2014-08-08, 21:13
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Varför ska det krävas av honom att han ska få uppleva det värsta av invandring och invandrare? Alltså bli rånad, misshandlad och dylikt av de få kriminella invandrare som finns i Hjällbo? Varför ska den lilla skaran dåliga människor representera den stora massan?

Klart som fan att Ullenhag inte övernattar i Hjällbo. Han är en av landets främsta politiker och precis som alla andra toppolitiker så ska han bo på ett propert hotell i stan där han kan arbeta på kvällarna. Är det inte bra att han i alla fall tar sig till miljonprogrammen och lär känna folket som bor där? Tro mig, man kan lära känna folk på dagen så som på natten.

Tycker du inte själv att det är lite komiskt när en svensk politiker från övre medelklassen åker in till förorten och lovordar dess befolkning i tätt följe av säpo och poliseskort för att sedan fly därifrån nattetid? Den mannen karakteriserar allt som är fel med det politiska klimatet i Sverige just nu.
Citera
2014-08-08, 21:15
Medlem
Citat:
Varför ska det krävas av honom att han ska få uppleva det värsta av invandring och invandrare? Alltså bli rånad, misshandlad och dylikt av de få kriminella invandrare som finns i Hjällbo? Varför ska den lilla skaran dåliga människor representera den stora massan?

Klart som fan att Ullenhag inte övernattar i Hjällbo. Han är en av landets främsta politiker och precis som alla andra toppolitiker så ska han bo på ett propert hotell i stan där han kan arbeta på kvällarna. Är det inte bra att han i alla fall tar sig till miljonprogrammen och lär känna folket som bor där? Tro mig, man kan lära känna folk på dagen så som på natten.

Det är så jävla lantisaktigt att kräva att han ska övernatta mitt i ett ghetto, men även om Ullenhag hade hyrt ett rum av Abdulla från Mogadishu som bor i en trea i Hjällbo med sina 7 barn så hade det ändå klagats på något.

"Vadå, tar han ett helt rum? Varför delar inte den gode Ullenfjanten rum med några av barnen? DÅ hade han minsann fått se somaliernas sanna ansikte!" Och så vidare. Det är sånt här som gör att folk utanför FB, tyvärr, skrattar åt forumet och i synnerhet I&I.

Denna tråd kan jag faktiskt tänka mig slå upp på krogen senare så att alla i min umgängeskrets kan skratta åt er, haha.

Den lilla skaran dåliga människor... hahha.
Joo de rör sig nog bara om en handfull..

Konstigt att fängelserna svämmar över av negrer.
Trots att de fortfarande är mindre i antal än svenskar.
Citera
2014-08-08, 21:39
Avslutad
Citat:
Varför ska det krävas av honom att han ska få uppleva det värsta av invandring och invandrare?
Av samma skäl som det krävs av andra svenskar.

Citat:
Han är en av landets främsta politiker
Han är "integrationsminister". Tag det som en rättelse.

Citat:
Är det inte bra att han i alla fall tar sig till miljonprogrammen och lär känna folket som bor där?
Det är knappast nödvändigt. Om man talar så gott om invandring och invandrare och för en politik som innebär att tusen och åter tusen tillåts passera gränsen och bli svenska medborgare med allt vad det innebär av rättigheter så får vi nog anta att Ullenhag et al känner folket ganska väl redan.

Citat:
Det är så jävla lantisaktigt att kräva att han ska övernatta mitt i ett ghetto,

"Ghettot" är en skapelse av politiker.

Citat:
Det är sånt här som gör att folk utanför FB, tyvärr, skrattar åt forumet och i synnerhet I&I.
Folket i Hjällbo inte minst.

Citat:
Denna tråd kan jag faktiskt tänka mig slå upp på krogen senare så att alla i min umgängeskrets kan skratta åt er, haha.
Efter tillräckligt alkoholintag verkar det mesta lite lustigt.
Citera
2014-08-08, 21:47
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Djävla dravel från din sida. Men jag vill bara upplysa dig om att invandring till Sverige har funnits lång tid ...

Oförskämdheter och som vanligt pinsam brist på logiska argument.

...

Ni är bara rädda för luftslott och ju mer ni sitter här och ältar blir ni bara bittra.
Ni kommer dö bittra och har slösat bort era liv på skit.

För en gång skull har du rätt, jag är överens med dig i beskrivning av dig själv. Jag kommer därför inte att argumentera med dig mer!
Citera
2014-08-08, 22:20
Medlem
Offices avatar
Citat:
Lika mycket som ni kräver att Erik ska leva som en fattig analfabet bland sopor för att bli trovärdig, hoppas jag ni kräver att Åkesson ska bo på ålderdomshem, utan sin Armanikostym, sin BMW, sina golfklubbor och leva bland spyor och bajs. Annars blir han inte trovärdig.
Ullenhag och hans gelikar har skapat mångkulturella ofungerande samhällen och vissa människor tycker att han ska få uppleva hur det är att bo där, det är väl inte så konstigt? Vad skulle Jimmie Åkesson bevisa genom att bo på ett ålderdomshem, SD vill väl t.o.m. höja budgeten för äldrevården? Hade Åkesson sagt "Äh, gamlingarna har det hur fint som helst, vi kan gott dra ner lite till inom äldreomsorgen" så hade din kommentar varit logisk, men det har han ju inte gjort

Citat:
En person som säger sig hata Sverige för att det blivit mångkulturellt, borde ju i sin trovärdighet, flytta från Sverige direkt, för att inte stödja det "mångkulturella projektet"
Är det verkligen så många som verkligen hatar Sverige för att det är mångkulturellt? Är det inte oftare så att det handlar om ett hat mot politiker och den snabba förändring i samhällsklimatet som vi upplever?

Citat:
En person som avskyr mångkultur bör inte sitta på kinakrogen, inte köpa jeans, inte dricka coca-cola, inte åka buss som körs av invandrare, inte gå och klippa sig om man inte kan kontrollera att frisören är helsvensk med genstam från 1500-talets Västergötland.
Mångkultur i invandringsdebatten har inte med maträtter eller frisörens etnicitet att göra. Det är ett dumt argument att någon inte ska äta något för att man inte gillar mångkultur, förstår du inte det? Kultur i den här debatten är mycket bredare än enskilda saker.

Något som man däremot kan säga är att man borde uppleva mångkulturen på riktigt om man nu vill skapa ett mångkulturellt samhälle. Alltså: t.ex. genom att någon (Ullenhag?) bosätter sig i Hjällbo.

Citat:
Så djävla tramsigt att kräva att Ullenhag ska leva och bo i det värsta invandrargettot för att få nån slags trovärdighet bland rasister.
Tänk efter lite och ge mig gärna en förklaring på varför det skulle vara tramsigt? Ullenhag påstår att Sverige blir bättre, rikare och mer spännande av mångkultur, men han vill helst inte ha med mångkulturen att göra. Tycker du inte själv att det verkar lite konstigt och motsägelsefullt, varför bor han i ett extremt svenskt område om han inte gillar det, lider han av något slags självskadebeteende? Bor han där han gör för att han är generös och vill låta andra människor gå före till lägenheterna i Rinkeby?
Senast redigerad av Office 2014-08-08 kl. 22:24.
Citera
2014-08-08, 22:30
Medlem
Om nu inte husen/lägenheterna passar så varför gör inte några politiker slag i saken å bygger nytt i Hjällbo, botkyrka eller liknande?

Det är ju så de verkligen skulle få uppleva hur det är att leva med dem. För trots allt är det ju vad de önskar svenska folket i övrigt.

Inte käka en kebab eller pizza på söder..
Citera
2014-08-08, 22:45
Bannlyst
Citat:

Det är så jävla lantisaktigt att kräva att han ska övernatta mitt i ett ghetto, men även om Ullenhag hade hyrt ett rum av Abdulla från Mogadishu som bor i en trea i Hjällbo med sina 7 barn så hade det ändå klagats på något.

"Vadå, tar han ett helt rum? Varför delar inte den gode Ullenfjanten rum med några av barnen? DÅ hade han minsann fått se somaliernas sanna ansikte!" Och så vidare. Det är sånt här som gör att folk utanför FB, tyvärr, skrattar åt forumet och i synnerhet I&I.

Märk väl hur några av dem kommer dra till med ett fejkat skratt, lågmält eller obefintligt. Dessa kan du vara säkra på inte håller med dig. De vill bara inte säga det till dig. Snart är vi 15% av valkåren.
Citera
2014-08-08, 22:55
Medlem
invandrarghetto? låter konstigt, borde ju vara rena paradiset?? värst måste ju vara svenskghetto?
my head en del personer kan inte se samband..
Senast redigerad av bossekaka 2014-08-08 kl. 22:58.
Citera
2014-08-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Han gör väl som vem som helst skulle gjort, minimerar sin tid han behöver vistas i eländet.

Det finns en och annan svensk som inte har det minsta problem med folk från andra länder och kulturer och t.o.m tycker det är intressant och berikande att få ta del av nya kulturer och människor och Ullenhag är med stor säkerhet en sådan person.

Då kommer inte detta bli ett problem för honom och han kommer få kontakt med människor som är bättre på att bjuda på sig själva och visa mer känslor än svenskar.
Citera
2014-08-08, 23:11
Medlem
ja men för fan, hur är det i VERKLIGHETEN?
tror du seriöst Ullenhag bor i en sådan miljö? han skulle döda sin morsa för at få stanna som integrationsminister eller vad fan det kallas

sedan måste ju någon gång fatta vad detta kalas kostar. Fundera på vad dessa paradis kostar, och vem som betalar..
Senast redigerad av bossekaka 2014-08-08 kl. 23:16.
Citera
2014-08-08, 23:15
Medlem
Citat:
Djävla dravel från din sida. Men jag vill bara upplysa dig om att invandring till Sverige har funnits lång tid innan Ullenhags tid vid makten. Att ge honom cred för det är tramsigt.
Ni vill bara ha person att skylla på. Förenkling av verkligheten.

Hälften av invandrarna har kommit till Sverige under sjuklöverns mandatperiod. Sverige klarar inte av att ta emot så många. Bristen på hyresrätter sprider sig i hela Sverige och att ha ett eget hem är för många bara en dröm. Förra året hade nästan alla kommuner i landet 85 procent brist på hyresrätter. Under sjuklöverns mandatperiod så har det byggts drygt 65 000 nya hyresrätter. Jämför detta under Socialdemokraternas storhetstid när det byggdes nästan 100 000 nya hyresrätter per år 1965-1974.

Man kan fråga sig var sjuklövern har tänkt sig att våra nysvenskar ska bo någonstans? I snitt så har det byggts drygt 8000 hyresrätter per år, när det i praktiken skulle behövas ca. 40 000 lägenheter per år bara för att täcka befolkningsökningen som invandrarna står för. Om det fanns bostäder till alla, då skulle också kostnaderna sjunka dramatiskt. Just nu kostar ett tillfälligt boende hos Migrationsverket ca. 3900/dygn. För tillfället befinner sig 25 500 asylsökande i ett sådant boende hos migrationsverket. På ett år så kostar dessa 25 500 asylsökande drygt 36 miljarder kronor. Det hade varit smartare att bygga hyresrätter för pengarna, men sjuklövern är inte direkt kända för att göra smarta affärer.
Citera
2014-08-08, 23:15
Medlem
Stakeholders avatar
Hör upp nu alla i Hjällbo. Sätt fart med stenkastning och bilbränder så kommer det nya sköna stödåtgärder i potten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in