2014-08-11, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Hur många tror du på allvar säljer sina kroppar för att det är kul? Det handlar säkerligen i 95% av fallen om behov av pengar. Så fort det handlar om pengar så betyder det att den som har pengarna också sitter i maktposition. Vad är det du inte förstår (eller snarare inte vill förstå)?

Förstår inte vad du vill ha sagt. Det finns hur många skitjobb somhelst vilka folk tar för att de är i behov av pengar. Alla arbetsgivare sitter i en maktposition, speciellt i tider av arbetslöshet.
Citera
2014-08-11, 06:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Hur många tror du på allvar säljer sina kroppar för att det är kul? Det handlar säkerligen i 95% av fallen om behov av pengar. Så fort det handlar om pengar så betyder det att den som har pengarna också sitter i maktposition. Vad är det du inte förstår (eller snarare inte vill förstå)?

1) Sluta hyckla nu. Alla kvinnor vet att det är kul att sälja sig. Titta här,

Citat:
Andelen unga vuxna, 16–29 år, som har fetma eller övervikt har inte förändrats under de senaste tio åren, utan ligger stadigt på 26 procent. Det finns inte heller någon skillnad bland 30–40 åringar, där andelen varit mellan 44 och 47 procent sedan undersökningens start 2004.

det betyder att 30% av 20 åringarna och 50% av 30 åringarna är feta. Det betyder att om en kvinna inte är fet kan hon välja och vraka bland män. Så varför skulle en kvinna sälja sex för pengarna när hon kan gifta sig med en man som försörjer henne?

2) Pengar är ett sätt att få sex. Eftersom mannen vill ha sex är det kvinnan som är i maktposition.
Citera
2014-08-11, 07:16
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Förstår inte vad du vill ha sagt. Det finns hur många skitjobb somhelst vilka folk tar för att de är i behov av pengar. Alla arbetsgivare sitter i en maktposition, speciellt i tider av arbetslöshet.

Arbetsgivare är i maktposition när det är arbetslöshetstider? Arbetslöshet är direkt kopplat till konjunktur, och jag kan lova att det är få arbetsgivare som skulle påstå att de har makt över saker och ting under lågkonjunktur. Att du ens ser det på det sättet får en att inse hur lite du vet om ekonomi.

Arbetsgivare anställer så många de behöver och/eller har råd med. Det har ingenting med makt att göra.
Citera
2014-08-11, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Arbetsgivare är i maktposition när det är arbetslöshetstider? Arbetslöshet är direkt kopplat till konjunktur, och jag kan lova att det är få arbetsgivare som skulle påstå att de har makt över saker och ting under lågkonjunktur. Att du ens ser det på det sättet får en att inse hur lite du vet om ekonomi.

Arbetsgivare anställer så många de behöver och/eller har råd med. Det har ingenting med makt att göra.

Än sen?

Finns mängder med människor som gör "skit" de inte vill för pengar utan avtal. Även förnedrande saker där de tvingas lisma för en fet chef de blir beroende av.
Citera
2014-08-11, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Det var det dummaste jag hört idag, finns ingen fakta eller statistik som stödjer det. Hur förklarar du då att länder med laglig prostitution har mycket mer sexköp och trafficking, och att Sverige nästan har den lägsta andelen trafficking och mindre prostitution än andra västländer?

Australien har laglig prostitution, är för övrigt säkrare och gå och köpa sex där än att gå ut på krogen och försöka hitta ngn, både ur könssjukdoms synpunkt och våld synpunkt dom måste kolla upp sig 1-2 gånger i månaden har jag för mig. Det är nog tyvärr du som inte tänkt och är lite '' dum i huvudet '' just nu.
Det handlar som sagt om ett förbud, inga förbud fungerar. Kolla upp en liten sak som heter ''prohobition'' på 20/30 talet så förstår du vad jag menar, ALLT blev värre när dom förbjöd alkohol och gav fritt fram för Al capone och dom andra. Vill du ha ett nyare exempel ber jag dig kolla upp lite statestik angående narkotika politiken världen över. Ingenting har blivit bättre där heller, snarare sämre med alla RC-droger mm. Så detta förbudet med att köpa sex är bara löjligt, tillåt och reglera säger jag.

Vi kommer aldrig kunna få bort trafficking eller människohandel. Det sa du ju själv '' Och att Sverige NÄSTAN har den lägsta andelen trafficking och mindre prostitution än andra väst länder '' vilket betyder att inte ens ett förbud fungerar. Det att vi har en mindre andel handlar nog mer om att vi är belägna där vi är och inte direkt kända för att vilja köpa sex till höger och vänster heller, så dom lägger inte ner speciellt mycket tid på att skicka prostituerade hit. Den trafficking vi har är nog mer inom billig arbetskraft ändå så.
Senast redigerad av venoxy88 2014-08-11 kl. 08:43.
Citera
2014-08-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Nej hur får du det till det? Du skrev att den som inte vill sälja sex inte ska få tillgång till någon annan typ av försörjning, jag har bara skrivit att den som vill sälja sex ska få göra det. Jag har skrivit att jag inte förstår varför man ska se det som ett vanligt jobb och var det behovet kommer ifrån. Hur får du det till att tvinga eller anse folk vara tvingade? Hur får du det till att neka folk bidrag om dom inte säljer sex till att vara sunt och inte ett tvång?
Den prostituerade är allt tvungen att ställa upp på sex om den vill ha pengarna.

Tycker du att det är osunt?
Citera
2014-08-11, 09:15
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Än sen?

Finns mängder med människor som gör "skit" de inte vill för pengar utan avtal. Även förnedrande saker där de tvingas lisma för en fet chef de blir beroende av.

-.-

Hur applicerar du detta på sexförsäljning då, där den prostituerade oftast är egenföretagare? Är denne i beroendeställning till en fet elak personlighetsklyvning som agerar chef i sexfabriken??
Citera
2014-08-11, 09:24
Medlem
Citat:
-.-

Hur applicerar du detta på sexförsäljning då, där den prostituerade oftast är egenföretagare? Är denne i beroendeställning till en fet elak personlighetsklyvning som agerar chef i sexfabriken??
I relationen sexsäljare-kund så är naturligtvis kunden chefen.
Citera
2014-08-11, 09:34
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull

Okej. Men kunden är inte chefen över ett "vanligt" företag, för där är det chefen som är i maktställning.

Du verkar inte vara helt konsekvent över vem som är ond i respektive sammanhang.
Citera
2014-08-11, 09:42
Medlem
Citat:
Okej. Men kunden är inte chefen över ett "vanligt" företag, för där är det chefen som är i maktställning.

Du verkar inte vara helt konsekvent över vem som är ond i respektive sammanhang.
Vem har pratat om ond?
Citera
2014-08-11, 09:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull

Han måste betala för det och om det inte passar honom kan han gå utan den sak han vill ha. Det är säljaren som har kontrollen över hela grejen.
Citera
2014-08-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Han måste betala för det och om det inte passar honom kan han gå utan den sak han vill ha. Det är säljaren som har kontrollen över hela grejen.
Så är det alla arbetsgivar-arbetstagarrelationer. Arbetsgivaren måste betala de anställda, annars får inte arbetsgivaren det arbetsgivaren vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in