Citat:
Ursprungligen postat av
Superstefan
Lägenhet på Kungsholmen som sticker ut ur mängden:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kungsholmen-city-stockholms-kommun-kungsholmsgatan-11,-2tr-6490398
Utdrag ur mäklarens beskrivning:
Bortsett från den fruktansvärda träorgien och den ofrånkomliga känslan av att lägenheten är ett omgjort soprum/källarrum/garage av betong med synliga plåtrör så är det kanske inte heller någon hit att ha dörr och fönster direkt ut till en av husets två terrasser.
På pluskontot måste jag medge att föreningens takterrass var rätt kul, och läget är bra! I övrigt bär det mesta emot.

Usch, det där tyckte jag var riktigt, riktigt fult. Jag blev nästan åksjuk av att scrolla bildsidan. Sen är det nog en effekt av fotona också, för de har väldigt mycket kontrast, vilket inte är bästa sättet att visa de där materialen på. Akacia-träet ser nog extra flammigt och mörkt ut på bilderna, det är inte säkert att det blir riktigt lika dominerande på plats.
Det brukar för övrigt mest vara smålägenheter på Kungsklippan, den här var ganska stor. Det var ingen dum planlösning så sett, men med fönster åt bara ett håll och som det verkar samtliga fönster mot en gemensam terrass så känns det inte som att det är något för den som har höga krav på privatlivet. De där gemensamma terrasserna är säkert kalas, men jag skulle inte vilja bo precis vid den faktiskt.