Citat:
Ursprungligen postat av
AgentJoyBoy
Tack, tusen tack, att du bekräftar att min källa hade rätt om GMs mamma. Hon är alkoholiserad. Var det länge sedan hon separerade från hans pappa? Enligt källan så vittnade flera av GMs kompisar som var hos honom att hans morsa fick redigt med stryk även när de var på besök.
Det har jag tyvär ingen aning om, som sagt tidigare så har jag bara träffat GM vid enstaka till fällen och aldrig riktigt fattat tycke för honom. Ingen fara förresten.
Ja en trasig familj är det ju allt utan att överdriva, våld i hemmet på både mamman och GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Diplomacy
Säger en del om Malmö och deras umgänge : "Pojkarna har rört sig i en miljö där ungdomar tycks vara vana vid att bli rånade, hotade och att skipa sin egen rättvisa med hjälp av knytnävar."
2012 blev även gurre misshandlad och rånad på exat samma plats där mordet skedde. Kan även tillägga att det kommer ha ganska stor påverken i rättegången om flaskan var hel eller trasig när BO fick motta hugget. Både för gurre och den andre som är något år yngre som gav mordvapnet till .
Notera detta är bara rykte och ska inte tas för givet ! Enligt rykten ska personen som gav mordvapnet till Gurre (kallas d tidigare i tråden ) sagt något i stilen med döda han . Stämmer detta så är ju D högst delaktig till mordet. Någon som kan bekräfta eller dementera detta ? Tänk på Flashback att D är ganska ung så va försiktiga med vad ni skriver .
Kan inte bekräfta något men har varit på plats i 2 dygn nu och pratat med nästan alla som var där när incidenten inträffade, D, sägs ha blivit ombedd att hålla flaskan innan slagsmålet började mellan GM och BO och vid de tillfället där GM "mountar" (ursäkta uttrycket) överräckt flaskan till GM.
Vad jag vet så har D inget otalt med BO och jag känner dem båda, så att han skulle säga något sådant är högst otroligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
AgentJoyBoy
Ni som vet vilka som ingår i deras gäng här. Svara på detta : hur många av dem är svenskar? Hälften? Nästan inga? Majoriteten?
Vilket av "gängen" syftar du då på? Kan berätta att i båda kretsar är majoriteten svenskar, och de som har utländskt påbrå är bra acklimatiserade i det svenska samhället. Jag fattar inte hur detta är relevant på något sett överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Forever Winter
När det gäller tvångsinsatser så är det Förvaltningsdomstol som tar beslutet, inte socialtjänsten. Dvs soc svarar
alltid gentemot "högre makter" i dessa frågor så jag förstår inte vad du menar.
För det första existerar inte LVM för minderåriga.
För det andra så kan du läsa mitt tidigare inlägg om hur det fungerar kring LVU.
Länk
Det finns inga svåra beslut inom socialtjänsten. Det finns bara brist på resurser. Dessutom ska man komma ihåg att det finns nog inget svårare än att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt. Och LVU kommer som sagt i fråga långt senare.
Nu blir jag nyfiken, vilka insatser enligt SoL har pojken fått tidigare?
Vad är det som har gjort att han har lidit på ett behandlingshem (mer än att han har hemlängtan)?
Att närstående ser behandling som ett straff är ganska vanligt. Att man skyller på soc när det går fel är nog än vanligare. I slutändan får man nog se sig i spegeln och inse att miljön inte har varit bra och att soc defacto försöker hjälpa personen i fråga.
Om du börjar med att sluta glorifiera socialmyndigheten så överväger jag att svara på ditt nästa inlägg.
Jag vet mycket väl om att det är en domstol som bestämmer om man ska bli inlåst på behandlingshem eller inte.
Vi ska heller inte diskutera hurvida han förtjänade att sitta på ett behandlingshem då det är ytterst orelevant, jag blir arg på hur hela processen fungerar.. Jag (Eller du??) Ska heller inte spekulera i hurvida just behandlingshemmen BO satt på fungerade bra och hade kompetent personal utan några incidenter, ÄVEN om de flesta LVU-boende faktiskt har flera incidenter i veckan med frekventa polisbesök.
BO skulle börja skolan nu i augusti och har varit drogfri under en längre period och hans flickvän hade gett honom motivation till ett bättre liv. Det är inget socialmyndigheten hjälpte honom med.
Behöver nog inte fövänta mig ett svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
glendale
Sluta skydda brottslingar och häng ut medskyldiga istället.
Hade jag gärna gjort om inte farbror blå hade kommit på besök.