Citat:
Ursprungligen postat av
Gromph
När det blir en så sur uppstötning har jag uppenbarligen skjutit ned någon stark föreställning.
Vilken föreställning skulle det vara, herr "simma eller gå 90 minuter för att komma till pendel eller tunnelbana"?
Citat:
Det är inget jag skulle kalla goda kommunikationer. Vid Sollentuna centrum med promenadavstånd till Pendeln och invid påfart till E4 passar bättre med "goda kommunikationer".
Landsnora har sina fördelar men kommunikationerna hamnar på minus.
Nu har jag aldrig hävdat att Landsnora har exceptionella kommunikationer, där hamnar i så fall t ex Töjnan om man ska hålla sig i området. Men ett villaområde två mil från stan med tio minuters bussfärd till både tunnelbana och pendeltåg, med busstrafik dygnet runt, en halvtimme till stan, bara några minuter till både E4 och E18 - kallar du det att hamna på minus på kommunikationer så förmodar jag att du aldrig bott särskilt långt från stan. Det är sällsynt med ett lugnt villaområde med så bra (både snabba och stor valmöjlighet) kommunikationer så pass långt från stan, så sett till den marknad som tomten tillhör är det onekligen bra kommunikationer.
Citat:
Hur tänkte du här?
Måste någon först ifrågasätta något innan man får nämna något om det?
Skulle det inte bli väldigt tomt på inlägg på Flashback om alla ska sitta tysta och vänta på att något ifrågasätts innan de kan posta. Och ingen kan ifrågasätta något eftersom ingen kan posta ett påstående som inte tidigare ifrågasatts.
Jag undrade om någon ifrågasatt det, eftersom att det är en vidöppen dörr och ganska konstigt att sparka in den helt apropå ingenting.
Citat:
Vill du ha det uppmätt får du göra det själv. Jag bara konstaterar att priserna faller när man rör sig bort från vattnet.
Din jämförelse var alltså påhittad, för att du skulle få sparka in (ytterligare) en öppen dörr? Jag börjar se ett tydligt mönster.
Citat:
Om du tänker en stund kanske du kan förlika dig med att det är lämpligare att bemöta det man ser inte stämmer med fakta/resonemang, snarare än att gnälla över att saker skrivs.
Jag har inte gnällt, jag ställde en fråga. Hur du tolkade den är upp till dig. Det där med lämpligheten att bemöta inlägg med fakta känns som att du borde ta till dig själv.