[quote=Office|49870713]
Citat:
Ullenhag och hans gelikar har skapat mångkulturella ofungerande samhällen och vissa människor tycker att han ska få uppleva hur det är att bo där, det är väl inte så konstigt? Vad skulle Jimmie Åkesson bevisa genom att bo på ett ålderdomshem, SD vill väl t.o.m. höja budgeten för äldrevården? Hade Åkesson sagt "Äh, gamlingarna har det hur fint som helst, vi kan gott dra ner lite till inom äldreomsorgen" så hade din kommentar varit logisk, men det har han ju inte gjort
Mångkultur fungerar ypperligt. Allt annat är bara internet-trollning som du verkar ha gått på. Lättlurad?
Jag känner, jobbar, anställer invandrare från hela världen. Gör affärer med omvärlden, varje dag. Vad är det som inte fungerar?
När du klipper dig hos Shorita från Chile, vad är det som inte fungerar? Saxen? Betalningen? Frisyren?
När du tvättar bilen på Statoil där Muhammed tar betalt. Vad är det som inte fungerar? Hans religion gör inte bilen rent eller?
Det som inte fungerar är fattigdom, men det har ingen hudfärg.
Citat:
Är det verkligen så många som verkligen hatar Sverige för att det är mångkulturellt? Är det inte oftare så att det handlar om ett hat mot politiker och den snabba förändring i samhällsklimatet som vi upplever?
Hatet slår mot politiker, journalisterna, media, kulturarbetare, feminister, miljöengagerade, homosexeulla. Det är bara att läsa på avpixlat och flashback och hela den här tråden är ju en del av SDs drev mot politikerna. Ullenhag får stå i skottgluggen.
Citat:
Mångkultur i invandringsdebatten har inte med maträtter eller frisörens etnicitet att göra. Det är ett dumt argument att någon inte ska äta något för att man inte gillar mångkultur, förstår du inte det? Kultur i den här debatten är mycket bredare än enskilda saker.
Jo, det har det! Allt annat är bara efterhandskonstruktion.
Maträtter, hudfärger, religion, traditioner är en del av en individs liv som de för med sig in i det nya landet. De har med sig sin historia, sin bakgrund, sina traditioner. En person som flyttar till ett annat land vill inte avpersonifiera sig utan även Svenskar i Thailand käkar köttbullar och falukorv och längtar efter kalles Kaviar och snus.
Mångkultur handlar om att många olika kulturer lever sida vid sida. I Sverige idag lever invandrare från hela världen, sida vid sida. 1,5 miljoner invandrare. Inga problem. Det som är problemet är de som har problem; rasister, nazister och främlingsfientliga. De är dom som har problem. Vi andra har inte problem med om nån kommer från ett annat land och har med sig sin religion. Sverige har inte problem med mångkultur, det är rasisterna som har problem.
Kriminalitet har inget med nåns hudfärg att göra. Bara djävla dravel och trams. 96% av invandrarna begår inte brott.
Citat:
Något som man däremot kan säga är att man borde uppleva mångkulturen på riktigt om man nu vill skapa ett mångkulturellt samhälle. Alltså: t.ex. genom att någon (Ullenhag?) bosätter sig i Hjällbo.
Så om du på riktigt vill påtala att pedofili är vidrigt så ska du själv sätta på ett litet barn?
Eller om nån säger att Huliganism är vidrigt, så bör den prova på att slåss lite utanför nån arena.
Eller nån som äger en glassfirma, den borde då också äta glass hela sitt liv och inget annat.
Tycker du att Jimmie Åkesson, som förespråkar flyktingzoner, ska bosätta sig i en flyktingzon i flera år för att han ska veta vad han talar om?
De som pratar om hårdare fängelsestraff, ja de bör bo i fängelse några år, så de vet vad de talar om.
Tänk efter lite och ge mig gärna en förklaring på varför det skulle vara tramsigt?
Jo, det är tramsigt att avkräva någon att ändra sitt liv för att "känna på verkligheten" utifrån en rasist perspektiv.
Lika lite som jag tycker att Jimmie, som talar sig varm för ålderdomshemmen, ska bosätta sig där, för att få reda på hur verkligheten ser ut.
Lika lite tycker jag att Jimmie som talar så illa om mångkulturen, fast han aldrig bott i ett invandrarghetto, Hur kan han då veta att det är så vidrigt som han påstår...?
Nä, man behöver inte ändra sitt liv för att en meningsmotståndare tycker nåt om hur illa det är ställt.
Det är barn som resonerar så. Min femåring pratar exakt så.
"Om du får, ska jag ha, om han slår får jag slå"
Citat:
Ullenhag påstår att Sverige blir bättre, rikare och mer spännande av mångkultur, men han vill helst inte ha med mångkulturen att göra.
Says who?
Vilken annan politiker flyttar ut och jobbar därifrån?
Han får kritik oavsett vad han gör, skulle han göra helt rätt skulle du kritisera honom för att ha fel strumpor. I dina ögon kan han inte göra nåt rätt.
Sekten du tillhör skulle aldrig erkänna att det han gör är bra. Nä, då hittar ni på nåt annat... "jomen han sover inte över...".
Skulle han sova över... ja, fast inte i en vecka...
Skulle han sova över i en vecka... jo, fast han bodde inte hos några muslimer.
Skulle han bo hos nån muslim... ja, fast han blev inte våldtagen...
Ni är aldrig nöjda. Vet du varför?
För att ni är födda till att gnälla. Ni är aldrig nöjda.
Citat:
Tycker du inte själv att det verkar lite konstigt och motsägelsefullt, varför bor han i ett extremt svenskt område om han inte gillar det, lider han av något slags självskadebeteende?
Jag är född och uppvuxen i de flesta miljonområdena i Göteborg, har flyttat runt. Jag vägrar att bo där, både för att jag inte gillar råtthålen, för att de är för långt från Stockholm, för att jag har hittat en flickvän och vi har köpt en fin lägenhet inne i stan.
Jag gillar inte miljonprojekten av många olika anledningar, men skulle aldrig komma på tanken att kräva att nån skulle behöva bosätta sig där för att "få reda på hur det är".
Varför våldtar du inte lita barn eller kvinnor för att du sen ska kunna berätta: "Nä, det var inget skönt!"
Det är så djävla tramsigt och på en så låg djävla barnslig nivå att man skäms över att vara svensk när man hör hur ni pratar.
Ullenhag behöver inte bosätta sig i ett ghetto för att få reda på hur det är. Han vet nog hur det är att bo i stora områden men mycket folk.
Han jobbar med muslimer, judar, kristna, ateister, kommunister, vänstermänniskor varje dag. Han är en representant för Folkpartiet och sitter i riksdagen. Han VET att livet ser olika ut för olika människor.
Han behöver inte bosätta sig bland somalier för att kunna säga: "rasismen är vidrig"
har man grundinställningen att man låter alla människor få vara precis hur de själva vill. Du får tro, rösta, tycka och känna vad fan du vill så länge du inte kränker nån annan. Då kan man leva sida vid sida.
Jag behöver inte äta grispalt bara för att jag i Småland.
Du snackar om att det inte fungerar. Hur vet du det? Har du bott där? Jag har bott där och vi var några få svenskar i vår klass. Men so? Blev jag kränkt för det? Nä. Jag fokuserade på vad jag vill uppnå i mitt liv. Jobbade mot det. Klarade av det. Har idag flyttat därifrån. Glad för det. Inget jag vill att mina barn ska uppleva igen. Men det var inte för att det bodde invandrare där, utan för att jag avskyr bostadsformen.
Citat:
Bor han där han gör för att han är generös och vill låta andra människor gå före till lägenheterna i Rinkeby?
Om du låter Tant Agda och hennes 70 senildementa som du säger dig värna om få flytta in hos dig och få uppleva riktigt svensk ålderdomshem.