2014-08-08, 15:50
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Om jag vore irakier, så skulle jag också fly för mitt liv. Och det är mycket möjligt att jag skulle ta mig till Sverige med en ärrad själ och en hjärna med bilder man inte ens borde önska sin värsta fiende.
Flyr man för sitt liv så söker man sig till närmaste säkra område,t.ex södra (Shia) Irak eller något grannland som Turkiet,man betalar inte en flyktingsmugglare för att ta sig till över över hela Europa tills man når bidragsparadiset Sverige.

Men som sagt,i Turkiet så möts man inte utav kravlöshet och generösa bidrag,därav valet Sverige istället.
Senast redigerad av rojas 2014-08-08 kl. 16:11.
Citera
2014-08-08, 16:36
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Flyr man för sitt liv så söker man sig till närmaste säkra område,t.ex södra (Shia) Irak eller något grannland som Turkiet,man betalar inte en flyktingsmugglare för att ta sig till över över hela Europa tills man når bidragsparadiset Sverige.

Men som sagt,i Turkiet så möts man inte utav kravlöshet och generösa bidrag,därav valet Sverige istället.

Jag hade nog också försökt att ta mig ända till Sverige om jag hade råd. Sen kan man ju inte gnälla på irakierna att dom får bidrag för fan. Det är ju folkets fel. Dom är ju smarta som kommer hit och tar del av kakan.
Citera
2014-08-08, 19:16
Medlem
HeltPantads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Låt dem komma,ju tidigare mottagarsystemet kollapsar under sin egen vikt,desto bättre.
Över 200.000 invandrare räknas komma till Sverige i år,detta samtidigt som en kronisk bostadsbrist råder,med detta räcker tydligen inte.

200.000 invandrare är en bra siffra. Mycket bättre än ynka 90.000 per år.

Det finns bostäder. I Gärdshyttan får invandrare bo i ett slott med fin och dyr restaurangmat varje dag. Endast det bästa är gott nog åt våra fina invandrare.

Det blir några kronor extra men i gengäld får vi bibelundervisning och andlig upplysning på köpet när invandrare lär oss Koranen och att be fem gånger om dagen.
Citera
2014-08-08, 19:28
Medlem
Man kanske borde säga till USA att sluta förse Saudiarabien med vapen som i sin tur ger vapen till rebeller och andra terror organisationer som gör kaos i Syrien och Irak.
Fan USA förstör allt dom sätter fingret i.
Kolla bara på hur Irak ser ut i idag jämfört med när Saddam var där. Det är åt helvete nu jämfört med tidigare.

Var iallafall glada för att Ryssland lyckades hindra USA från att gå in i Syrien. Då jävlar hade vi fått se på flyktingvåg.

ISIS har ju även fått tag på Amerikanska vapen. Bra jobbat USA!
Senast redigerad av Gerrikaro 2014-08-08 kl. 19:31.
Citera
2014-08-08, 22:51
Bannlyst
Citat:
Om jag vore irakier, så skulle jag också fly för mitt liv. Och det är mycket möjligt att jag skulle ta mig till Sverige med en ärrad själ och en hjärna med bilder man inte ens borde önska sin värsta fiende.

Hur komme det sig att du skulle välja just Sverige? Måste vara jobbigt att fly bara till grannlandet, men sedan även över halva världen till ett av världens mest nordliga länder. Grekland eller Italien duger inte?
Citera
2014-08-08, 22:52
Bannlyst
Citat:
Jag hade nog också försökt att ta mig ända till Sverige om jag hade råd. Sen kan man ju inte gnälla på irakierna att dom får bidrag för fan. Det är ju folkets fel. Dom är ju smarta som kommer hit och tar del av kakan.

Smarta parasiter alltså.
Citera
2014-08-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shyyne
Om man ska exemplifiera scenario avseende flyktingskäl så är detta ett klockrent sådant. Ingen människa som bott på samma mark i generationer lämnar dessa om det inte är på liv och död. Då pratar vi även om död.

Eller om de kan få det bättre någon annanstans. Finns ju massor med människor som flyttar hela tiden, inte minst från tredje världen till Sverige. Bummer för dessa irakier att Sverige redan är knökfullt med papperslösa, EU-migranter, flyktingar och andra kreativa Nysvenska omskrivningar för människor som kommer hit för att njuta av svensk kravlös välfärd utan intresse av att vara en del av Sverige. Empatin är på upphällningen. För många "flyktingar" som skjuter, våldtar, rånar, mördar, utpressar, tigger, stjäl eller bara allmänt stör på snart när varje ort i Sverige.

ASYLRÄTT! Gormar vänstertomtarna, utan att förstå att DE utarmat asylrätten genom att under decennier bevilja asyl till kreti och pleti som ingen ens vet vilka de är, eftersom de "tappat" sina papper vid gränsen och skickar sina nya pass utomlands så fort de får dem så fler kan följa efter. Nu är systemet överbelastat med kriminella, bedragare och lycksökare. Finns ingen plats för riktiga flyktingar längre.

"Flyktingar" har ju för övrigt mer eller mindre blivit samlingsnamnet för varje utomeuropeisk invandrare, om de så bara är på flykt undan dåligt väder eller rättvisan. Det är SÅ man utarmat asylrätten, liksom man utarmar betydelsen av "svensk" genom att kalla varje person som fått PUT för svensk. Tidigare hette det invandrare, för att bli svensk medborgare, till att bli resande svensk och nu bara svensk.
Citera
2014-08-08, 23:44
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Smarta parasiter alltså.

Det är klart som fan att dom är smarta. Varför skulle man välja ett land som inte kan bidra till att man får ett drägligt liv ekonomiskt? Vore ju helt idiotiskt att fly till Turkiet och man nu kan ta sig ända till Sverige och få en massa rättigheter osv.

Jag vet i stort sett inget om Turkiet, men tvivlar på att dom är speciellt generösa med bidrag osv.
Citera
2014-08-08, 23:49
Bannlyst
Citat:
Det är klart som fan att dom är smarta. Varför skulle man välja ett land som inte kan bidra till att man får ett drägligt liv ekonomiskt? Vore ju helt idiotiskt att fly till Turkiet och man nu kan ta sig ända till Sverige och få en massa rättigheter osv.

Jag vet i stort sett inget om Turkiet, men tvivlar på att dom är speciellt generösa med bidrag osv.

Det är alltid lika roligt när man får bilden av bidragsparasiter och ekonomiska migranter styrkt. Egentligen är de inga riktiga flyktingar, de är lyckosökare.
Citera
2014-08-08, 23:54
Medlem
Abattoirs avatar
Det enda som finns att göra nu är att lämna landet och låta skiten kollapsa under invasionen från Mordor. Siste svensk tar flaggan med sig?
Citera
2014-08-09, 00:21
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Det är alltid lika roligt när man får bilden av bidragsparasiter och ekonomiska migranter styrkt. Egentligen är de inga riktiga flyktingar, de är lyckosökare.

Fast det vet ju varken du eller jag.

Självklart så kommer det som det alltid har folk som inget har här att göra. Men om du som exempel hade 500 tusen sparade som ingen kan se. Vad hade du då valt. Att åka till Sverige och ha en halv mille att göra vad fan du vill med utan nån vet. Eller åka till närmaste granland där du förmodligen måste betala allt själv? Jag skulle dra till Sverige och håva in så mycket i bidrag jag bara kunde.
Citera
2014-08-09, 00:21
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
Det enda som finns att göra nu är att lämna landet och låta skiten kollapsa under invasionen från Mordor. Siste svensk tar flaggan med sig?

Ja, åk du till Moldavien. Där kan du få en fin fru billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in