2017-09-16, 10:07
Medlem
JoeBidens avatar
Hur mycket har ni lagt ner på detta spel? Tror jag köpte premium och lite guld när det kom precis, för kanske 600 kronor isch. Sen grinda jag snabbt upp till vagnarna jag ville ha och nu ligger jag där och myser, spelar samma amerikanska tanks dag in och dag ut. Eller snarare fyra timmar i månaden. Min högsta tier tank är å andra sidan M40/43 artilleri.

Har svårt o se mig själva lägga tusentals kronor på detta spel som somliga säkert måste gjort
Citera
2017-09-16, 12:09
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Hur mycket har ni lagt ner på detta spel? Tror jag köpte premium och lite guld när det kom precis, för kanske 600 kronor isch. Sen grinda jag snabbt upp till vagnarna jag ville ha och nu ligger jag där och myser, spelar samma amerikanska tanks dag in och dag ut. Eller snarare fyra timmar i månaden. Min högsta tier tank är å andra sidan M40/43 artilleri.

Har svårt o se mig själva lägga tusentals kronor på detta spel som somliga säkert måste gjort

Tänker inte ens försöka svara på det. Jag VILL helt enkelt inte veta... Ganska lätt räknat är det fyrsiffrigt med mycket god marginal iallafall...
Citera
2017-09-16, 13:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Hur mycket jag spenderat? kanske 500kr sen jag började spela under closed beta.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tänker inte ens försöka svara på det. Jag VILL helt enkelt inte veta... Ganska lätt räknat är det fyrsiffrigt med mycket god marginal iallafall...
Tro mig, du ligger i lä...språkat med individer osm lagt ut 4-siffrigt med dollar.
Citera
2017-09-16, 13:54
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

runt en tusenlapp kanske, har köpt ett par premium tanks och några gånger lite guld o sånt.. lätt värt. nu har jag så mycker pengar på kontot (20mil) o massa freexp det enda jag skulle kuna köpa igen är guld om jag vill låsa upp nån tank.
Citera
2017-09-16, 14:19
Medlem
xmzs avatar
Finns det någon info ute om det finns några planer på att dela svenska trädet och sätta mediums i en egen gren och lägga in nya mediums i tier 8-10?
Citera
2017-09-16, 18:37
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:

Har aldrig köpt premiumtid, men mycket guld och en del premiumvagnar har det blivit under åren. Några tusen är det alla gånger.

Tänk att man intalade sig själv när man började spela att man aldrig skulle lägga en krona på spelet...
Citera
2017-09-17, 01:25
Medlem
xyklopfs avatar
Bonuscode EU :

0KT08ERF35T2017

https://thearmoredpatrol.com/2017/09/16/eu-bonus-code/
Citera
2017-09-17, 10:48
Medlem
Andra som har problem med att WoT klienten kraschar väldigt ofta med win10??
Ibland kan jag spela timmar utan problem, ibland kraschar det nästan varje gång jag trycker Till strid.
Citera
2017-09-18, 18:08
Moderator
Rassas avatar
Citat:

Har köpt premium-tid en hel del, samt en en del guld. Ingen premium-vagn, fick dock en Löwe i en kista (kör mobilversionen, Blitz) för ett tag sen och den vagnen gillar jag och den drar in bra med credits också. Har spelat i drygt två år och lagt ut ca 4000 kr totalt. Har ingen spelkonsol och köper inga andra spel till dator eller platta, så knappt 200 kr per månad under drygt två år tycker jag är ok för något man har som intresse.
Citera
2017-09-19, 11:28
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:

Har spelat detta sedan Betan, har runda slängar 25k matcher.
Senaste året sept2016-nu har jag köpt guld, premiumtanks och premiumtid för 6100kr
De tidigare åren var jag lite mer sparsam med premium vagnarna men köpte alltid guld för en hundring och premiumtid varje månad.
Har 22 köptanks i garaget från 80kr-700kr inkl bundels.
Så mellan tummen och pekfingret så har jag nog lagt 15-20k på spelet senaste 5 1/2 året.

Rätt mycket pengar men om man bryter ner det eller jämför med annat skit folk gör så är det inte så blodigt.
1 match tar i runda slängar 6 min i snitt enligt wot så man kan köra ca 10 matcher på en timme om man inte räknar in att sitta i ts och snacka skit.
vid 25000 matcher så ger det 2500 timmar. totalkostnaden per timme i mitt fall blir 17.500/ 2500timmar = 7kr/timme.

Tjänar man xkr i timmen efter skatt och jobbar fulltid så anser jag att det är värt det.

Sen vill dagens jävla ungdom eller bidragstagare alltid ha saker gratis och gnäller över att folk vill ta betalt för tjänster men deras gnäll är oviktig. Jag betalar för en tjänst som jag tycker är värd min tid och då vill jag ha valuta för pengarna inom ramen av reglerna.

Sen att WG är en bunt asshats som gör allt för att mjölka pengar ur sin guldko gör valet att sluta spela om man tycker det blir för mycket en enkel match.
Senast redigerad av Gubbtjyven73 2017-09-19 kl. 11:31.
Citera
2017-09-20, 14:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Ladda ner det igen, provade massa andra feta pc spel men inget slår WOT...

Ska bli riktigt skönt o på med hörlurarna o ut med banden igen..
Citera
2017-09-20, 21:56
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbtjyven73
...Sen vill dagens jävla ungdom eller bidragstagare alltid ha saker gratis och gnäller över att folk vill ta betalt för tjänster men deras gnäll är oviktig. Jag betalar för en tjänst som jag tycker är värd min tid och då vill jag ha valuta för pengarna inom ramen av reglerna.

Håller med helt. Är inte långt efter dig skulle jag tro. Har dock inte vågat räkna, inte ens uppskattat en siffra....

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ladda ner det igen, provade massa andra feta pc spel men inget slår WOT...

Ska bli riktigt skönt o på med hörlurarna o ut med banden igen..
Ha ha! Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in