2014-08-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Uno markerade enligt hundföraren på högra sidan i bagageutrymmet, men vad Uno markerade i såfall är det ingen som vet, den markeringen leder inte till något lik i varje fall.
En hunds markering måste leda till någonting om den skall gälla, i annat fall är den värdelös.
Man kan alltid gissa vad markeringen är, men sådant är inget bevis eller indicium.
Man kan exempelvis gissa att det var ditplanterat liklukt, men det är inget bevis eller indicium heller.
Varför transporterade man Uno upp till Boden om en markering eller utebliven markering inte har någon betydelse, varken bevis eller indicium. Dumt gjort av mordutredarna att beställa Uno upp till Boden.
Om Unos markering i bilen inte har någon betydelse så måste också Unos uteblivna markering i KJ:s lägenhet sakna betydelse. Alltså kan mordet ha begåtts i lägenheten. Vi får helt enkelt bortse ifrån att Uno inte gjorde någon markering i lägenheten.
Citera
2014-08-10, 18:06
Medlem
Inte lätt för KJ att bära ut en icke-styckad kropp utför den smala och knepiga loftgångstrappan. Nä, det gjorde han inte ensam, fullt möjligt dock med en medhjälpare. Nä kom nu inte hojtande med att KJ inte är så klen. Nä det är han inte, men försök själv med en livlös kropp i en sådan trappa. Lycka till.

Oddsen för att förbli oupptäckt blir bättre och bättre ju längre på kvällen han skulle ha väntat, men för att vissa tidsangivelser ska stämma kan han/de väl isf inte ha väntat så värst länge?

Stycka kroppen i badkaren? Så cleant som verkar vara fallet? Nä. tänk på att badkaret är smalt och hur VB:s kropp borde ha legat där i. Att då så pass cleant kunna stycka av benen....nä. Den styckningen har nog utförts med kroppen liggande plant och utsträckt = knappast i lägenheten eftersom det rimligen bara är i badkaret spåren skulle kunna ha döljts effektivt nog.
Citera
2014-08-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Varför transporterade man Uno upp till Boden om en markering eller utebliven markering inte har någon betydelse, varken bevis eller indicium. Dumt gjort av mordutredarna att beställa Uno upp till Boden.
Om Unos markering i bilen inte har någon betydelse så måste också Unos uteblivna markering i KJ:s lägenhet sakna betydelse. Alltså kan mordet ha begåtts i lägenheten. Vi får helt enkelt bortse ifrån att Uno inte gjorde någon markering i lägenheten.

Att man inte finner bevis för en saks förekomst innebär inte att man därmed bevisar sakens frånvaro.....
Citera
2014-08-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Att man inte finner bevis för en saks förekomst innebär inte att man därmed bevisar sakens frånvaro.....
Alldeles riktigt, jag bemötte bara Lagros "bevis" och "indicier" något ironiskt. Unos positiva markering i skuffen är enligt min mening mer värd än Unos uteblivna markering i KJ:s lägenhet.
Senast redigerad av Vierstein 2014-08-10 kl. 18:39.
Citera
2014-08-10, 18:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Killarna som styckmördade en kompis i Bollnäs högg denne i badkaret tills han dog, men
några spår där efter detta rysliga dåd tror jag inte polisen hittade faktiskt.
De hade rengjort så pass bra.

Står om dessa avskyvärda mördare i en länk i min signatur förresten.
Du har fel. Polisen hittade spår i badkaret.

Tror gör man i kyrkan. Om man vill lämna faktauppgifter kan man ta reda på dem först, istället för att låta andra göra det.
Citera
2014-08-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
En hunds markering är ett hjälpmedel som kan leda polisen till att hitta bevis, men enbart en hunds markering är inget bevis.
Om hunden Uno hade markerat i lägenheten det är inget bevis, men genom en sådan markering kan det leda polisen att hitta bevis mot i det här fallet KJ.
All logik säger att man kan inte använda en hunds markering som något bevis, som inte görs heller.
Sedan finns möjligheten att hunden inte markerar även den borde göra det, kan vara att gärningsmannen använt motmedel som gör att hunden inte känner lukten den är tränad för.
En sådan händelse inträffade i Mellan Sverige för några år sedan, polisen misstänkte starkt att ett styckmord skett i bostaden, men kunde inte hitta några bevis och hundarna markerade inte heller.
Polisen gav sig inte utan rev upp golvet i bostaden och där hittade de bindande bevis mot mannen och sedan var det kört för gärningsmannen och den gärningsmannen hade sannolikt använt motmedel för lukt, som hundarna borde känt.
Senast redigerad av Lagro 2014-08-10 kl. 19:09.
Citera
2014-08-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
En hunds markering är ett hjälpmedel som kan leda polisen till att hitta bevis, men enbart en hunds markering är inget bevis.
Om hunden Uno hade markerat i lägenheten det är inget bevis, men genom en sådan markering kan det leda polisen att hitta bevis mot i det här fallet KJ.
All logik säger att man kan inte använda en hunds markering som något bevis, som inte görs heller.
Unos markering uppfattades inte som bevis utan enbart som indicium.
Citera
2014-08-10, 19:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
En sak som faktiskt förstärker detta med lägenheten något är när KJ i rätten får frågor om detta och blir irriterad och utbrister, varför frågar ni om lägenheten, ni har ju uteslutit den som brottsplats.
Lika irriterad nästan som när man kommer in på hunden han hade.
Hm...
Citera
2014-08-10, 19:20
Medlem
Kan vb varit på väg mot en busshållplats som ligger i närheten av lejonbacksvägen eller finns det en hållplats närmare kjs bostad som skulle ha tagit henne hem? Jag ser bara två alternativ till varför vb gick på lejonbacksvägen. Det ena är för att hon var på väg mot en busshållplats som tar henne hem eller mot sävast där hennes älskare bor. Det andra är att hon hade bestämt möte med mb där.

Har dock inte kollat upp diverse hållplatser och tider.
Citera
2014-08-10, 19:27
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Kan vb varit på väg mot en busshållplats som ligger i närheten av lejonbacksvägen eller finns det en hållplats närmare kjs bostad som skulle ha tagit henne hem? Jag ser bara två alternativ till varför vb gick på lejonbacksvägen. Det ena är för att hon var på väg mot en busshållplats som tar henne hem eller mot sävast där hennes älskare bor. Det andra är att hon hade bestämt möte med mb där.

Har dock inte kollat upp diverse hållplatser och tider.

Vi kollade det igår och det stämmer bra att det finns hållplatser både i början och slutet av Lejonbacksv.
Om jag förstått rätt finns två bussbolag i Boden. Länstrafik och Boden lokaltrafik.
Citera
2014-08-10, 19:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Vi kollade det igår och det stämmer bra att det finns hållplatser både i början och slutet av Lejonbacksv.
Om jag förstått rätt finns två bussbolag i Boden. Länstrafik och Boden lokaltrafik.
Ja, det finns två stadsbusshållplatser i varsin ände av Lejonbacksvägen. VB kanske gick till dessa, kollade tidtabellen och konstaterade att det inte gick någon buss. Vart hon sedan tog vägen kan man bara gissa.
Citera
2014-08-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

Okej, jag kan tänka mig att vb nämnt till kJ från vilken busshållplats hon planerat att ta bussen ifrån. Undrar om hon planerade att åka hem eller åka mot sävast för att möta upp mb?
Var den riktiga orsaken till att vb avböjde skjuts av kJ för att han hade druckit en öl eller ville vb ha skjuts till sävast men kJ ville inte ställa upp som chaufför på grund av svartsjuka och ett gräl uppstod dom emellan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in