2014-08-09, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Flyr man för sitt liv så söker man sig till närmaste säkra område,t.ex södra (Shia) Irak eller något grannland som Turkiet,man betalar inte en flyktingsmugglare för att ta sig till över över hela Europa tills man når bidragsparadiset Sverige.

Men som sagt,i Turkiet så möts man inte utav kravlöshet och generösa bidrag,därav valet Sverige istället.

Nej de flyr främst och först till Kurdistan.
Citera
2014-08-09, 11:59
Medlem
TheRestrainers avatar
Varför tar inte USA och Storbritannien sitt ansvar? Är inte dessa länder ansvariga för kaoset i Irak?
Citera
2014-08-09, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Nej de flyr främst och först till Kurdistan.
Såg alldeles nyss ett reportage på CNN. De visade en kyrka i Kurdistan som var överfylld av kristna flyktingar ifrån norra Irak. De muslimska terroristerna ISIS eller IS, Islamiska staten, tvingar kristna och Yazidier och alla som inte är sunni att fly eller bli slaktade.
Det som ISIS håller på med visar tydligt att vi inte ska släppa in odokumenterade flyktingar från MÖ i Sverige.
Här kan vi inte klara av en skogsbrand. Vår beredskap inför allt otrevligt och farligt är obefintlig. Just därför så gäller det att skärpa kontrollen och kraven på flyktingarna.
Citera
2014-08-09, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Fast det vet ju varken du eller jag.

Självklart så kommer det som det alltid har folk som inget har här att göra. Men om du som exempel hade 500 tusen sparade som ingen kan se. Vad hade du då valt. Att åka till Sverige och ha en halv mille att göra vad fan du vill med utan nån vet. Eller åka till närmaste granland där du förmodligen måste betala allt själv? Jag skulle dra till Sverige och håva in så mycket i bidrag jag bara kunde.

Eller så kunde man ju ha gränskontroller och riktiga utvärderingar. Som de flesta länder har.
Citera
2014-08-09, 13:17
Moderator
manamanahs avatar
Det som oroar mig mest är att de som har de bästa möjligheterna att ta sig till Sverige är de som är med i gruppen IS(IS). Nu har vi sett ett terrorhot i Norge. När kommer nästa?
Även Taimour Abdulawahab talade om den islamiska staten.

Citat:
Nu har islamiska staten uppfyllt vad de har lovat er. Vi finns nu här i Europa och i Sverige, vi är en verklighet, inget påhitt, mer vill jag inte säga om detta.

Våra aktioner kommer att prata för sig själva. Så länge ni inte slutar ert krig mot islam och förnedrande mot profeten, (på arabiska) fred vare över honom, (på svenska) och ert dumma support till grisen Vilks.

Med de volymer som kommer in nu finns det nog ingen som helst möjlighet att kunna utröna vem som är vem. Migrationsverket står redan på knäna och det kommer inte bli bättre.
Citera
2014-08-09, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Det som oroar mig mest är att de som har de bästa möjligheterna att ta sig till Sverige är de som är med i gruppen IS(IS). Nu har vi sett ett terrorhot i Norge. När kommer nästa?
Även Taimour Abdulawahab talade om den islamiska staten.

Med de volymer som kommer in nu finns det nog ingen som helst möjlighet att kunna utröna vem som är vem. Migrationsverket står redan på knäna och det kommer inte bli bättre.

Tyvärr är ett terrorhot mer närstående idag än någonsin. Inte på grund av att Sverige är så mycket delaktigt i antikriget, men för att vi just, som du säger, släpper in vem som helst.

Det enda man kan vara säker på är att de inte kommer klara av några sofistikerade attacker, då de är nästintill hjärndöda.
Citera
2014-08-09, 13:59
Medlem
Fortsätt betala skatt så du kan ha din nya fina tv, eller din lägenhet i centralt läge. Samtidigt som du finansierar vansinnet som pågår ang svensk invandringspolitik.

Bara en fullkomlig idiot skulle välja att frivilligt betala skatt i det här landet.
Citera
2014-08-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Varför inte öka biståndet till dessa platser?? Skulle ju bara vara en bråkdel i jämförelse vad det skulle kosta att försörja dom här! Så j*vla trött på detta folkmord!

Om araber inte får knulla svenska flickor är det rasism och de kan inte knulla svenska flickor i sina geografiska områden så därför måste de hit.
Citera
2014-08-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRestrainer
Varför tar inte USA och Storbritannien sitt ansvar? Är inte dessa länder ansvariga för kaoset i Irak?

ISIS är ansvariga för kaoset i Irak.
Citera
2014-08-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
ISIS är ansvariga för kaoset i Irak.
Om inte USA var så krigskåta och lät Saddam och Assad styra så som de har gjort tidigare skulle vi ha haft 500k mindre araber i Sverige.
Citera
2014-08-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Tyvärr är ett terrorhot mer närstående idag än någonsin. Inte på grund av att Sverige är så mycket delaktigt i antikriget, men för att vi just, som du säger, släpper in vem som helst.

Det enda man kan vara säker på är att de inte kommer klara av några sofistikerade attacker, då de är nästintill hjärndöda.

Ja värsta terroristen hette ju Anders Breivik, såna kan vi ju inte släppa in hur som helst!
Faktum är att det är väldigt få terroristattentat i västvärlden som utförs av islamister.

Vafan sluta gnäll, vi behöver folk till Sverige. Vi är 10 mill i ett land som lätt rymmer 100.

För mig är det lugnt, jag pröjsar gärna 10% extra skatt så vi kan hjälpa stackarna som flyr.
Eller hur känner ni? kan inte vara lätt som kränkt vit man i sina bästa år.

Peace
Citera
2014-08-09, 15:31
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenMorgan
För mig är det lugnt, jag pröjsar gärna 10% extra skatt så vi kan hjälpa stackarna som flyr.
Eller hur känner ni? kan inte vara lätt som kränkt vit man i sina bästa år.

Peace
Själv hade jag gärna betalat 20% extra skatt för att bli av med stackarna, men tyvärr får jag ju inte bestämma det själv.

Citat:
– Vi följer utvecklingen dagligen och är djupt oroade, säger Fredrik Bengtsson, presschef på Migrationsverket.
Djupt oroade? Djupt tacksamma ska det väl stå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in