Citat:
Ursprungligen postat av
ArgIdiot
Dinamo Zagreb var klart bättre än Malmö (a), och i det avseendet en riktig skitlottning när det fanns enklare lag att få. (b)
Vi har fått lag i det översta skiktet varje gång i Europa (c) för svenska lag som försöker kvalificera sig till EL eller CL. När är det våran tur att bli lottade mot FC Thun och Borisov? (d) Jag vet inte ens varför ni försöker ta ut era aggressioner på mig när det bevisligen hänger på dem svenska lagen att försöka plocka så mycket poäng som möjligt för att bli seedade. (e)
(a)
Ja det var dem (har inte jag eller MS sagt emot). Men alla seedade lag är på pappret bättre än MFF eller så har de nått en sjuk formtopp.
(b)
Ja det är en skitlottning men det finns knappast bättre lag att få då vi (SVENSKA lag) är och förbli OSEEDADE!
(c)
Ett lag som blir överkörda i gruppen kan knappast tillhöra det översta skiktet i Europa?
(d)
MFF fick just turen med FC Thun. Nu går det inte inte att få Thun då Schweizka ligan avancerat på rankingen och har oftast direktplats om inte så är det snarare FC Basel eller möjligtvis FC Zurich eller Young Boys (om Basel har ett mellanår samma Basel som slår Manchester United).
EDIT:
Glömde Bate Borisov när BATE hade sin formtopp likt den du påstår att DZ hade 2010 (jag skulle påstå att DZ var som bäst 2011 då Kovacic blev ordinarie) så var de bra mycket bättre än DZ. BATE hade också Landslagsmän och U21 landslagsmän i många lagdelar.
(e)
Jag tar ut mina agressioner på alla som tycker det är okej att tappa poäng in de inledande kvalomgångarna när man möter blåbärs nationer typ Linfield, Jeunesse, Färö laget, Levadia, osv Det är då det gäller att kamma rent då de andra nationerna som är rankade 17-27 (det spannet där vi ligger) tenderar att göra det de åren de är på väg framåt!
Svenska lag har lite samma "blaha inställning" till Europakvalen mot blåbärsnationerna som många av de Italienska lagan haft till Europa League både ländernas Coefficient har blivit straffad av det.