2014-08-04, 18:04
Medlem
Så var det snart dags igen, i september kommer denna billboard att sättas upp mitt emot New York Times-huset.

Läs mer här
2014-08-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Så var det snart dags igen....

Kanske läge att fundera på ett citat tillskrivet Einstein
(men, tveksamt om han verkligen sagt det...)

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Fast, det kanske är samma resultat som man vill uppnå, d.v.s. samla in mera pengar.
Att påverka NYT eller en majoritet av NY-boende är inte uppnåeligt.

/T
2014-08-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Kanske läge att fundera på ett citat tillskrivet Einstein
(men, tveksamt om han verkligen sagt det...)

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Fast, det kanske är samma resultat som man vill uppnå, d.v.s. samla in mera pengar.
Att påverka NYT eller en majoritet av NY-boende är inte uppnåeligt.

/T

Nä - och varför är det inte uppnåeligt? Tror du kaaanske att det kan ha något att göra med den systematiska censuren vi pratat om?

New York Times och andra stora publikationer har matats med obestridliga bevis om 9/11 som insiderjobb i 13 år nu, men har ändå knappt lyft ett finger för att göra något med det. Sanningen om 9/11 tillhör helt enkelt inte deras agenda och har hela tiden hoppats kunnat ignoreras bort. Och även om vi sannolikt inte kan förvänta oss några mirakulösa resultat av årets kampanj är det ändå bra och något positivt att denna information hela tiden når ut till en bredare massa.

Att kämpa för sanningen är för övrigt allt annat än galenskap - det är raka motsatsen till galenskap. Och försöken har ju i motsats till ditt citat burit frukt - se bara på vad månader av konstant inringande till C-SPAN resulterade i. Ju fler och fler som vaknar desto svårare kommer sanningen bli att ignorera - även för New York Times. Så fler ReThink-kampanjer är knappast bortkastade, det kan tvärtom vara början till något stort.
2014-08-05, 18:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nä - och varför är det inte uppnåeligt? Tror du kaaanske att det kan ha något att göra med den systematiska censuren vi pratat om?

New York Times och andra stora publikationer har matats med obestridliga bevis om 9/11 som insiderjobb i 13 år nu, men har ändå knappt lyft ett finger för att göra något med det. Sanningen om 9/11 tillhör helt enkelt inte deras agenda och har hela tiden hoppats kunnat ignoreras bort. Och även om vi sannolikt inte kan förvänta oss några mirakulösa resultat av årets kampanj är det ändå bra och något positivt att denna information hela tiden når ut till en bredare massa.

Att kämpa för sanningen är för övrigt allt annat än galenskap - det är raka motsatsen till galenskap. Och försöken har ju i motsats till ditt citat burit frukt - se bara på vad månader av konstant inringande till C-SPAN resulterade i. Ju fler och fler som vaknar desto svårare kommer sanningen bli att ignorera - även för New York Times. Så fler ReThink-kampanjer är knappast bortkastade, det kan tvärtom vara början till något stort.
Men vad är det då för "bevis" de har matats med?? Är det t.ex. "sanningen" att det var thermit i rasmassorna, vilket du själv verkar ha insett att det inte var? Är det de andra sanningarna som står på affischen du visade?
- att det var "low-fire temperatures (beviset är väl den enda värmekamera som fotade - den som inte var kalibrerad i närheten av sådana temperaturskalor)?
- att det var "near free fall descent" - nära skjuter ingen hare dock..
- att det var "symmetry" - ja vad skulle det annars varit - huset föll uppifrån så det lär knappast välta...
- "pulverization of concrete" - ja vad tro du själv händer om du släpper ett antal våningar på betongplattor...
osv osv...
eller vad är det för "obestridliga bevis" som de har matats med???

Det enda absolut obestridliga beviset som framkommit är väl att trutherrörelsen aldrig lär sig eller tar till sig fakta.
2014-08-05, 20:33
Medlem
Citat:

New York Times och andra stora publikationer har matats med obestridliga bevis om 9/11 som insiderjobb i 13 år nu, men har ändå knappt lyft ett finger för att göra något med det.

Jo, men dom har väl i alla fall tryckt på Delete-knappen, mer kan man ju inte göra med det som truther-rörelsen producerar!...

/T
2014-08-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men vad är det då för "bevis" de har matats med?? Är det t.ex. "sanningen" att det var thermit i rasmassorna, vilket du själv verkar ha insett att det inte var? Är det de andra sanningarna som står på affischen du visade?
- att det var "low-fire temperatures (beviset är väl den enda värmekamera som fotade - den som inte var kalibrerad i närheten av sådana temperaturskalor)?
- att det var "near free fall descent" - nära skjuter ingen hare dock..
- att det var "symmetry" - ja vad skulle det annars varit - huset föll uppifrån så det lär knappast välta...
- "pulverization of concrete" - ja vad tro du själv händer om du släpper ett antal våningar på betongplattor...
osv osv...
eller vad är det för "obestridliga bevis" som de har matats med???

Det enda absolut obestridliga beviset som framkommit är väl att trutherrörelsen aldrig lär sig eller tar till sig fakta.

Vad jag finner smått komiskt med dig är att trots att du verkar intelligent nog att förstå det absurda i dessa byggnaders kollapser, så fortsätter du ändå att försöka "debunka" alla teorier som potentiellt skulle förklara dem. Hur går det ihop?

Du har ju i flera trådar här gjort klart att den officiella teorin är lika osannolik som "konspirationsteorierna" - ändå fortsätter du ensidigt och motsägelsefullt att argumentera mot de senare, och bara dem. Vad är egentligen din position i denna debatt? Förtydliga gärna så att alla förstår.

Vad gäller mitt senaste inlägg här kan jag bara råda dig att försöka tänka längre än näsan räcker nån gång... för du verkar ju helt insnöad på det som hände i New York utan någon förmåga att se till helheten. Och det handlar inte bara om "bevis"... det finns ett berg av obesvarade frågor som 9/11-kommissionen antingen misslyckades med att besvara eller helt ignorerade. Dessa frågor har till stor del ignorerats av medierna när det i ett fungerande demokratiskt samhälle skulle varit deras skyldighet och plikt att besvara dem, och följaktligen därmed också spätt på idén om 9/11 som ett inside job hos en betydande del av befolkningen. T.o.m 9/11-kommissionen själva har ju erkänt att deras rapport inte ens var i närheten av sanningen... så uppenbarligen finns det mycket att ifrågasätta gällande mediernas roll här.

Läs för övrigt gärna det inlägg jag gjorde i den andra tråden gällande möjliga motiv och betänk alla potentiella frågor som skulle kunna ställas bara utifrån dem. Bara insiderhandeln som föregick 9/11 är ju egentligen nog med bevis på att vi inte fått den fulla historien än... vem/vilka tjänade på 9/11 och hur kunde de veta vad som komma skulle? Bara ett av många exempel på en ledtråd som skulle kunnat följts upp av medierna men som inte gjort det.
2014-08-07, 22:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad jag finner smått komiskt med dig är att trots att du verkar intelligent nog att förstå det absurda i dessa byggnaders kollapser, så fortsätter du ändå att försöka "debunka" alla teorier som potentiellt skulle förklara dem. Hur går det ihop?

Du har ju i flera trådar här gjort klart att den officiella teorin är lika osannolik som "konspirationsteorierna" - ändå fortsätter du ensidigt och motsägelsefullt att argumentera mot de senare, och bara dem. Vad är egentligen din position i denna debatt? Förtydliga gärna så att alla förstår.
Var har jag klargjort att den officiella teorin skulle vara osannolik? Antagligen har du hakat upp dig på någon detalj för jag tror på NISTs förklaringar angående byggnaderna och den officiella versionen gällande vilka personer som utförde dådet. (Sen om de var Al Qaida och om de hade ekonomisk support av SaudiArabien törs jag inte uttala mig om.)

Resten av ditt inlägg orkar jag inte svara på just nu, det är bara efterkonstruktioner och indicier som jag dessutom besvarat ett antal gånger redan.
2014-08-07, 22:32
Medlem
Citat:
Jo, men dom har väl i alla fall tryckt på Delete-knappen, mer kan man ju inte göra med det som truther-rörelsen producerar!...

/T

Det är inte sällan man frågar sig vilken verklighet ni debunkers egentligen lever i när ni vägrar se det som finns där för alla att se... men visst, fortsätt ni lev i er lilla bubbla och lämna det till oss andra att reda ut vad som verkligen hände. Medierna lär iallafall inte ge oss några svar.
2014-08-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Resten av ditt inlägg orkar jag inte svara på just nu, det är bara efterkonstruktioner och indicier som jag dessutom besvarat ett antal gånger redan.

Det är ju annars en ofta beprövad metod på dessa forum att fly fältet med diverse bortförklaringar när man har slut på argument... men men, säger inte att detta nödvändigtvis gäller dig.
2014-08-07, 23:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är ju annars en ofta beprövad metod på dessa forum att fly fältet med diverse bortförklaringar när man har slut på argument... men men, säger inte att detta nödvändigtvis gäller dig.

Nej det verkar ju snarare gälla dig, tittar man på mina frågor till dig på denna sida så har du inte svarat på en enda fråga, istället kommer du bara med nya frågor och påståenden som du sen inte ens bryr dig om att försvara.

Edit: angående finansmarknaden dagarna innan tycker jag du kan läsa detta:
http://www.911myths.com/index.php/Put_Options
Angående kommissionen så har vi ju redan diskuterat den. Det de sa var väl dessutom att de "inte fick allt rätt" vilket förstås inte ör samma sak som ditt påstående "inte ens i närheten av sanningen", men där har du väl aldrig varit å andra sidan..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-07 kl. 23:52.
2014-08-08, 13:18
Medlem
Citat:
.... men visst, fortsätt ni lev i er lilla bubbla och lämna det till oss andra att reda ut vad som verkligen hände....

Wow! Det ("reda ut vad som verkligen hände") ser jag (och säkert många med mig) verkligen fram emot!
Bra initiativ!

När börjar ni?

/T
2014-08-08, 23:10
Medlem
Citat:
Wow! Det ("reda ut vad som verkligen hände") ser jag (och säkert många med mig) verkligen fram emot!
Bra initiativ!

När börjar ni?

/T

Där var du allt lustig.

Men helt seriöst nu, ser du inga fel med den officiella versionen överhuvudtaget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in