2014-08-10, 21:15
Medlem
surfemils avatar
Är en skillnad på feminister och feminister. Är så långt ifrån en marxistiskt skolad feminist man kan bli men är uppvuxen med en syn på prostitution som något negativt och nedsättande. Är på sitt sätt ett frihetsberövande det kan jag köpa men någonstans får man väl dra gränsen. Prostitution kan antagligen öppna upp för kriminalitet, eller?

Förövrigt varför köpa sex när du helt enkelt kan charma till dig ett ragg på krogen med lite självförtroende och vanligt vett?
Citera
2014-08-10, 23:00
Medlem
Detta tramsargument att man måste tvinga folk att jobba med sex bara för att man legaliserar det förstår jag inte. Vad grundar sig det i? På vilket sätt skulle det drabba samhället eller dom personer här i tråden som har problem med det om dom som ville fick sälja sex? Varför ska man tvinga människor som inte vill? Är det för att det är provocerande att vissa kan göra det och det ger bra betalt eller vad grundar sig problematiken i?
Citera
2014-08-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Detta tramsargument att man måste tvinga folk att jobba med sex bara för att man legaliserar det förstår jag inte. Vad grundar sig det i? På vilket sätt skulle det drabba samhället eller dom personer här i tråden som har problem med det om dom som ville fick sälja sex? Varför ska man tvinga människor som inte vill? Är det för att det är provocerande att vissa kan göra det och det ger bra betalt eller vad grundar sig problematiken i?

Det är INGEN i tråden som sagt att man ska tvinga någon att jobba med att sälja sex. Så sluta tramsa själv och läs tråden så går det kanske bättre.
Citera
2014-08-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Det är INGEN i tråden som sagt att man ska tvinga någon att jobba med att sälja sex. Så sluta tramsa själv och läs tråden så går det kanske bättre.

Jo, du bland annat har ju hävdat att man om man legaliserar så måste man tvinga arbetslösa att jobba med det, svara på frågorna kring det istället. Jag förstår nämligen inte varför det skulle vara ett problem.
Citera
2014-08-10, 23:07
Medlem
Citat:
Jo, du bland annat har ju hävdat att man om man legaliserar så måste man tvinga arbetslösa att jobba med det, svara på frågorna kring det istället. Jag förstår nämligen inte varför det skulle vara ett problem.

Nej, det har jag inte.
Citera
2014-08-10, 23:12
Medlem
Citat:
Nej, det har jag inte.

Jo, annars var det ju hyckleri lr vad fan var det du skrev? Om du inte har svar på frågan så svara ej på inlägget din förvirrade kissflicka.
Citera
2014-08-10, 23:34
Medlem
Citat:
Jo, annars var det ju hyckleri lr vad fan var det du skrev? Om du inte har svar på frågan så svara ej på inlägget din förvirrade kissflicka.

Som sagt var, jag får väl ta det igen. Nej, det har jag aldrig sagt.
Citera
2014-08-10, 23:52
Medlem
Citat:
Nej det är ingen som har sagt att någon ska tvingas att sälja sex.

Hittade ca 20 liknande inlägg från dig i bara den här tråden.

Men är man fattig har man ju inget val. Jag tycker att svenskar ska få känna på detta också. Så fritt fram med bordeller där man får lov att jobba som homosexuell prostituerad om man inte har annat jobb eller bo på gatan. Varför skulle det vara värre för en svensk ung man än en ung thailändsk kvinna? Det är det så klart inte så han kan säkert finna det givande och gilla sitt jobb också.

Massor inlägg i ena säger du att man ska tvinga alla arbetslösa eftersom dom inte får några bidrag annars et etc. Det är att tvinga någon. Sen efter ca 15 inlägg efter diverse uppläxningar börja du tramsa om nåt annat.
Citera
2014-08-11, 00:02
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Att avsexualisera folk är en omöjlighet, eftersom människans evolutionära överlevnadsinstinkter hänger på just sex och sexualisering av mans- och kvinnokönet.

Att kunna köpa sex är inte en maktpostition. Att byta sexuella handlingar mot varor eller kapital har människor gjort i alla tider. Det förekommer även rikligt i djurvärlden.

Den som betalar har inte större makt än den som sitter på den åtråvärda varan: sex.

Hur många tror du på allvar säljer sina kroppar för att det är kul? Det handlar säkerligen i 95% av fallen om behov av pengar. Så fort det handlar om pengar så betyder det att den som har pengarna också sitter i maktposition. Vad är det du inte förstår (eller snarare inte vill förstå)?
Citera
2014-08-11, 00:04
Medlem
Citat:
Hittade ca 20 liknande inlägg från dig i bara den här tråden.

Men är man fattig har man ju inget val. Jag tycker att svenskar ska få känna på detta också. Så fritt fram med bordeller där man får lov att jobba som homosexuell prostituerad om man inte har annat jobb eller bo på gatan. Varför skulle det vara värre för en svensk ung man än en ung thailändsk kvinna? Det är det så klart inte så han kan säkert finna det givande och gilla sitt jobb också.

Massor inlägg i ena säger du att man ska tvinga alla arbetslösa eftersom dom inte får några bidrag annars et etc. Det är att tvinga någon. Sen efter ca 15 inlägg efter diverse uppläxningar börja du tramsa om nåt annat.

Nej, jag säger inte att man ska tvinga någon att prostituera sig.

Men uppenbarligen anser du att nästan alla som prostituerar sig är tvingade till att göra det.
Citera
2014-08-11, 01:27
Medlem
FirstAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfemil
Förövrigt varför köpa sex när du helt enkelt kan charma till dig ett ragg på krogen med lite självförtroende och vanligt vett?

Alla kan ju inte det. Människor med handikapp t ex.
Citera
2014-08-11, 03:05
Medlem
Citat:
Nej, jag säger inte att man ska tvinga någon att prostituera sig.

Men uppenbarligen anser du att nästan alla som prostituerar sig är tvingade till att göra det.

Nej hur får du det till det? Du skrev att den som inte vill sälja sex inte ska få tillgång till någon annan typ av försörjning, jag har bara skrivit att den som vill sälja sex ska få göra det. Jag har skrivit att jag inte förstår varför man ska se det som ett vanligt jobb och var det behovet kommer ifrån. Hur får du det till att tvinga eller anse folk vara tvingade? Hur får du det till att neka folk bidrag om dom inte säljer sex till att vara sunt och inte ett tvång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in