart fall så sänker jag ytterligare till 70 mg imorgon och stannar där en vecka. förväntar mig inte att känna av det allt för mycket, möjligen att jag kommer känna mig lite abstinent på morgonen innan jag tar dosen då det börjar bli för liten dos för att täcka 24 timmar.

Planen är sen att sänka vidare till 50 mg nästa vecka igen och efter det 30 mg. Sen följer tre dygn utan något alls och efter det ska jag byta till subutex och trappa ner på det.

Jag har bestämt mig för att klippa metadon först och behålla lyrican tills vidare då jag tror att lyrican kan hjälpa mig att klara av abstinensen från metadonet. Förhoppningen är dock att trappa ut lyrican också i framtiden och bara behålla antideppressiva.
Citera
2014-08-11, 14:58
Bannlyst
Citat:

Jag hade nästan börjat tycka att du verkade vettig tills jag såg det här inlägget! Vad är det för fel på dig??? Varför skulle man inte respektera narkomaner??? Och tiggare och alla bärplockare? Alla människor förtjänar väl samma respekt, eller är vissa inte värda din respekt? Och då menar jag givetvis inte att man ska repektera knarket, utan människan bakom! Särskilt dom som vill bli drogfria!''

Och vad är det för skitsnack om att "djävulen" framträder när folk blir drogfria? Det är precis tvärtom, en påverkad människa är inte särskilt trevlig och ingen som normala människor vill vara nära, men det är ju för att droger gör människor till monster. När man sen blir drogfri däremot, då märker man att det egentigen är schyssta vanliga människor bakom drogerna. Det är då den sanna personligheten träder fram! Givetvis blir folk inte normala på droger, man blir normal utan droger!

Och en gång för alla. Jag är inte drogromantiker. Längre. Jag har definitivt drogromantiserat mycket i mina dar, jag förnekar inte att jag verkligen har älskat droger. Men newsflash, man kan ändras! Det kallas att man blir vuxen och får mer insikt ju äldre man blir och ju längre tid man har drogat. Det är givetvis skillnad på vad jag tyckte om heroin när jag var 20 och hur jag ser på heroin nu...

Och att folk misslyckas beror inte på att dom är misslyckade utan på att det är så inihelvete svårt att sluta, både fysiskt och psykiskt. Man ska genomlida en helvetisk abstinens, och sen har man kanske ingenting att komma tillbaka till ändå efter det då man har knarkat bort allt, hem, familj, vänner, pengar, hälsa... jag allt. Att folk trots detta vill bli drogfria och kämpar vidare säger mycket om hur stark viljan är! Och vet du inte hur svårt det är, så säg ingenting om det, du har ingen aning om hur hemskt det är, hur dåligt man mår och hur det känns att förlora precis allt, från saker och personer till sitt värde som människa. Dom som klarar det, dom är sanna hjältar, för att vara heroinist och sen bli drogfri, det kräver mer än du någonsin kan ana.
Senast redigerad av rockdoll 2014-08-11 kl. 15:04.
Citera
2014-08-12, 07:27
Medlem
bilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Så, vilka är idioterna? Som sagt vet ingen här hur det är att sluta med metadon, visst det är sant, ska man inte skiva då menar du?

Den jag framförallt kallade idiot var dagdby~ som för det första rekommenderar självmord som en lösning och bara är allmänt idiotisk, nedlåtande och dryg. vet inte om han egentligen kanske bara trollar då det nästan verkar så. dom andra jag syftade på var folk som helt enkelt var otrevliga. Även om man bara har sig själv att skylla till att man blivit beroende så borde man uppmuntra och peppa den personen som faktiskt vill göra rätt för sig, när denne person blivit drogfri så kan hen bli en normal människa igen och börja bidra till samhället genom att tex betala skatt (om personen inte gjorde det tidigare).

Självklart kan man skriva här även om man inte vet hur det är att sluta med metadon eller aldrig har upplevt det, men då behöver man inte komma med kommentarer som att det "bara är att sluta upp" om man inte vet hur det är tex, det här är inga ciggaretter vi pratar om. ja menar det går inte ens att jämföra, och då menar jag inte som att jämföra päron med äpplen utan mer som att jämföra ruttna äpplen med enhörningar. Det går helt enkelt inte att veta om hur jobbigt det är förens man har varit med om det. går inte att förklara med ord. Precis som att man inte kan förklara en LSD tripp för någon som aldrig varit med om någon. Hade det varit så lätt så hade alla som vill sluta gjort det för länge sen. man kan väll sammanfatta det såhär att alla stunderna man har mått bra av drogen blir till det motsatta, under en komprimerad tid när man slutar. när det värsta är över så blir man depprimerad och nedstämd en lång tid framöver eftersom det tar ett tag för hjärnan att ställa i ordning balansen. Du kan tänka det såhär också att opiater byter ut en signalsubstans i hjärnan rent fysiskt. så på samma sätt som man blir hungrig när man inte fått i sig mat så reagerar våra kroppar likadant när vi behöver opiater om du inte äter på väldigt länge, hur reagerar din kropp då tror du?

detta är forumsdelen Drogrehablitering där folk söker tips och hjälp med att sluta så varför inte stötta den personen som verkligen vill sluta istället för att kasta skit på den? det var bara det jag ville säga och är ej riktat till dig. hon har uppenbarligen förlorat många hon hållit kärt och levt halva sitt liv med opiater, så dom är till stora delar hennes liv gissar jag.
Citera
2014-08-12, 07:58
Medlem
bilens avatar
Citat:

Man ska väll ha respekt för alla typer av människor, vad dom än har för bakgrund så länge dom är trevliga människor? Varför skulle man inte visa respekt för människor som inte har någonting ALLS och tyvärr måste tigga för att dom ska kunna överleva?? Du måste vara en sån otroligt horribel människa så det finns inte, den typ av människor man absolut inte ska ha respekt för, är det någon som är den verkliga bördan för sammhället här är det människor som dig, egoistiska svin som saknar respekt för andra, inte ens människor som inte har någonting alls och tyvärr måste tigga känner du sympati för. och inte minst kan visa respekt för dom. hur jävla lågt kan man gå egentligen? skulle du kunna skära halsen av ett nyfött barn också? förhoppningsvis är du bara ett internettroll..
Citera
2014-08-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bilen
Man ska väll ha respekt för alla typer av människor, vad dom än har för bakgrund så länge dom är trevliga människor? Varför skulle man inte visa respekt för människor som inte har någonting ALLS och tyvärr måste tigga för att dom ska kunna överleva?? Du måste vara en sån otroligt horribel människa så det finns inte, den typ av människor man absolut inte ska ha respekt för, är det någon som är den verkliga bördan för sammhället här är det människor som dig, egoistiska svin som saknar respekt för andra, inte ens människor som inte har någonting alls och tyvärr måste tigga känner du sympati för. och inte minst kan visa respekt för dom. hur jävla lågt kan man gå egentligen? skulle du kunna skära halsen av ett nyfött barn också? förhoppningsvis är du bara ett internettroll..

Nej jag är fullt seriös. Jo precis, dessa "tiggare" i Sverige som kör med alla fulknep som finns tillgängliga för att blåsa naiva gamla pensionärer på den lilla pengen många har. Dessa hittar man någon gata bort med andra kläder och iPhones i handen. Det kallas organiserad brottslighet, att du är för trög för att förstå det är inget som förvånar mig dock. Skära halsen på nyfödda barn gör jag redan. Missbrukare föredrar oftast annan typ av verksamhet. Prostitution, stöld, droglangning och annat som berikar oss hör till många missbrukares leverbröd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in