2014-08-07, 17:50
  #9661
Medlem
"Palme-radhus" i Vällingby till salu.

Det var nog inte i detta hus som familjen Palme bodde från 1950-talet till 1980-talet men i något liknande.

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=49KSMAR16E2LNH5K&typ=CMBoLgh
Citera
2014-08-07, 18:07
  #9662
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
"Palme-radhus" i Vällingby till salu.

Det var nog inte i detta hus som familjen Palme bodde från 1950-talet till 1980-talet men i något liknande.

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=49KSMAR16E2LNH5K&typ=CMBoLgh

Knepig planlösning med kök och sovrum på ena planet och vardagsrum och förråd och liknande på andra planet. Men det blir väl kanske så när det är byggt i souterräng. Husen är rätt fina utanpå tycker jag, men det finns betydligt trevligare radhus i Vällingby från samma period som också har bättre planlösning.

Palme bodde för övrigt inte i de där husen, de såg annorlunda ut:
http://www.affarsvarlden.se/platinum/article3774094.ece
Citera
2014-08-07, 18:51
  #9663
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
"Palme-radhus" i Vällingby till salu.

Det var nog inte i detta hus som familjen Palme bodde från 1950-talet till 1980-talet men i något liknande.

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=49KSMAR16E2LNH5K&typ=CMBoLgh

Hoppas någon köper och förstår värdet i att skonsamt renovera. Det där köket skulle jag lugnt haft kvar med lite justeringar.
Citera
2014-08-07, 19:03
  #9664
Medlem
Superstefans avatar
Lägenhet på Kungsholmen som sticker ut ur mängden:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kungsholmen-city-stockholms-kommun-kungsholmsgatan-11,-2tr-6490398

Utdrag ur mäklarens beskrivning:
Citat:
"Lägenheten ger känslan av New York i centrala Stockholm! Med en bra blandning av råbetong, tegel och acacia samt den genomgående känslan från alla påkostade materialval är detta en dröm som måste ses!"



Bortsett från den fruktansvärda träorgien och den ofrånkomliga känslan av att lägenheten är ett omgjort soprum/källarrum/garage av betong med synliga plåtrör så är det kanske inte heller någon hit att ha dörr och fönster direkt ut till en av husets två terrasser.

På pluskontot måste jag medge att föreningens takterrass var rätt kul, och läget är bra! I övrigt bär det mesta emot.
Citera
2014-08-07, 19:19
  #9665
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Lägenhet på Kungsholmen som sticker ut ur mängden:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kungsholmen-city-stockholms-kommun-kungsholmsgatan-11,-2tr-6490398

Utdrag ur mäklarens beskrivning:




Bortsett från den fruktansvärda träorgien och den ofrånkomliga känslan av att lägenheten är ett omgjort soprum/källarrum/garage av betong med synliga plåtrör så är det kanske inte heller någon hit att ha dörr och fönster direkt ut till en av husets två terrasser.

På pluskontot måste jag medge att föreningens takterrass var rätt kul, och läget är bra! I övrigt bär det mesta emot.

Usch, det där tyckte jag var riktigt, riktigt fult. Jag blev nästan åksjuk av att scrolla bildsidan. Sen är det nog en effekt av fotona också, för de har väldigt mycket kontrast, vilket inte är bästa sättet att visa de där materialen på. Akacia-träet ser nog extra flammigt och mörkt ut på bilderna, det är inte säkert att det blir riktigt lika dominerande på plats.

Det brukar för övrigt mest vara smålägenheter på Kungsklippan, den här var ganska stor. Det var ingen dum planlösning så sett, men med fönster åt bara ett håll och som det verkar samtliga fönster mot en gemensam terrass så känns det inte som att det är något för den som har höga krav på privatlivet. De där gemensamma terrasserna är säkert kalas, men jag skulle inte vilja bo precis vid den faktiskt.
Citera
2014-08-07, 19:37
  #9666
Medlem
CarolynHaxs avatar
Oj! Det där måste vara en av de mest besynnerliga lägenheter jag någonsin sett.

Ett ögonblick - jag ska bara anteckna lite säljargument för mitt boende - "cykelrummet i råbetong för tanken till New York". VARFÖR har jag inte insett detta tidigare?
Citera
2014-08-07, 23:35
  #9667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Lägenhet på Kungsholmen som sticker ut ur mängden:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kungsholmen-city-stockholms-kommun-kungsholmsgatan-11,-2tr-6490398

Utdrag ur mäklarens beskrivning:




Bortsett från den fruktansvärda träorgien och den ofrånkomliga känslan av att lägenheten är ett omgjort soprum/källarrum/garage av betong med synliga plåtrör så är det kanske inte heller någon hit att ha dörr och fönster direkt ut till en av husets två terrasser.

På pluskontot måste jag medge att föreningens takterrass var rätt kul, och läget är bra! I övrigt bär det mesta emot.

Här passar inte wow riktigt in, oj var mer lämpligt ordval. Väldigt störande med allt brokigt trä. Industridesign kan vara snyggt i måtta men det där sovrummet var allt annat än mysigt.
Citera
2014-08-08, 21:12
  #9668
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Som sagt, budgivare 4 höjde med 20'. Hutlöst mycket pengar, 153 333 kr/kvm. Det näst högsta kvmpris på hemnet just nu. Det högsta är en tomt på Lidingö med en liten stuga på, räknas därför nästan inte...
Äsch vadårå! Det är ju Vasastan! Det är ju självklart att denna skrubb i norra Europa ska kosta ungefär lika mycket som Fifth Avenue i New York, världens 9:e dyraste adress.
Citat:
9. Fifth Avenue, New York, USA
Stadens rika och berömda flockas till gatan där skådespelaren Bill Murray huserar. Räkna med att betala omkring 186.000 kronor per kvadratmeter.
Källa: http://www.dn.se/ekonomi/varldens-tio-dyraste-adresser/
__________________
Senast redigerad av Robinson-Meral 2014-08-08 kl. 21:14.
Citera
2014-08-09, 13:43
  #9669
Medlem
CarolynHaxs avatar
Ett hus i Österåker som vid första anblicken inte utmärker sig. Svartmålat, stora fönster och vitmålat inuti.

Men den som byggde huset gömde sina finaste infall i mosaiker i badrummen. På gästtoaletten i form av en uggla med gympaskor (!), och i badrummet en övernaturligt stor räv. Precis vad man behöver under ett avslappnande bad...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-rydbo-saltsjobad-osterakers-kommun-talluddens-vag-13-6505236
Citera
2014-08-09, 14:36
  #9670
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ett hus i Österåker som vid första anblicken inte utmärker sig. Svartmålat, stora fönster och vitmålat inuti.

Men den som byggde huset gömde sina finaste infall i mosaiker i badrummen. På gästtoaletten i form av en uggla med gympaskor (!), och i badrummet en övernaturligt stor räv. Precis vad man behöver under ett avslappnande bad...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-rydbo-saltsjobad-osterakers-kommun-talluddens-vag-13-6505236

Var väldigt snyggt hus annars!
Citera
2014-08-09, 15:16
  #9671
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Var väldigt snyggt hus annars!
Hemska golv tyvärr för huset är som sagt snyggt. Man lägger inte in kvistiga furugolv i ett annars påkostat hus med nyfunkisambitioner. Ser ofärdigt ut apropå diskussionen om undergolv tidigare.
Citera
2014-08-09, 15:21
  #9672
Medlem
Egen ö med hus på, Lilla Keholmen utanför Kungsbacka till salu. 13 miljoner.

Tyvärr är bilderna skit. En onödigt pissenödig fotograf/mäklare som fått för sig att leka stor konstnärlig fotograf och fota allt annat än huset -nästan.

http://bild.ekenfastighet.se/

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-6rum-vallda-sando-kungsbacka-kommun-lilla-keholmen-6043504
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in