2014-08-08, 14:30
Medlem
Det borde få vara fritt fram att få avliva lagspelare som inte bidrar med ett piss i matcherna utan bara darrandes står bakom skydd och tittar på tills dom dör av fiendeeld. Sådana spelare sänker obönhörligen laget.
Citera
2014-08-08, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Det borde få vara fritt fram att få avliva lagspelare som inte bidrar med ett piss i matcherna utan bara darrandes står bakom skydd och tittar på tills dom dör av fiendeeld. Sådana spelare sänker obönhörligen laget.
jag skulle vilja ha en "kelly's heroes" lösning... färg ammo! man kan skjuta en färg-hink med ill-rosa eller något på fegisar eller ass-holes som står fel/gör dumma saker
Citera
2014-08-08, 17:42
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Nej, MM-motorn har inget sådant inbyggt.

Troligtvis inte, men konspiratorisk som man är så känns det så ibland

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Precis. Det känns så, men det är bara slumpen som styr och ibland får man bra lag och ibland lag som gör att man vill gråta/måste kämpa extra hårt.

Japp, oerhört frustrerande att spela sådana dagar. Är dock en oerhört usel förlorare och har svårt att hantera nederlag på nederlag, än har inget tangentbord eller mus åkt i väggen i ren ilska, av det här spelet i varje fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Den som säger att Caernavron är den sämsta tier8 heavyn är ute och cyklar.
Den är rätt lik T32, fast med sämre turret armour och betydligt bättre kanon främst acc, aim time och pen.

Caernarvon har ett riktigt dåligt rykte och få spelar den, visst har den svagheter i taskig alfa och underdimensionerat pansar i kubik men det vägs upp av alla goda sidor, nämligen den grymt träffsäkra och snabbskjutande kanonen, tornet och som gör att den är ett riktigt hulldown monster samt att den är rätt smidig för att vara en heavy med bra klättringsegenskaper. Jag gillade den skarpt hela vägen fram till Conqueror.

Citat:
VK4502B har aldrig varit en dålig tank. Samma front armour, turret och kanon som en E-75a fast med sämre side armour, speed och depression, och det är bara dåliga spelare som kallar en E75a är en dålig tank. Jag har spelat den ett bra tag innan buffen och har aldrig haft problem med att slå ut andra tier9-10 heavies i den. Buffen var dock väldigt trevlig, men förändrar inget i spelstilen på tanken.
För övrigt är VK4502A också en rolig tank och gillar man mediums är den att rekommendera eftersom spelstilen är mer lik en medium än en heavy.

VK4502B var mycket enklare att möta innan de buffade frampansaret (för mig personligen), nu blir det mest att skjuta luckan på tornet om jag hamnar i närstrid när jag tidigare kunde skjuta weakspotsen på frampansaret. Gillar den inte alls och tycker den är riktigt jobbig att möta. Har faktiskt låst upp VK45a men väntar med den tills det kommer en top of the tree, kör redan lite för många linjer känns det som.

Citat:
Gör om, gör rätt

Ärligt talat, åker ni på 4-5 raka förluster så sluta spela. Ni kommer bara att bli mer och mer frustrerade och dessutom spela sämre.

Aldrig! Inte nog med jag är en dålig förlorare, jag är dessutom lite av en masochist när jag bara måste spela vidare tills jag börjar vinna för att ta igen alla förluster. Vilket ibland innebär mer förbannelser, lidande och förluster.

Nä, skämt åsido vet jag att mm inte fungerar på det sättet, vilket borde varit rätt klart av mitt inlägg.
Citera
2014-08-08, 18:36
Medlem
Bearforceones avatar
På tal om svåra vagnar att möta på slagfälten, vilka är era personliga stålbarriärer?

För min del är det som sagt den nybuffade VK45b, nästan omöjlig att få hål på om en habil spelare kör den och kan sin vinkling. Vet inte om underplåten är bättre än den på E-75, men det känns absolut så.

T110E3 är fan ännu mer omöjlig, weakspoten på tornet är äckligt bra bepansrat och framifrån går den omöjligt att få hål på. Fått för mig att underplåten är gjord av 100 cm ren pansar dessutom.

IS-7 är ett monster byggt av den ryska specialstålen stalinium, ett rullande fort är vad den är! Bouncar i röven, på sidorna, på underplåten, på tornluckorna, ja på det mesta, E-100 är otroligt mycket enklare att få hål på. ST-1 är lite av samma sak, men den kan man i varje fall flanka om den inte är nedgrävd i en av de otaliga korridorerna WG älskar och inför på varje karta. Gillar inte heller alla vagnar med starka weakspots på tornet som T95, KV4, de amerikanska td 10rna etc.
Citera
2014-08-08, 18:56
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
På tal om svåra vagnar att möta på slagfälten, vilka är era personliga stålbarriärer?

För min del är det som sagt den nybuffade VK45b, nästan omöjlig att få hål på om en habil spelare kör den och kan sin vinkling. Vet inte om underplåten är bättre än den på E-75, men det känns absolut så.

Ja, jävlar vilken chock jag fick efter ett uppehåll. Möter den och studsar överallt utom på torntaket innan jag kom runt den.

LFP ska tydligen (ingen källa dock) vara lika stark som UFP på E-100.

EDIT; Jo, det verkar inte bättre. 200mm i 60 graders lutning.
Senast redigerad av thechosenone 2014-08-08 kl. 19:22.
Citera
2014-08-08, 22:10
Medlem
VaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Har du vunnit för mycket och alla tomater från öst förlorat för mycket, ger mm-motorn dig automatiskt sämre rng och sätter alla som inte är genomusla och som gjort samma sak som dig, dvs vunnit, i dina lag med samma kassa rng för att ni garanterat ska förlora.

Då träffar en IS-3 med 200 wn8 dig från 350 meters håll medan du kör i 70 nerför backen på campingkova garanterat och slår dessutom sönder både ditt ammorack samt dina tracks, du fixar ammoracket som naturligtvis pajar direkt igen när en kv4 snapshottar dig från samma avstånd.

Eller nåt sånt, så känns det när man har riktiga kassa dagar och bara förlorar och förlorar.

Men din wr verkar ha tagit ett riktigt djupdyk trots att du egentligen inte spelat sämre, har du kört massa stockvagnar i högre tiers där du kan påverka mindre och inte kan spelstilen fullt ut än? Sånt brukar i varje fall påverka det för mig.

Ja..jag har nog experimenterat lite med andra vagnar.

Trött man blir man när man konstant hamnar så långt ner, oftast lägst.

Jag vet inte vad jag ska tro om det här med RNG, MM etc....

använder xvm och jag har 52% färg gul. (Jaja jag vet det behöver inte säga något) men 95% är röda - ibland med 10-20K spelade - hur jävla illa är det inte då? Det ger iaf en viss fingervisning..
Citera
2014-08-09, 10:09
Medlem
Vad är meningen med att placera tier 3 vagnar i en tier 5 match annat än huvudsakligen som kanonmat?

Tier 3 borde högst möta tier 4.
Citera
2014-08-09, 10:39
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Vad är meningen med att placera tier 3 vagnar i en tier 5 match annat än huvudsakligen som kanonmat?

är väl scout tanks då.
Citera
2014-08-09, 10:51
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:

Nu vet jag inte vilka vagnar du har, men matchmaking handlar om att balansera vagnarna. Att en vagn som Pz. S35 ibland får möta tier5 ser jag inte som konstigt med tanke på hur bra den är både för tier 3 och tier 4. Är man lågtier får man helt enkelt spela smart och försöka göra så mycket där man kan.

Det enklaste för att undvika bli lågtier är att helt enkelt enbart spela tier 10.
Citera
2014-08-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Ja, jävlar vilken chock jag fick efter ett uppehåll. Möter den och studsar överallt utom på torntaket innan jag kom runt den.

LFP ska tydligen (ingen källa dock) vara lika stark som UFP på E-100.

EDIT; Jo, det verkar inte bättre. 200mm i 60 graders lutning.

Sköt HEAT på LFP rakt framifrån med en minimal sidovinkel från min obj 140 och den pennade ej (+300 pen), nu suger iofs heat om man inte träffar helt platt men fortfarande.
Citera
2014-08-09, 15:00
Medlem
Te-Ke, vilken horribel analvagn. enda positiva är gun depression.
Citera
2014-08-09, 17:32
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Lirade igår kväll. Av 12 games vann laget 2.

Körde olika tier, vann den ena med T18 (så den kanske inte gills - 6 kills = massvis med noobs) och den andra med en jackson.

När jag körde VI mötte jag VIII vagnar. En Jackson möter Caernarvon det funkar inte.

Anser att mm borde vara mellan två klasser på sin höjd. 1, 2-3, 4-5, 6-7, 8-9 10. kanske. Scouta känns lite sådär, faktum är att i många fall när jag var low försökte jag med detta istället, men man blir upptäckt och någon top tier käkar upp mig.

En annan lustig sak är att jag alltid lyckas välja den högsta tier emot en, av ren slump kanske. Tröttsamt.

Jag måste också ha haft den fenomenala turen att alltid hamna med endast "röda". Även om % var 68% chance to win, losa laget. Ibland försökte jag ge lite... tips om vart/hur fan folk ska göra.. det får man bara fan för för alla är världsmästare fastän de dör 2 min in i game.

Nästan varje gång var de vinnande åtminstonde 10 kvar vid liv.

edit. Tycker fortfarande att man losar endast beroende på vilken sida man hamnar på av banan. Vissa har blivit bättre men den där jävla sand river... ska man def kan man ge sig fan på att man blir rövknullad, då positionen av vagnarna beroende på tier är avgörande till en början åtminstonde - något som aldrig fungerar.. åtminstonde i min perfekta värld ;-)

Scouting tycker jag inte fungerar alls, slänga in en tier 4-5 med 6-7 vagnar som upptäcker den stackaren innan han ens hinner fram till 2/4 av banan... come on whats the piont?

Och nu ska man lägga till en ny light linje för US läste jag, for what?!

Ska fan bara lira tier 1 med alla noobs och få 5-10 kills vare gång istället för att få träla med all orättvisa i högre tiers...
Senast redigerad av WhenAllLightDies 2014-08-09 kl. 17:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in