2014-08-04, 14:03
Medlem
Trife-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Har sett ganska mycket thaimassage-ställen och man blir lite nyfiken. Jag är helt grön och undrar hur det går till? Ska man ringa eller går man bara dit?

Beror på. oftast går båda bra, men ring och boka tid för säkerhets skull.

Flera här som blir mer kåt när tjejerna knappt kan prata svenska?
Citera
2014-08-04, 15:07
Medlem
Codens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Har sett ganska mycket thaimassage-ställen och man blir lite nyfiken. Jag är helt grön och undrar hur det går till? Ska man ringa eller går man bara dit?

Bägge funkar. Proaktiva salonger har system för att undvika walkouts eftersom dom inte vill bli störda när dom ska förhandla fram priset för extra av att det rycker i dörren eller står en kåt farang i förrummet och stampar.

En salong jag gick förbi häromdagen hade helt enkelt en skylt upptejpad på insidan av glasdörren där det stog "Vi har lediga massagetider nu" men mellan "har" och "lediga" hade skylten ett extra lager så dom kunde dra fram ett "inte" som doldes av en bit papper.
Då är det ju bara att kliva på så vet man att man får en tid direkt.

Salongen i huset jag bor i kör ett postitsystem där tjejerna sätter upp en lapp om bägge blir bokade samtidigt där det står "Upptagna, ring för att boka tid"
Citera
2014-08-07, 12:33
Medlem
Dubbel30s avatar
Katoy?

Någon som vet om det finns nått ställe med "Lady-boy" eller "Katoy" som masserar i Stockholmsområdet?
Senast redigerad av Dubbel30 2014-08-07 kl. 12:34. Anledning: felstavning...
Citera
2014-08-09, 20:20
Medlem
Jag tycker att massage är trevligt men är inte intresserad av extra tjänster. Så länge man artigt kan tacka nej till dessa extra tjänster så stör det mig inte om det erbjuds så länge stället är fräscht och man får bra massage.

Med lite för mycket tid att tillgå under semestern så testade jag runt ett antal salonger här i en av Sveriges större städer. Trodde att jag hittat ett nytt favoritställe, besökte dom några gånger och fick bra massage, så besökte stället igen och fick en för mig ny massös. Det var lite halvkylig stämning och knappt acceptabel massage, efter ett tag så går massösen ut och tvättar händerna för att kunna massera huvudet. Då hör man massösen börja gräla med, vad jag förmodar är innehavaren av salongen, och det pågick en bra stund. När massösen kommer tillbaka och fortsätter massagen, säger hon att jag i fortsättningen ska gå till en "mummel" salong om jag vill ha bra massage. Så i princip blev jag portad (på ett oartigare sätt än vad jag lyckas få fram här) för att jag inte ville köpa extra tjänster. Man kan fråga sig om det var innehavarens ståndpunkt eller massösen...

Är jag ensam om att ha upplevt detta eller att massöserna blir kallsinniga när ni tackar nej? (För jag antar att en och annan på det här forumet inte alltid är ute efter extra tjänster).

Hade jag vetat denna ståndpunkt från början så hade jag ju inte gått dit...
Citera
2014-08-10, 02:34
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takra
Jag tycker att massage är trevligt men är inte intresserad av extra tjänster. Så länge man artigt kan tacka nej till dessa extra tjänster så stör det mig inte om det erbjuds så länge stället är fräscht och man får bra massage.

....

Är jag ensam om att ha upplevt detta eller att massöserna blir kallsinniga när ni tackar nej?
Nej, det är faktiskt rätt vanligt att de blir sura i fall man inte vill köpa något extra eller tackar nej till ett hutlöst pris för en simpel avrunkning.

Mitt senaste exempel var i Vasastan där jag först fick en riktigt bra massage, sedan frågade hon om jag ville ha något mer för 1000 kr. Jag utgick ju i från att hon pratade om fullservice, men nej, hon visade med handen. Då kunde jag inte hålla skrattet inne - "1000 kr för *gör runkrörelsen*" sa jag, hon nickade och sa att det finns de som betalat det. "De måste vara galna, jag skulle inte betala mer än 200 kr för något jag kan göra själv".
Hon ville inte ge sig utan höll på smeka mig och sa att hon kunde ge en avsugning för 1000 kr med kondom eller handjobb för 500 kr. Nej, jag var inte intresserad och sa att massagen var så bra att jag ville fortsätta med det. Då sa hon "Vad ska jag göra för att få dina pengar?" Snacka om att vara rakt på sak, inga omskrivningar där inte. Jag hade vid det laget tröttnat på hennes tjat och inget skulle kunna få mig att ändra mig. Hon fortsatte massagen lite trött i ett par minuter till, sedan var det slut. Synd för hon är verkligen duktig, men verkar ha en extremt skev bild av verkligheten om hon tror att någon vettig person skulle betala 1000 kr för ett handjobb.

OM det finns någon här som vet med sig att den betalt 1000 kr till massösen ovan för en runk borde du/ni skämmas och genast gå och skaffa er en ståplats i Nybroviken alternativt kasta er framför ett tåg beroende på vad som är smidigast för er. Ni saboterar inte bara priserna på marknaden, men ni sätter även hybris i skallen på de stackars flickorna som tror att de kan begära vad som helst.
Citera
2014-08-10, 09:23
Medlem
Just4Mes avatar
Tycker inte ditt tips om tåget var så lyckat
https://www.flashback.org/sp49858755
Tänk på den som kör oxå
Citera
2014-08-10, 10:16
Medlem
Priserna har ju diskuterats många gånger
Här i tråden! Men tror nog detta kan vara
Rikt priser:
300:- Hj
500:- BJ
1000:- FS
Citera
2014-08-10, 12:55
Bannlyst
Kanske lite offtopic, men salong rånad inatt. Kassaapparat, kortläsare, ipad, moblitelefoner, fast telefon (????) kläder (???????) mm Det finns en och annan typ därute som har spetsat in sig på dom lättrånade naiva thaisalongerna. Får jag tag på fanskapet sitter jag antagligen inne tills jag dör. Jag har ju bild på tidigare rånare. Kan ju vara samma som slagit till igen. Så ni ärliga som besöker salonger - förmana brudarna om att det inte går att vara så naiv i Sverige som i ärliga Thailand.
Citera
2014-08-10, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1qwerty
Priserna har ju diskuterats många gånger
Här i tråden! Men tror nog detta kan vara
Rikt priser:
300:- Hj
500:- BJ
1000:- FS

Det beror väl på..... Utan särskrivning...
Citera
2014-08-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongfeng
Kanske lite offtopic, men salong rånad inatt. Kassaapparat, kortläsare, ipad, moblitelefoner, fast telefon (????) kläder (???????) mm Det finns en och annan typ därute som har spetsat in sig på dom lättrånade naiva thaisalongerna. Får jag tag på fanskapet sitter jag antagligen inne tills jag dör. Jag har ju bild på tidigare rånare. Kan ju vara samma som slagit till igen. Så ni ärliga som besöker salonger - förmana brudarna om att det inte går att vara så naiv i Sverige som i ärliga Thailand.

Så det finns ingen kriminalitet i Thailand?
Citera
2014-08-10, 13:30
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Så det finns ingen kriminalitet i Thailand?

Du å dina oneliners.
Vad är detta för kommentar till någon som råkat illa ut?
Skärp dig för fan, har han sagt att det inte finns kriminalitet i Thailand? Däremot påstår han att det nog är ärligare där än här, och detta kan jag skriva under på.
Citera
2014-08-10, 13:41
Bannlyst
........................................
thaiman har sakligt kommenterat
Senast redigerad av Nagorlundanormal 2014-08-10 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in