2014-08-09, 00:11
Medlem
Notera detta är bara rykte och ska inte tas för givet ! Enligt rykten ska personen som gav mordvapnet till Gurre (kallas d tidigare i tråden ) sagt något i stilen med döda han . Stämmer detta så är ju D högst delaktig till mordet. Någon som kan bekräfta eller dementera detta ? Tänk på Flashback att D är ganska ung så va försiktiga med vad ni skriver .[/quote]

D är väldigt ung?! Ja det är mycket möjligt, jag har absolut inte en anning om det... Men han ör TYDLIGEN gammal nog för att kunna (om det stämmer) be sin polare/beskydare döda en person... Kanske bara är jag personligen, oavsett ursprung/ålder m.m. Som känner att han Mr D har förverkat sin rätt att vara anonyn i detta fall... Oavset ålder... Han visste precis vad han gjorde... Annars kanske han inte skule ha gått ut på stan utan sin mamma? (Missförstå mig rätt)
Citera
2014-08-09, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foozie
Tack så mycket! Stämingen är hektiskt och jag ska återigen be ge mig ut för att försöka lugna ner folk som är mer psykotiska än jag.. Dem går in i varandra djupt om vi säger så, alla på plats antingen känner varandra eller åtmindstonde vet vem dem är. Och vi "utomstående" om vi säger så som känner BO, All vi vet nästan vem GM är och att han är WT-horvalp.
Det jag vill se till!

Klok textbit, verkligen jag relaterar till allt du skrev men precis som du sa i slutet har jag min bild av GM.

Sluta skydda brottslingar och häng ut medskyldiga istället.
Citera
2014-08-09, 00:48
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Säger inte det ganska mycket om hur samhället (människor, stat och institutioner) misslyckas - inte de som kommit till Sverige.
Nu är vi där igen! Det är samhället som misslyckas, inte dom enskilda skitstövlarna!
Ja, jag vet att jag förenklar, men är inte ovanståenda gallimatias verkligen en stollig förenkling i debatten?
Uhu.uhu, snyft, det är andras fel! Uhu, uhu!
Citera
2014-08-09, 00:51
Medlem
CarolSeavers avatar
Hur stor andel av dessa inblandade figurer är invandrare eller födda i Sverige av två utlandsfödda föräldrar? Någon som har ett hum, mellan tummen och pekfingret?
Citera
2014-08-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Hur stor andel av dessa inblandade figurer är invandrare eller födda i Sverige av två utlandsfödda föräldrar? Någon som har ett hum, mellan tummen och pekfingret?

Kolla tillbaks tidigare i tråden där har det nämnts , men svar på din fråga dessa så kallade "gäng" hängde i malmös mest svenska och lunga områden (lugna om man gemför runt i Malmö men fan inte lugna om man skulle gemföra riksgenomsnitt) men hursomhelst namnen på dem flesta inblandade är väldigt utländska namn. Undantag är GM som heter Gustav dock har han förälder från balkan ..
Citera
2014-08-09, 01:18
Medlem
cmbws avatar
Nu när det finns lite insatta killar här, vad är det som ligger bakom att GM och BO börjat tjaffsa? Menar inte på mordnatten, utan tänker mer på att de har varit BFF's, så något måste ju uppenbarligen ha kommit i kläm tidigare.

Har ni fakta kring detta?
Citera
2014-08-09, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Nu är vi där igen! Det är samhället som misslyckas, inte dom enskilda skitstövlarna!
Ja, jag vet att jag förenklar, men är inte ovanståenda gallimatias verkligen en stollig förenkling i debatten?
Uhu.uhu, snyft, det är andras fel! Uhu, uhu!

Det finns en anledning till att man inte blir myndig för ens man är 18 år.
Citera
2014-08-09, 01:35
Medlem
Signaturums avatar
Herregud, vad är detta för människor? Snart myndiga båda två och dessa leker gangsters på facebook trots att dessa verkligen inte har looken för att bära upp bilden.
Verkligen trist, speciellt när de inblandade borde ha kommit ur den rebelliska fasen man har när man är 13-14 år.
BO ser ju ut som den sliskiga snubben som lyckas fixa den snygga och rika bruden, länkar gärna dåliga kärlekslåtar på facebook och skriver kvasidjupa citat som avslutas med ett hjärta för att få likes. Vid sidan om umgås han med slödder och ska spänna sig.
GM verkar vara ett stolpskott som anser att det är coolt med våld och vapen, har säkert en stor käft med. Killen lär ha ångest i dagsläget.
Citera
2014-08-09, 01:52
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Det jag menar är att socialtjänsten är paragrafryttare som i fall som detta, gärnar hänvisar till bl.a. lag (1990:52) och (2001:453), där de har hittat ett kryphål och anser att det inte finns belägg för att driva ärendet vidare.

Hedersmordet i Landskrona är ett bra exempel. Där har du rätt, de svarar till högre makter, i form att få sparken deluxe!

Vad fan yrar du om? Vilka kryphål i LVU och SoL pratar du om?
Menar du att socialtjänsten gör fel som följer lagen?
Citera
2014-08-09, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Tack, tusen tack, att du bekräftar att min källa hade rätt om GMs mamma. Hon är alkoholiserad. Var det länge sedan hon separerade från hans pappa? Enligt källan så vittnade flera av GMs kompisar som var hos honom att hans morsa fick redigt med stryk även när de var på besök.

Det har jag tyvär ingen aning om, som sagt tidigare så har jag bara träffat GM vid enstaka till fällen och aldrig riktigt fattat tycke för honom. Ingen fara förresten.
Ja en trasig familj är det ju allt utan att överdriva, våld i hemmet på både mamman och GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Diplomacy
Säger en del om Malmö och deras umgänge : "Pojkarna har rört sig i en miljö där ungdomar tycks vara vana vid att bli rånade, hotade och att skipa sin egen rättvisa med hjälp av knytnävar."

2012 blev även gurre misshandlad och rånad på exat samma plats där mordet skedde. Kan även tillägga att det kommer ha ganska stor påverken i rättegången om flaskan var hel eller trasig när BO fick motta hugget. Både för gurre och den andre som är något år yngre som gav mordvapnet till .

Notera detta är bara rykte och ska inte tas för givet ! Enligt rykten ska personen som gav mordvapnet till Gurre (kallas d tidigare i tråden ) sagt något i stilen med döda han . Stämmer detta så är ju D högst delaktig till mordet. Någon som kan bekräfta eller dementera detta ? Tänk på Flashback att D är ganska ung så va försiktiga med vad ni skriver .

Kan inte bekräfta något men har varit på plats i 2 dygn nu och pratat med nästan alla som var där när incidenten inträffade, D, sägs ha blivit ombedd att hålla flaskan innan slagsmålet började mellan GM och BO och vid de tillfället där GM "mountar" (ursäkta uttrycket) överräckt flaskan till GM.

Vad jag vet så har D inget otalt med BO och jag känner dem båda, så att han skulle säga något sådant är högst otroligt.

Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Ni som vet vilka som ingår i deras gäng här. Svara på detta : hur många av dem är svenskar? Hälften? Nästan inga? Majoriteten?

Vilket av "gängen" syftar du då på? Kan berätta att i båda kretsar är majoriteten svenskar, och de som har utländskt påbrå är bra acklimatiserade i det svenska samhället. Jag fattar inte hur detta är relevant på något sett överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
När det gäller tvångsinsatser så är det Förvaltningsdomstol som tar beslutet, inte socialtjänsten. Dvs soc svarar alltid gentemot "högre makter" i dessa frågor så jag förstår inte vad du menar.

För det första existerar inte LVM för minderåriga.
För det andra så kan du läsa mitt tidigare inlägg om hur det fungerar kring LVU. Länk

Det finns inga svåra beslut inom socialtjänsten. Det finns bara brist på resurser. Dessutom ska man komma ihåg att det finns nog inget svårare än att hjälpa någon som inte vill bli hjälpt. Och LVU kommer som sagt i fråga långt senare.

Nu blir jag nyfiken, vilka insatser enligt SoL har pojken fått tidigare?

Vad är det som har gjort att han har lidit på ett behandlingshem (mer än att han har hemlängtan)?
Att närstående ser behandling som ett straff är ganska vanligt. Att man skyller på soc när det går fel är nog än vanligare. I slutändan får man nog se sig i spegeln och inse att miljön inte har varit bra och att soc defacto försöker hjälpa personen i fråga.

Om du börjar med att sluta glorifiera socialmyndigheten så överväger jag att svara på ditt nästa inlägg.

Jag vet mycket väl om att det är en domstol som bestämmer om man ska bli inlåst på behandlingshem eller inte.

Vi ska heller inte diskutera hurvida han förtjänade att sitta på ett behandlingshem då det är ytterst orelevant, jag blir arg på hur hela processen fungerar.. Jag (Eller du??) Ska heller inte spekulera i hurvida just behandlingshemmen BO satt på fungerade bra och hade kompetent personal utan några incidenter, ÄVEN om de flesta LVU-boende faktiskt har flera incidenter i veckan med frekventa polisbesök.

BO skulle börja skolan nu i augusti och har varit drogfri under en längre period och hans flickvän hade gett honom motivation till ett bättre liv. Det är inget socialmyndigheten hjälpte honom med.

Behöver nog inte fövänta mig ett svar.

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Sluta skydda brottslingar och häng ut medskyldiga istället.

Hade jag gärna gjort om inte farbror blå hade kommit på besök.
Senast redigerad av Foozie 2014-08-09 kl. 02:37.
Citera
2014-08-09, 02:40
Medlem
[quote=Foozie|49872843]

Kan inte bekräfta något men har varit på plats i 2 dygn nu och pratat med nästan alla som var där när incidenten inträffade, D, sägs ha blivit ombedd att hålla flaskan innan slagsmålet började mellan GM och BO och vid de tillfället där GM "mountar" (ursäkta uttrycket) överräckt flaskan till GM.

Hej Foozie menar du att med "mountar " att GM satt på BO när han fick tag på flaskan. Vet du också om flaskan var krossad innan bo fick den på halsen ? För att slå med en krossad flaska mot något hals det är fan inte vållande till någon annans död utan att snarare mord
Senast redigerad av Diplomacy 2014-08-09 kl. 02:43.
Citera
2014-08-09, 02:55
Medlem
[quote=Diplomacy|49872871]
Citat:
Ursprungligen postat av Foozie

Hej Foozie menar du att med "mountar " att GM satt på BO när han fick tag på flaskan. Vet du också om flaskan var krossad innan bo fick den på halsen ? För att slå med en krossad flaska mot något hals det är fan inte vållande till någon annans död utan att snarare mord

Ja, GM ska tydligen suttit på BO när GM tagit emot flaskan som enligt det jag hört varit krossad, Och ja enligt all den information och rykten jag har fått så skulle jag också säga att det rör sig om mord mer än dråp eller vållande till annans död. Man riktar inte något vasst mot hals i uppsåt att enbart skada någon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in