Citat:
Ursprungligen postat av
FriedrichvonHayek
Är du svensk och uppvuxen i Malmö? Jag gissar på att du inte är det då du uttrycker dig som du gör.
Det är när man är i tonåren man är särskilt utsatt i Malmö, inte som vuxen. Jag är själv uppvuxen i Malmö och har varit med om en massa skit under uppväxten, som äldre har det dock inte hänt så mycket förutom mindre incidenter.
Dock har min familj/släkt/vänner/vänners barn etc etc råkat illa ut. Jag kan ge dig tusen exempel om du vill. Har man inte vuxit upp i Malmö så ska man fan hålla truten.
Svensk, uppvuxen och bott i Malmö i över 20 år.
Ja det händer en hel del skit här, men man märker ju hur en hel del överdriver om hur farligt det är att bo i Malmö, speciellt Limhamn. Så fort minsta rapporteras kommer domedagsprofeterna som är bosatta 200mil härifrån och skriver vilket helvete det är här och att alla vita konstant trakasseras och hur satans rädda vi är som inte kan vistas utanför dörren utan att få en kniv i ryggen.
Killen vars inlägg jag svara på t ex har noll koll.
BO, var ej bosatt i Limhamn vilket han påstod.
Har aldrig hört att det är någon trend att blattar åker till Limhamn för att spotta på blondiner och kalla dom horor och som tidigare bosatt i Limhamn/Bunkeflo (bor mer centralt nu) så har det knappast varit något problem att vistas ute i Limhamn om kvällarna, få har varit rädda för att gå ut.
Dock sant att Limhamn har haft problem med personrån.
Men har lugnat ner sig en hel del om man jämför med för 3-4 år sedan.
Precis som du känner jag ju även en del som råkat ut för diverse trubbel med skräpmänniskor, så helt säkert är det inte, å andrasidan är det knappast det i någon större stad.
Tycker bara det är extremt jävla pinsamt att sitta och läsa om hur varenda stockholmare fördömer Malmö som jordens farligaste plats där man som vit är konstant hotad och trakasserad.