2014-08-09, 18:24
Medlem
Någon verkar vara bitter på att AIK skämde ut sig mot ett kazakiskt brunkargäng medan Malmö FF slog ut tjeckiska mästarna. Jag trodde verkligen att Malmö skulle vara körda efter första matchen så bara att dom tagit sig så här långt är en jättebragd. Red Bull Salzburg kommer bli ett riktigt eldprov, och som jag ser det är det nu eller aldrig huruvida vi ska få ett svenskt lag i CL igen eller inte. Jag tycker inte alls att lottningen är så mardrömslik som det pratas om. Kör hårt Malmö!
Citera
2014-08-09, 18:24
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Hur förklarar du att Zagreb är ett skitlag om man hade 5-6 landslagsmän i startelvan vid tidpunken? Det är ju ingen hemlighet att den gången var den första på mycket länge som man gick till CL.

Kovacic är född 94 han var 15-16 hade gjort ett par inhopp i Dinamo Säsongen innan och var jävligt långt ifrån startman i varken Dinamo eller landslaget då MFF och Dinamo kvalade.
Citera
2014-08-09, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
En vacker dag ska jag skriva en lång lista klubbar som raserats av oansvariga ägare men inte idag. Visst finns många bra klubbar som inte är medlemmsägda precis som det finns bra medlemmsägda klubbar, något annat har jag inte hävdat. Det var du som framhävde Salzburgs framgångar som ett argument att slopa 51%-regeln och jag belyste det negativa. Nu är vi rejält OT i den här tråden så det här blir mitt sista inlägg i frågan.

Återigen drar du upp det sämsta exemplet för att visa att 51%-regeln inte ska tas bort. Jag har ju redan erkänt att Salzburg är ett misslyckande. Det kan inte finnas många ägare eller företag som vill gå samma väg ifall supportrarna börja svika. Företagen är inte dumma, de förstår att supportrarna behövs för att kunna driva klubben och utmana de större klubbarna.

Det enda jag nämnde var att Salzburg inte hade varit lika slagkraftiga om det inte vore för Red Bulls övertagande, annars håller jag med dig i din kritik.
Citera
2014-08-09, 18:30
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
kan man dra APOEL eller FCK tre andra lag, inkluderat zagreb, så har man för helvete inte otur när man drar zagreb. seriöst, hur fan kan du inte förstå detta?

Börjar ju bli komiskt detta
Citera
2014-08-09, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Kovacic är född 94 han var 15-16 hade gjort ett par inhopp i Dinamo Säsongen innan och var jävligt långt ifrån startman i varken Dinamo eller landslaget då MFF och Dinamo kvalade.

Men detta förringar ju fortfarande inte det faktum att backlinje, målvakt + mittfält bestod av landslagsspelare.

Det är lite kutym bland oss i Sverige att underskatta öststatslagen eftersom vi inte vet så mycket om dem. Dinamo Zagreb var klart bättre än Malmö, och i det avseendet en riktig skitlottning när det fanns enklare lag att få.

Vi har fått lag i det översta skiktet varje gång i Europa för svenska lag som försöker kvalificera sig till EL eller CL. När är det våran tur att bli lottade mot FC Thun och Borisov? Jag vet inte ens varför ni försöker ta ut era aggressioner på mig när det bevisligen hänger på dem svenska lagen att försöka plocka så mycket poäng som möjligt för att bli seedade.
Citera
2014-08-09, 18:36
Medlem
Citat:
Men detta förringar ju fortfarande inte det faktum att backlinje, målvakt + mittfält bestod av landslagsspelare.

Det är lite kutym bland oss i Sverige att underskatta öststatslagen eftersom vi inte vet så mycket om dem. Dinamo Zagreb var klart bättre än Malmö, och i det avseendet en riktig skitlottning när det fanns enklare lag att få.

Vi har fått lag i det översta skiktet varje gång i Europa för svenska lag som försöker kvalificera sig till EL eller CL. När är det våran tur att bli lottade mot FC Thun och Borisov? Jag vet inte ens varför ni försöker ta ut era aggressioner på mig när det bevisligen hänger på dem svenska lagen att försöka plocka så mycket poäng som möjligt för att bli seedade.

haha, asså, kan du inte gå tillbaks till högstadiet? malmö och zagrebs relativa nivå har absolut ingen relevans alls när det kommer till hur dålig eller bra lottning det var. för detta får man jämföra zagreb med de andra lagen malmö kunde dra. att du inte förstår detta efter typ två sidor är ju ett under

ett skämt att du drar upp BATE som en potentiell drömlottning när dom presterat bättre än självaste zagreb senaste 5 åren hahaha. nej, vet att jag sagt det förut, men nu får det vara nog. du är helt enkelt inte smart nog för att förstå enkla begrepp du får förklarat för dig. ingen här har hävdat att malmö, eller sverige i helhet, har haft TUR i lottningarna, däremot har vi inte haft OTUR i det stora hela heller. inse att det finns ett område mellan dessa två extremer. ignore.
Citera
2014-08-09, 18:39
Bannlyst
Citat:
du verkar ju seriöst vara helt cp. när har jag förstökt få zagreb att framstå som ett SKITLAG? jag har ju för helvete gång på gång sagt att jämfört med ANDRA LAG man kunde dra så var dom inte någon typ av mardrömslottning. hur fan kan du inte förstå detta? kan man dra APOEL eller FCK tre andra lag, inkluderat zagreb, så har man för helvete inte otur när man drar zagreb. seriöst, hur fan kan du inte förstå detta?

varför skulle jag nämna AIKs lottning alls? det var du som började lista upp malmös lottningar och jämrade dig över hur svåra dom hade varit. jag tänker inte sitta och kolla upp 5 års av europa league-kval på wikipedia för att jämföra varje svenskt lags tur/otur i lottningarna, men vad jag vill minnas fick elfsborg en riktig drömlottning i nordsjälland förra året, som man inte tog vara på alls.

sen blir det sött hur du ska dra upp AIK i ett försök att provocera i varje post AIKs säsong 12-13 lär väl fortfarande vara en av dom bättre, om inte den bästa, sett till inbringade rankingpoäng som fortfarande är aktiva i sveriges ligaranking?

om du tycker svenska lag har otur för de lottas emot lag som celtic, rangers, zagreb och nordsjälland så får man fråga vilka lag man skulle ha fått möta för att det inte skulle räknas som otur? har man otur om man inte drar det absolut bästa laget av fem möjliga varje gång? bra tankegång där.

edit:

170 AIK Stockholm Swe 2.0200 0.5800 4.0250 0.6400 1.4600 8.725
181 Malmö FF Swe 0.5200 2.5800 1.0250 1.6400 2.4600 8.225

gött, nu kan du släppa de konstanta försöken till att få det att se ut som att det är AIKs fel att sveriges ranking är dålig och hur jävla synd det är för malmö

Du kallar FCK för ett övermäktigt lag som överpresterade, förmodligen den enda gången någonsin mot ett tröttkört Chelsea och lagen man mötte där för att i nästa veva kalla Nordsjälland för drömlottning. Samma Nordsjälland som dominerat danska ligan i 3 år och kvalade till CL 2012. Det är självklart att Elfsborg har svårt mot dom. Elfsborg håller inte samma klass som Malmö och AIK även om dem vann ligan det året.

Att AIK har samlat in lite mer poäng än Malmö säger ju inte ett skit egentligen. Malmö har drivit den svenska fotbollen framåt. Det är Malmö som dominerar landslaget, det är Malmö som utvecklar de bästa svenska spelarna. Tror du bara att jag tar Europaspel i beaktning när jag jämför lag? Du står fortfarande och försöker få AIK framstå som någon övermäktig kraft i fotboll när man gjorde bort sig själva och svensk fotboll totalt mot ett kazakiskt brödgäng för bara några dagar sen. Handlade förmodligen om sedvanlig gnagarhybris när Alm ställde upp med två usla tonåringar på mittfältet, i hopp om att det skulle lösa sig på egen hand. Vilket jävla fiasko.
Senast redigerad av ArgIdiot 2014-08-09 kl. 18:46.
Citera
2014-08-09, 18:41
Bannlyst
Citat:
haha, asså, kan du inte gå tillbaks till högstadiet? malmö och zagrebs relativa nivå har absolut ingen relevans alls när det kommer till hur dålig eller bra lottning det var. för detta får man jämföra zagreb med de andra lagen malmö kunde dra. att du inte förstår detta efter typ två sidor är ju ett under

ett skämt att du drar upp BATE som en potentiell drömlottning när dom presterat bättre än självaste zagreb senaste 5 åren hahaha. nej, vet att jag sagt det förut, men nu får det vara nog. du är helt enkelt inte smart nog för att förstå enkla begrepp du får förklarat för dig. ingen här har hävdat att malmö, eller sverige i helhet, har haft TUR i lottningarna, däremot har vi inte haft OTUR i det stora hela heller. inse att det finns ett område mellan dessa två extremer. ignore.

Jag nämner Borisov som ett enkelt motstånd DETTA år. Det är bara du som har svårt att läsa och försöker klistra på mig åsikter och tyckanden som jag inte ens yttrat.

Vi har givetvis haft otur i lottningarna, du är bara för AIK-skadad för att se det. Den vanliga gnagarhybrisen alltså. Skiter fullständigt i om du ignorerar mig eller inte, blir ju bara en mindre råtta för mig att diskutera med vilket inte rör mig i ryggen överhuvudtaget.
Citera
2014-08-09, 18:45
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Dinamo Zagreb var klart bättre än Malmö (a), och i det avseendet en riktig skitlottning när det fanns enklare lag att få. (b)

Vi har fått lag i det översta skiktet varje gång i Europa (c) för svenska lag som försöker kvalificera sig till EL eller CL. När är det våran tur att bli lottade mot FC Thun och Borisov? (d) Jag vet inte ens varför ni försöker ta ut era aggressioner på mig när det bevisligen hänger på dem svenska lagen att försöka plocka så mycket poäng som möjligt för att bli seedade. (e)

(a)
Ja det var dem (har inte jag eller MS sagt emot). Men alla seedade lag är på pappret bättre än MFF eller så har de nått en sjuk formtopp.

(b)
Ja det är en skitlottning men det finns knappast bättre lag att få då vi (SVENSKA lag) är och förbli OSEEDADE!

(c)
Ett lag som blir överkörda i gruppen kan knappast tillhöra det översta skiktet i Europa?

(d)
MFF fick just turen med FC Thun. Nu går det inte inte att få Thun då Schweizka ligan avancerat på rankingen och har oftast direktplats om inte så är det snarare FC Basel eller möjligtvis FC Zurich eller Young Boys (om Basel har ett mellanår samma Basel som slår Manchester United).

EDIT:
Glömde Bate Borisov när BATE hade sin formtopp likt den du påstår att DZ hade 2010 (jag skulle påstå att DZ var som bäst 2011 då Kovacic blev ordinarie) så var de bra mycket bättre än DZ. BATE hade också Landslagsmän och U21 landslagsmän i många lagdelar.

(e)
Jag tar ut mina agressioner på alla som tycker det är okej att tappa poäng in de inledande kvalomgångarna när man möter blåbärs nationer typ Linfield, Jeunesse, Färö laget, Levadia, osv Det är då det gäller att kamma rent då de andra nationerna som är rankade 17-27 (det spannet där vi ligger) tenderar att göra det de åren de är på väg framåt!

Svenska lag har lite samma "blaha inställning" till Europakvalen mot blåbärsnationerna som många av de Italienska lagan haft till Europa League både ländernas Coefficient har blivit straffad av det.
Senast redigerad av L-illuminato 2014-08-09 kl. 18:48.
Citera
2014-08-09, 22:23
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte040
Vad är det roliga? Du följer förmodligen ditt lag via din jävla TV och det är därför du har svårt att identifiera dig med din klubb.

Nej, har tom åkt till eran sketna stad för att se mitt lag spela. Äckliga barnfamiljslag mff
Citera
2014-08-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej, har tom åkt till eran sketna stad för att se mitt lag spela. Äckliga barnfamiljslag mff
Nu vet jag inte vilket ditt lag är, men jag tvivlar på att ni inte har några barnfamiljer ö.h.t. på era läktare. Nu vet jag inte om du ens har ett lag i Sverige, du verkar vara en PL-klapphattspajas.
Citera
2014-08-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Nu vet jag inte vilket ditt lag är, men jag tvivlar på att ni inte har några barnfamiljer ö.h.t. på era läktare. Nu vet jag inte om du ens har ett lag i Sverige, du verkar vara en PL-klapphattspajas.
Finns det öht något lag i Allsvenskan som inte har barnfamiljer på läktarna? Hur som helst så verkar vissa här väldigt bittra över att MFF går så bra både i Europa och Allsvenskan. Bara att ignorera dom typerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in