2014-08-10, 14:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En omständighet behöver givetvis inte vara sann bara för att inget utesluter det. Inget tyder på att lägenheten var mordplats.
Okay, vi säger väl så då.
Och ingenting tyder heller på att någon plantering ägt rum så då kanske du i
konsekvensens namn kan släppa på såna idéer för fortsättningen.

Citera
2014-08-10, 14:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hon behöver inte ha varit död när han bar ner henne till bilen. "Bara" medvetslös. Svårt skadad.
Då bildas det heller inga lukter som Uno markerar för.
Det är rätt långsökt att hon skulle ha skadats dödligt i bostaden utan blodvite och levt tills hon burits ned i bilen. Hur skulle det ha gått till? Strypts till medvetslöshet, och sedan avlidit? Utgångspunkten är fortfarande att mordplatsen är utanför bostaden.
Citat:

Nej, det behöver inte handla om plantering. Men för den skull får jag misstänka det, utan att påstå det.
Citera
2014-08-10, 14:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det är rätt långsökt att hon skulle ha skadats dödligt i bostaden utan blodvite och levt tills hon burits ned i bilen. Hur skulle det ha gått till? Strypts till medvetslöshet, och sedan avlidit? Utgångspunkten är fortfarande att mordplatsen är utanför bostaden.
Nej, det behöver inte handla om plantering. Men för den skull får jag misstänka det, utan att påstå det.
Ja, visst får du misstänka det liksom jag är i min rätt att fortfarande misstänka att
alltsammans av dramat utspelat sig i lägenheten.
Mördad där. Styckad i badkaret. All avsaknad av synbara spår till trots.
Citera
2014-08-10, 14:43
Medlem
Hur går det med fallet i domstol? Har HD tagit upp det? När kommer slutbeskedet om vad han får för straff?
Citera
2014-08-10, 14:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, visst får du misstänka det liksom jag är i min rätt att fortfarande misstänka att
Det får du gärna misstänka. Men utgångspunkten är att mordet skedde utanför bostaden.
Citera
2014-08-10, 14:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hur går det med fallet i domstol? Har HD tagit upp det? När kommer slutbeskedet om vad han får för straff?
Du har inte hängt med på länge, märker jag...

Han dömdes i hovrätten till 10 års fängelse. För "styckdråp".
Högsta Domstolen har inte tagit upp fallet. KJ och hans advokat lät bli att överklaga.

Somliga här tycks dock ha förhoppningar om att en kommande resning ska kunna bli möjlig.
Citera
2014-08-10, 15:28
Medlem
Citat:
Det får du gärna misstänka. Men utgångspunkten är att mordet skedde utanför bostaden.

Han kan ha dödat henne på madrassen som försvann.

Vad hände med Foreigner? Dennes tips skulle ju leda till ett genombrott
Citera
2014-08-10, 16:29
Medlem
Citat:
Det som tyder på en plantering av blodspåret i bilen är att enligt hunden Uno var blodet från VB när hon levde.
Därför finns två rimliga alternativ, att blodet kom dit genom plantering, eller att VB genom någon skada orsakat blodet där.
Senast redigerad av Lagro 2014-08-10 kl. 16:57.
Citera
2014-08-10, 16:36
Medlem
Citat:
Om blod skulle ha gått ned i avloppet det hittar polisen mycket lätt med den utrustning de har .
Idag har polisen sådan teknisk utrustning att om de misstänker mord i en bostad och undersöker bostaden för det, kommer de att hitta bevis också.
Det har också mycket erfarna mordutredare gått ut och sagt.
Jag anser du kan glömma att något mord skett i KJ:s bostad.
Citera
2014-08-10, 17:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om blod skulle ha gått ned i avloppet det hittar polisen mycket lätt med den utrustning de har .
Idag har polisen sådan teknisk utrustning att om de misstänker mord i en bostad och undersöker bostaden för det, kommer de att hitta bevis också.
Det har också mycket erfarna mordutredare gått ut och sagt.
Jag anser du kan glömma att något mord skett i KJ:s bostad.
Killarna som styckmördade en kompis i Bollnäs högg denne i badkaret tills han dog, men
några spår där efter detta rysliga dåd tror jag inte polisen hittade faktiskt.
De hade rengjort så pass bra.

Står om dessa avskyvärda mördare i en länk i min signatur förresten.
Citera
2014-08-10, 17:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det som tyder på en plantering av blodspåret i bilen är att enligt hunden Uno var blodet från VB när hon levde.
Därför finns två rimliga alternativ, att blodet kom dit genom plantering, eller att VB genom någon skada orsakat blodet där.
Uno markerade för likdoft. Står det klart eller?

Vatchareeya kan ha burits eller släpats ner till bilen av KJ i ett svårt skadat, medvetslöst tillstånd
och då har blod runnit från henne. Sedan dött under färden vart den nu gick.
Citera
2014-08-10, 17:29
Medlem
Citat:
Uno markerade för likdoft. Står det klart eller?

Vatchareeya kan ha burits eller släpats ner till bilen av KJ i ett svårt skadat, medvetslöst tillstånd
och då har blod runnit från henne. Sedan dött under färden vart den nu gick.
Uno markerade enligt hundföraren på högra sidan i bagageutrymmet, men vad Uno markerade i såfall är det ingen som vet, den markeringen leder inte till något lik i varje fall.
En hunds markering måste leda till någonting om den skall gälla, i annat fall är den värdelös.
Man kan alltid gissa vad markeringen är, men sådant är inget bevis eller indicium.
Man kan exempelvis gissa att det var ditplanterat liklukt, men det är inget bevis eller indicium heller.
Senast redigerad av Lagro 2014-08-10 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in