Citat:
Ursprungligen postat av
JoeBiden
Hur mycket har ni lagt ner på detta spel? Tror jag köpte premium och lite guld när det kom precis, för kanske 600 kronor isch. Sen grinda jag snabbt upp till vagnarna jag ville ha och nu ligger jag där och myser, spelar samma amerikanska tanks dag in och dag ut. Eller snarare fyra timmar i månaden. Min högsta tier tank är å andra sidan M40/43 artilleri.
Har svårt o se mig själva lägga tusentals kronor på detta spel som somliga säkert måste gjort

Har spelat detta sedan Betan, har runda slängar 25k matcher.
Senaste året sept2016-nu har jag köpt guld, premiumtanks och premiumtid för 6100kr
De tidigare åren var jag lite mer sparsam med premium vagnarna men köpte alltid guld för en hundring och premiumtid varje månad.
Har 22 köptanks i garaget från 80kr-700kr inkl bundels.
Så mellan tummen och pekfingret så har jag nog lagt 15-20k på spelet senaste 5 1/2 året.
Rätt mycket pengar men om man bryter ner det eller jämför med annat skit folk gör så är det inte så blodigt.
1 match tar i runda slängar 6 min i snitt enligt wot så man kan köra ca 10 matcher på en timme om man inte räknar in att sitta i ts och snacka skit.
vid 25000 matcher så ger det 2500 timmar. totalkostnaden per timme i mitt fall blir 17.500/ 2500timmar = 7kr/timme.
Tjänar man xkr i timmen efter skatt och jobbar fulltid så anser jag att det är värt det.
Sen vill dagens jävla ungdom eller bidragstagare alltid ha saker gratis och gnäller över att folk vill ta betalt för tjänster men deras gnäll är oviktig. Jag betalar för en tjänst som jag tycker är värd min tid och då vill jag ha valuta för pengarna inom ramen av reglerna.
Sen att WG är en bunt asshats som gör allt för att mjölka pengar ur sin guldko gör valet att sluta spela om man tycker det blir för mycket en enkel match.