2014-08-10, 12:57
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginarypower
Är det inte ironiskt att nästan alla Flashbackare vräkte ut sig hatiska kommentarer om integration/invandring och så visar det sig att GM är en svensk pojk?

Halvblatten häktad för mord.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/16-a...ktad-for-mord/

Ord och inga visor.

Citat:
Åklagaren Magnus Pettersson begärde honom häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. Han menade att det fanns risk för att 16-åringen skulle påverka utredningen om han släpptes.

Den misstänkte förnekar brott, och advokaten motsatte sig häktningen. Men tingrätten valde att gå på åklagarens linje. Dessutom blev pojken belagd med restriktioner.
Citera
2014-08-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Halvblatten häktad för mord.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/16-a...ktad-for-mord/

Ord och inga visor.

Känns skönt, får hoppas de övriga inblandade får sitt med.
Citera
2014-08-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Ja, inte är det Linnéskolan.

Gustav e inte svensk för 5 öre,, han är halv turk halv senegales
Citera
2014-08-10, 15:42
Medlem
Tråkigt hursomhelst, stämmer det som foozie skriver är det ju bara utstuderat vidrigt oavsett om GM var någon rasblandning och BO blatte. Tyvärr finns det inte mycket riktig heder och "balls" bland dagens ungdom. Tyvärr var GM bara 16 när detta hände, vad kan det bli? 3-4 år på LSU med permissioner efter ett år?
Citera
2014-08-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavideSanton77
Detta för att du läser de uppenbara osanningarna som vissa idioter sprider här. Lyssna inte på den där inavlade miffon (Diplomacy) som skriver att GM är halv jugge/arab,tysk,balkan etc och en massa annan skit. Han är uppenbarligen helt korkad, han vet ingenting om denna tragiska händelse som inträffat och skriver en massa skit och osanningar här, vet du ingenting så var vänlig och håll tyst så de som vet kan berätta sanningen. För er som följer tråden se läs Foozies inlägg då allt hittills är helt korrekt beskrivet. GM är HEL svensk och ingen jävla tysk halv arab halv zigenare eller vad ni några idioter vill få det att vara då ursprunget uppenbarligen är väldigt viktigt för er. Som Fozie säger är majoritet HEL svenskar och ngr icke svenskar. GM har precis som Foozie säger växt upp i tuffa förhållanden med en alkoholiserad far och misshandel, en liten "små gangster wannabe" dock trodde ingen att det ngnsin skulle gå så här långt. Det är en oerhört tragisk historia och jag ber er vänligt att inte publicera BO flickväns blogg eller GM's mammas facebook eller någon annan anhörig här då det inte är rätt. Vänligen respektera deras integritet. Slutligen till alla er inavlade bönder som fortfarande diskuterar ursprung lägg ner och till dig Diplomacy som sprider en massa osanningar ta och skärp till dig, du kan ju inte må bra av all hat du har inom dig gentemot invandrare, du borde söka hjälp.
Tragiskt.

Tragiskt, ja det är oerhört tragiskt när en blott 16-årig pojke misshandlar och sparkar en annan människa. Det är oerhört tragiskt att denne väljer att med sina egna händer ta sönder en flaska där vassa glasskärvor sticker ut överallt borra in detta i halsen på en annan människa och samtidigt se blodet sippra ut medan han fortsätter att trycka in flaskan med våld så djupt att till och med halspulsådern går sönder. Offret kämpade sig blå liggandes nere under förövaren med både armar och ben, orkade inte stå emot det vansinniga våldet.

Tragiskt att denne och de andra slyngeln sedan lämnar medmänniskan på en blöt och kall asfalt UTAN att tillkalla ambulans.

Varifrån kommer detta vansinne, denna kraft och sinne att klara av att mörda?!

Tragiskt är bara förnamnet.
Citera
2014-08-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Tragiskt.

Tragiskt, ja det är oerhört tragiskt när en blott 16-årig pojke misshandlar och sparkar en annan människa. Det är oerhört tragiskt att denne väljer att med sina egna händer ta sönder en flaska där vassa glasskärvor sticker ut överallt borra in detta i halsen på en annan människa och samtidigt se blodet sippra ut medan han fortsätter att trycka in flaskan med våld så djupt att till och med halspulsådern går sönder. Offret kämpade sig blå liggandes nere under förövaren med både armar och ben, orkade inte stå emot det vansinniga våldet.

Tragiskt att denne och de andra slyngeln sedan lämnar medmänniskan på en blöt och kall asfalt UTAN att tillkalla ambulans.

Varifrån kommer detta vansinne, denna kraft och sinne att klara av att mörda?!

Tragiskt är bara förnamnet.
Okej då visade det sig att gärningsmannen med kniv borrat in sig så djupt i halsen på offret. Usch nästan ännu värre då det var planlagt eftersom han tagit med kniven. Bortse flaskan, men händelseförloppet stämmer för övrigt.
Citera
2014-08-10, 16:36
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foozie
Om du börjar med att sluta glorifiera socialmyndigheten så överväger jag att svara på ditt nästa inlägg.

Jag vet mycket väl om att det är en domstol som bestämmer om man ska bli inlåst på behandlingshem eller inte.

Vi ska heller inte diskutera hurvida han förtjänade att sitta på ett behandlingshem då det är ytterst orelevant, jag blir arg på hur hela processen fungerar.. Jag (Eller du??) Ska heller inte spekulera i hurvida just behandlingshemmen BO satt på fungerade bra och hade kompetent personal utan några incidenter, ÄVEN om de flesta LVU-boende faktiskt har flera incidenter i veckan med frekventa polisbesök.

BO skulle börja skolan nu i augusti och har varit drogfri under en längre period och hans flickvän hade gett honom motivation till ett bättre liv. Det är inget socialmyndigheten hjälpte honom med.

Behöver nog inte fövänta mig ett svar.

Var har jag glorifierat socialtjänsten? Jag håller helt enkelt inte med om din bild att soc är ett skämt.
Du fortsätter att upprepa din frustration över hur soc fungerar men du specificerar aldrig vad.

Jag spekulerar ingenting om hur det fungerade på det stället han satt på, det var du som påstod att det inte fungerade bra. Du får gärna berätta vad som inte fungerade.
Att LVU-hem har konflikter är inte ett dugg konstigt. Goes with the territory! Ungefär som att de intagna på Hall inte är söndagsskolegossar. Poängen är ju att med ett LVU vill man ju få till en förändring. Att stå vid sidan av och lägga fram ospecifik kritik hjälper varken soc eller soc klienter.

Du framstår mer och mer som en av dom som skyller sina och andras tillkortakommanden på andra - i det här fallet soc.
Visst finns det mindre bra handläggare inom soc, precis som i alla andra yrken. Just därför prövas dessa beslut av förvaltningsrätten innan de fastställs. Och just därför kan även dessa beslut överklagas.

Vad gäller den frivilliga vården inom socialtjänstlagen så är den begränsad av just resurser i form av ekonomi och för få anställda handläggare, det är knappast handläggarnas fel.

EDIT: Stavfel
Senast redigerad av Forever Winter 2014-08-10 kl. 16:39.
Citera
2014-08-10, 17:22
Medlem
laserpennas avatar
Min kompis som var där när det hände berättade för mig att när BO hade blivit stucken och började lägga sig ner vid buskarna så gick en annan kille som är 19 eller 20 fram och sparkade BO...
Nu letar alla efter den här killen och vill döda honom..
Citera
2014-08-10, 17:35
Medlem
Båda föräldrarna (GMs) har ett namn som i princip endast kan vara svenska. Så länge jag levt har de inte bytt namn, vilket är längre än GM. Sorgligt att se så många förneka att GM är svensk bara för att bibehålla sin bild av svart/vitt och gott/ont. Garanterar detta men vill inte ge något bevis i risk för outning.
Citera
2014-08-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joste
Båda föräldrarna (GMs) har ett namn som i princip endast kan vara svenska. Så länge jag levt har de inte bytt namn, vilket är längre än GM. Sorgligt att se så många förneka att GM är svensk bara för att bibehålla sin bild av svart/vitt och gott/ont. Garanterar detta men vill inte ge något bevis i risk för outning.

GM är helsvensk. Inavlade bönder som förnekar detta då det strider mot deras självbild om hur alla vi svenskar är "perfekta" får ta och titta sig själva i spegeln igen. GM är HELSVENSK och Brottsoffret är halv invandrare punkt slut. Ställ inga fler dumma frågor om GM's ursprung
Citera
2014-08-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joste

Vad heter GMs pappa då?
Citera
2014-08-10, 18:31
Medlem
Critages avatar
Någon som kan kirra en bild på GM?

I dag handlar de inte om svart eller vitt eller vart folk kommer ifrån i dag handlar de om vilket religion folk har för mig spelar de ingen roll om någon kommer från Syrien eller Irak så länge dom är kristna så vet jag per automatik att dom sköter sig inte skapar onödigt bråk runt om kring sig och dom skattar men är de muslimer så gör dom verkligen allt i motsatt än vad dom kristna gör även om dom är från samma land. något alla smyg rasister borde lära sig i dagens 2000 tal spelar de ingen roll vilket hudfärg nu är de religionen som styr allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in