2014-08-11, 11:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Jag vet inte vad du tycker är rörigt och inte. Men det är uppenbart att män som ingen vill ligga med tror att just prostituerade ska vilja ligga med dem för att de betalar. Och att de känner att de får makt hos en prostituerad. Läs ex. vis Rights4Men.

1) Ingen vill ligga med 90% av männen om de inte får betalt.

2) Om du klär av dig naken framför en snygg kvinna du aldrig har träffat förut kommer du känna att du har makt då? nej du kommer känna dig väldigt utlämnad. Det är väldigt klart vem som har makten du kan inte missa det.

Citat:
Ursprungligen postat av blown
Ja, jag tycker det hela osar känslomässiga "maktstrukturer" á la tredje generationens hjärndöda feminism. Det känns inte rätt att man ska få kränga fitta lagligt helt enkelt, mest för att det är "äckliga gubbar" som är kundgruppen.

1) De missar att de flesta män vill att kvinnan ska ha makten, de vill bli förförda.

2) "Äckliga gubbar" är kundgruppen för vanliga kvinnor också. Det som kvinnor är emot är att det är pengar för sex. De flesta kvinnor strävar efter att få pengar för så lite sex som möjligt.

Citat:
Du kanske ser dig som arbetsgivare till någon som du bjuder på middag, men de flesta anser inte att de ingått något anställningsförhållanden genom att bjuda på eller tacka ja till inbjudan.

Det har inget med arbets-förhållanden att göra, det är uppvaktnign. När en kvinna och en man umgås är det a) kvinnan som uppvaktar mannen eller b) mannen som uppvaktar kvinnan.
Citera
2014-08-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ja, jag tycker det hela osar känslomässiga "maktstrukturer" á la tredje generationens hjärndöda feminism. Det känns inte rätt att man ska få kränga fitta lagligt helt enkelt, mest för att det är "äckliga gubbar" som är kundgruppen.
Vilken tror du skillnaden blir för män som ingen vill ligga med eller som känner att de måste krypa för att få sex? Blir det bättre av att de måste gå och krypa för en prostituerad som inte heller vill ligga med dem?
Citera
2014-08-11, 11:26
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vilken tror du skillnaden blir för män som ingen vill ligga med eller som känner att de måste krypa för att få sex? Blir det bättre av att de måste gå och krypa för en prostituerad som inte heller vill ligga med dem?

Ja självklart därför att (många) män gillar att krypa för attraktiva kvinnor.
Citera
2014-08-11, 11:28
Medlem
blowns avatar
Citat:

Kanske, kanske inte. Spelar det någon roll?
Citera
2014-08-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?

Det är inte bara feminister utan även alla vid sidan om, som egentligen inte är feminister fullt ut, men tycker sig det höra till ett modernt samhälle att sex är någonting vi skaffar oss enbart pga vår tur med naturen osv.

Förbudet, trots vårt sexistiska samhälle, är utifrån en kvinnlig verklighetsbild vilket är vad feminismen bygger på.
Citera
2014-08-11, 11:47
Medlem
Citat:
Kanske, kanske inte. Spelar det någon roll?
Det spelar uppenbarligen roll för de som anför detta som ett argument för att avkriminalisera sexköp att de trott att det ska stärka deras makt att få ha sex med annars ovilliga kvinnor.
Citera
2014-08-11, 11:53
Medlem
Många köper sex av kvinnor i många andra länder som inte har något bättre val än att sälja sex. Och tycker det är okej.

Därför vore det väl bra om vi legaliserade sexköp i Sverige och inte gav ekonomiska bidrag som a-kassa eller socialstöd eller något annat och i stället lät dessa sälja sex om det fanns lediga jobb på bordeller.

Det kan ju knappast vara värre för svenska ungdomar att välja att sälja sex än det är för andra unga kvinnor och män i världen som inte heller får bidrag i stället för att sälja sex.

Så det bästa vore om vi legaliserade sexköp och på så sätt minskade arbetslösheten eftersom då svenskar fick börja sälja sex på samma sätt som andra i världen gör. Många säger ju att dessa i världen finner det som ett bra sätt att tjäna pengar och då får man utgå från att svenskar också skulle gilla att sälja sex.

Och homosexuella män kan hitta unga vackra pojkar i Sverige på svenska bordeller som säljer sex och heterosexuella män kan inte unga vackra kvinnor i Sverige som säljer sex.

Och svenska ungdomar fick prova på ett roligt yrke samtidigt. De tvingas ju inte, de kan precis som alla andra i världen göra andra val, tigga eller ta städjobb eller leva på sina släktingar och så vidare. Är det gott nog för att svenska män ska köpa sex av dem så är det väl gott nog åt för svenskar att sälja sex. Det anses ju faktiskt vara lättförtjänta pengar och något som är givande.
Citera
2014-08-11, 11:58
Medlem
Citat:
Den prostituerade är allt tvungen att ställa upp på sex om den vill ha pengarna.

Tycker du att det är osunt?

Nej, om en vill ha betalt för sex ser jag inte hur man ska komma undan att ha sex?
Citera
2014-08-11, 11:59
Medlem
Citat:
-.-

Hur applicerar du detta på sexförsäljning då, där den prostituerade oftast är egenföretagare? Är denne i beroendeställning till en fet elak personlighetsklyvning som agerar chef i sexfabriken??

Du svamlar och verkar inte på det klara vad mitt inlägg var avsett som svar till.
Annars så får du förtydliga.
Citera
2014-08-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Nej, om en vill ha betalt för sex ser jag inte hur man ska komma undan att ha sex?
Men om man hellre vill ha bidrag utan att behöva ha sex?
Citera
2014-08-11, 13:05
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Du svamlar och verkar inte på det klara vad mitt inlägg var avsett som svar till.
Annars så får du förtydliga.

Jag läste inte vad du svarade på. Jag reagerade bara på att du påstår att arbetsgivare har någon form av makt över arbetstagare. Det är ett frivilligt utbyte av resurser.
Citera
2014-08-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Många köper sex av kvinnor i många andra länder som inte har något bättre val än att sälja sex. Och tycker det är okej.

Vilka är dessa "många" som tycker det är ok? Svara gärna tydligt.

Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Det kan ju knappast vara värre för svenska ungdomar att välja att sälja sex än det är för andra unga kvinnor och män i världen som inte heller får bidrag i stället för att sälja sex.

Så det bästa vore om vi legaliserade sexköp och på så sätt minskade arbetslösheten eftersom då svenskar fick börja sälja sex på samma sätt som andra i världen gör. Många säger ju att dessa i världen finner det som ett bra sätt att tjäna pengar och då får man utgå från att svenskar också skulle gilla att sälja sex.

Om du vill ha samma situation i Sverige så måste du ju vara en av dom som tycker det är ok.

Du är inte bara för prostitution, du är även för påtvingad prostitution... Vad håller du på med?
Senast redigerad av FlamRed 2014-08-11 kl. 13:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in